دانلود ترجمه مقاله هزینه های فرسایش خاک (Scielo سال ۲۰۲۳)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه Scielo در سال ۲۰۲۳ منتشر شده که ۱۲ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۲۴ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

هزینه های فرسایش خاک

عنوان انگلیسی مقاله:

THE COSTS OF SOIL EROSION

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه Scielo
سال انتشار ۲۰۲۳
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۲ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله مروری (Review Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مهندسی کشاورزی
گرایش های مرتبط با این مقاله علوم خاک – فرسایش خاک
کلمات کلیدی تخریب خاک – زیان های در محل و خارج از محل – توسعه پایدار
کلمات کلیدی انگلیسی soil degradation – on-site and off-site losses – sustainable development
نویسندگان Tiago Santos Telles – Maria de Fátima Guimarães – Sonia Carmela Falci Dechen
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1590/S0100-06832011000200001
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۶۰۸

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۲۴ صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن ترجمه و درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده
مقدمه
چرا باید از خاك محافظت کرد؟
تاریخچه مختصری از جنبش حفاظت از خاك و هزینه‌های فرسایش
اتلاف ناشی از فرسایش خاک
هزینه‌های فرسایش خاك
ملاحظات نهایی
منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده
هدف از این مقاله بررسی هزینه‌های برآورد شده فرسایش خاک است. فرسایش خاک با توجه به بحث‌های جاری جهانی در مورد پایداری، یک مسئله با اهمیت بنیادی است. لیستی از مقالات پژوهشی مربوط به فرسایش (اثرات در محل و خارج از محل) و هزینه‌های مربوط به آن‌ها ارائه شده است. تخمین‌ها نشان‌دهنده مقدار منابع صرف شده در روند تخریب خاک، افزایش آگاهی عمومی از نیاز به حفاظت از خاک است. هزینه‌های محلی به طور مستقیم بر تولید تأثیر می‌گذارد، درحالی‌که هزینه‌های خارج از محل باعث ایجاد مسئولیت بر دوش محیط‌زیست، اقتصاد و جامعه می‌شود. علاوه بر این، برآورد هزینه‌های فرسایش خاک باید بتواند تولیدکنندگان کشاورزی، جامعه و دولت را آگاه سازد تا بدانند که نیاز به اقداماتی وجود دارد که بتواند فرسایش را به کنترل نماید. در میان برآوردهای مختلف از هزینه‌های فرسایش خاک بین سال‌های ۱۹۳۳ و ۲۰۱۰، بالاترین رقم برای اتحادیه اروپا ۴۵٫۵ میلیارد دلار در سال بوده است. در ایالات‌متحده، بالاترین رقم ۴۴ میلیارد دلار در سال بوده است. در برزیل، برآوردها برای دولت پارانا ، ارزش ۲۴۲ میلیون دلار در سال را نشان می‌دهد، و برای دولت سائو پائولو، ۲۱۲ میلیون دلار در سال است. این ارقام نشان می‌دهد که اگر بخواهیم محصولات زراعی و دامداری پایدار باشند، باید اقدامات حفاظت‌شده‌ای اجرا گردد.

چرا باید از خاك محافظت کرد؟
مشکل کلاسیک کافی بودن منابع طبیعی و تأمین مواد غذایی برای مردم همچنان بسیار نگران‌کننده است و در حال حاضر به عنوان مسئله امنیت غذایی مطرح است.

رابطه بین منابع طبيعی و جمعيت ابتدا در کتاب “ثروت ملل” توسط “آدام اسميت” (اسمیت، ۲۰۰۸) بیان شد و سپس توسط توماس رابرت مالتوس در کتاب “مقاله‌ای درباره اصل جمعيت” منتشر شد (مالتوس، ۱۹۹۹). استدلال مالتوس بر اساس این واقعیت بود که منابع طبیعی همانند خاک محدود هستند و اگر شرایط به همین منوال باقی بماند آنگاه افزایش جمعیت به حدی می‌رسد که غذای کافی برای همه وجود نخواهد داشت. به عبارت دیگر، درحالی‌که تولید غذا به صورت تصاعد عددی در حال افزایش است، جمعیت به صورت تصاعد هندسی رشد خواهد کرد. او تصریح کرد که هزینه‌های تولید تا زمانی که تمام زمین‌های موجود استفاده نشود افزایش نخواهد یافت. او همچنین معتقد بود که زمین‌های زراعی دارای کیفیت یکنواختی هستند.

دیوید ریچاردو تعدادی از اصلاحات را در مدل مالتوسایی در کتاب خود “اصول اقتصاد و مالیات سیاسی” معرفی کرد (ریچاردو، ۲۰۰۶). او نیز بیان کرد که مقدار زمین محدود است، اما تغییرات آن را از لحاظ کیفیت درنظر گرفت. طبق تئوری او، ابتدا بهترین زمین مورداستفاده قرار می‌گیرد و سپس زمین‌های با کیفیت پایین‌تر مورداستفاده قرار خواهد گرفت. در نتیجه، قبل از اینکه با محدودیت زمین‌های کشاورزی مواجه شویم هزینه‌های تولید بیش‌ازحد افزایش خواهد یافت. نقطه‌ای که در آن هزینه‌ها شروع به افزایش می‌کنند و سرعت این افزایش بستگی به کیفیت زمین موجود و افزایش جمعیت یعنی تقاضا دارد.

به علت تغییرات ناشی از انقلاب صنعتی، این نویسندگان به امکان پیشرفت تکنولوژیکی اذعان داشتند، اما به طور کلی تصور می‌کردند که این پیشرفت می‌تواند نهایتاً “روز مرگ” را به تأخیر بیندازد، اما مشکل کمبود منابع طبیعی را حل نمی‌کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا