دانلود ترجمه مقاله تاثیر ایمونوژن بر روی پاسخ ایمنی ذاتی، بیان ژن های مرتبط با ایمنی و مقاومت (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۱۴)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در سال ۲۰۱۴ منتشر شده که ۶ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۱۶ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

تاثیر ایمونوژن بر روی پاسخ ایمنی ذاتی، بیان ژن های مرتبط با ایمنی و مقاومت در برابر بیماری ماهی قزل آلای رنگین کمان (Oncorhynchus mykiss)

عنوان انگلیسی مقاله:

The effects of dietary Immunogen® on innate immune response, immune related genes expression and disease resistance of rainbow trout (Oncorhynchus mykiss)

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه ساینس دایرکت، الزویر – (Sciencedirect – Elsevier)
سال انتشار ۲۰۱۴
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۶ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله زیست شناسی – منابع طبیعی
گرایش های مرتبط با این مقاله شیلات – بوم شناسی آبزیان – آبزی پروری – علوم جانوری – ژنتیک
چاپ شده در مجله (ژورنال) Fish & Shellfish Immunology
کلمات کلیدی ایمونولوژی ماهی و صدف – Fish & Shellfish Immunology
کلمات کلیدی انگلیسی Immunogen – Rainbow trout – Immune related genes expression – Immune response – Disease resistance
نمایه (index) scopus – master journals List – JCR – MedLine
نویسندگان Peyman Yar Ahmadi – Hamid Farahmand – Hamed Kolangi Miandare
شناسه شاپا یا ISSN ۱۰۵۰-۴۶۴۸
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.fsi.2014.02.006
لینک سایت مرجع https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1050464814000382
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۵٫۰۱۳ در سال ۲۰۲۲
شاخص H_index مجله ۱۴۱ در سال ۲۰۲۳
شاخص SJR مجله ۱٫۱۰۸ در سال ۲۰۲۲
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۲
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۶۰۵

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۱۶ صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه نشده است
ترجمه متون داخل جداول ترجمه نشده است
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن درج نشده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده
۱ مقدمه
۲ مواد و روش‌ها
۳ نتایج
۴ بحث
منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده
این مطالعه، اثرات ایمنوژن پری بیوتیک روی لیزوزوم، TNFα و  بیان ژن HSP70  فوق کلیه، پارامترهای ایمنی ذاتی هومورال و مقاومت به Aeromonas hydrophila در ماهی قزل آلای رنگین کمانی را بررسی می‌کند. ۱۲۰ ماهی قزل آلای رنگین کمانی (۸۱٫۶۵+_۱٫۴۹g) در شش تانک فایبرگلاس در دو گروه تغذیه‌ای بررسی شده‌اند که یکی از آن‌ها گروه شاهد و دیگری گروه آزمایش ‌بوده‌است که با  ۲g/kg از ایمنوژن به مدت ۴۵ روز تغذیه ‌شده‌است. نتایج نشان دادند که استفاده از ایمنوژن به طور قابل توجهی (p<0.05) باعث تنظیم بیشتر لیزوزیم و بیان ژن TNFα ‌می‌شود. بیان ژن HSP70 به طور قابل ملاحظه‌ای (p<0.05) در ماهی‌هایی که با ایمونوژن تغذیه ‌شده‌اند، در پایان آزمون پایین‌تر ‌بوده‌است. پارامترهای ایمنی ذاتی خونی (فعالیت لیزوزیم، ACH50 و اسیدیته باکتریایی) به طور قابل ملاحظه‌ای (p<0.05) در ۱۵ یا ۴۵ روز بعد از تغذیه با رژیم غذایی حاوی ایمونوژن افزایش یافته‌است. اگرچه، افزایش قابل توجه (p<0.05) در تیتر آنتی بادی آگلوتیناسیون فقط ۴۵ روز بعد از تغذیه با ایمونوژن افزایش می‌یابد. ماهی‌های قزل آلای رنگین کمانی تغذیه شده با ۲g/kg ایمنوژن، مقاومت بسیار بالاتری نسبت به  A.hydrophila (میزان زنده ماندن ۶۴٫۴۴%) نسبت به گروه کنترل (۲۴٫۴۴%) نشان داده‌اند. این نتایج تایید ‌می‌کند که ایمونوژن می‌تواند بیان ژن‌های مربوط به ایمنی را بیشتر تنظیم کند، پاسخ ایمنی را تحریک کند که در نهایت مقاومت به بیماری را در ماهی‌های قزل آلای رنگین کمانی افزایش می‌دهد. 

۲- مواد و روش‌ها
۲-۱- پرورش ماهی و آزمون خوراک دهی
۱۲۰ ماهی قزل آلای رنگین کمانی (۸۱٫۶۵+_۱٫۴۹g) از پرورش ماهی در ماهی سرا (کرج، ایران) به دست آمدند و به آزمایشگاه بیماری‌های شیلات در دانشگاه تهران منتقل شدند. بعد از چک کردن حالت سلامت، آن‌ها به طور مساوی در شش محفظه فایبرگلاس نگهداری شدند (۱۰۰۰L) که دو سطح از ایمنوژن را با سه تکرار دریافت کرده‌اند ( ۰ و ۲ گرم به ازای هر کیلوگرم) (پری بیوتیک تجاری). ماهی‌ها به مدت ۱۰ روز در شرایط آزمایشگاهی نگهداری شدند و در طی نگهداری با (۲% BW) با رژیم غذایی ماهی‌های قزل آلای رنگین کمانی دو بار در روز تغذیه شدند. در طی یک آزمایش تجربی (۵ هفته ای) ماهی دوبار در روز به صورت دستی تغذیه می‌شد (ساعت ۹ صبح و ۵ بعد از ظهر). نسبت غذا خوردن هر دو هفته یکبار و بعد از ۲۴ ساعت گرسنگی تنظیم ‌ و وزن کشی انجام ‌می‌شود. دمای آب، اکسیژن محلول و pH هر روز بررسی ‌می‌شود و به ترتیب برابر با ۱۸±۱٫۲ °C، ۶٫۶ ±۰٫۳mg/L و ۶٫۹±۰٫۴ است.

۲-۲- آماده سازی رژیم
یک دوز تکی از ایمنوژن (۲g/kg) در یک رژیم پایه‌ای فرموله شده برای ماهی قزل آلای رنگین کمانی ادغام ‌شده‌است (پروتئین خالص، ۴۵٫۳%، چربی خالص ۹٫۱%، انرژی ناخالص ۲۰٫۴Mj/kg). اجزای رژیم با آب مخلوط می‌شوند تا یک خمیر را ایجاد کنند که سپس از یک چرخ گوشت عبور می‌کنند که با یک صافی ۴٫۸mm تجهیز ‌شده‌است تا ته نشست‌های یکنواختی را ایجاد کند. رژیم‌های ته نشست‌ها در ۴۰°C خشک می‌شوند و در کیسه‌های پلاستیکی در -۴°C نگهداری می‌شوند تا زمانی که مورد استفاده قرار بگیرند.

۲-۳- پارامترهای هماگلوتینین
ماهی‌ها برای آنالیز هماگلوتینین مورد بررسی قرار می‌گیرند و برای این کار از پودر میخک استفاده ‌می‌شود (۲۰۰ppm، ۲۰ دقیقه) و نمونه‌های خونی از رگ وابسته به دم گرفته ‌می‌شود. نمونه‌ها به لوله‌های دارای هپارین منتقل می‌شوند و گلبول‌های قرمز خون و گلبول‌های سفید خون روی اسلایدهای هموسیتومتر براساس روش سردار و همکارانش، شمرده می‌شوند. هماتوکریت توسط روش میکروهماتوکریت تعیین ‌می‌شود، همان طور که توسط براون توصیف ‌شده‌است و به عنوان درصد حجمی سلول‌های متراکم (PCV%) گزارش ‌شده‌است. سطوح هموگلوبین با استفاده از روش ساحلی تخمین زده ‌شده‌است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا