دانلود ترجمه مقاله بررسی تولید بیوالکتریسیته با استفاده از سلول سوختی میکروبی (سال ۲۰۲۱)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در سال ۲۰۲۱ منتشر شده که ۱۲ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۱۶ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

بررسی تولید بیوالکتریسیته با استفاده از سلول سوختی میکروبی

عنوان انگلیسی مقاله:

Bioelectricity Production Using Microbial Fuel Cell–a Review

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
سال انتشار ۲۰۲۱
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۲ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله مروری (Review Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله شیمی – مهندسی انرژی
گرایش های مرتبط با این مقاله شیمی کاربردی – انرژی های تجدیدپذیر – شیمی محیط زیست – مهندسی فرآیند – انرژی و محیط زیست
چاپ شده در مجله (ژورنال)  Biointerface Research in Applied Chemistry
کلمات کلیدی پیل سوخت میکروبی – انواع – الکتریسیته زیستی – تصفیه فاضلاب
کلمات کلیدی انگلیسی Microbial Fuel Cell – types – bioeletricity – waste water treatment
نمایه (index) scopus
نویسندگان Kasirajan Kasipandian – Saigeetha S – Antony V. Samrot – Abirami S. – R. Emilin Renitta – Dhiva S
شناسه شاپا یا ISSN ۲۰۶۹-۵۸۳۷
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.33263/BRIAC112.94209431
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۲٫۷۳۶ در سال ۲۰۲۲
شاخص H_index مجله ۲۲ در سال ۲۰۲۳
شاخص SJR مجله ۰٫۳۳۶ در سال ۲۰۲۲
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q4 در سال ۲۰۲۲
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۵۹۳

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۱۶ صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه نشده است
ترجمه متون داخل جداول ترجمه نشده است
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن به صورت عدد درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱ مقدمه

۲ انواع سلول های سوخت میکروبی و الکتریسیته تولید شده

۳ انواع کاتالیزگرهای مورد استفاده

۴ موارد استفاده ی پیل های سوخت میکروبی

۵ مسیرهای آینده

۶ نتیجه گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     این مقاله روش های مختلف تولید نیروی الکتریکی با استفاده از میکروارگانیسم ها در پیل های سوخت میکروبی (MFC) را به طور خلاصه بیان می کند. در دهه گذشته، پیل های سوخت میکروبی به دلیل توانایی تبدیل پسماند آلی به جریان الکتریکی به کمک میکروارگانیسم ها، توجه بسیاری از محققان را به خود جلب کردند. آن ها به عنوان منبع عظیمی از انرژی تجدید پذیر درحال توسعه اند. این دستگاه از بخش های کاتد، آند و یک غشای جداکننده بهره می برد. به طور موثر می توان از آن برای تولید برق و تصفیه فاضلاب استفاده کرد. سلول های الکترولیز میکروبی (MEC) یک نوع پیل سوخت میکروبی هستند که برای تولید سوخت هیدروژن از مواد زیستی مختلف نیز استفاده می شوند. به طور کلی عملکرد پیل سوخت میکروبی به ماهیت میکروارگانیسم ها، الکترودهای انتخابی و غشای جداکننده ی مورد استفاده بستگی دارد. از پیل های سوخت میکروبی به عنوان منبع انرژی پایدار و متناوب برای کاهش آلودگی های صنعتی استفاده می شود. در این مطالعه مروری به شرح مفصلی پیرامون پیل های سوخت میکروبی و روش های مختلف تولید الکتریسیته زیستی و هیدروژن از تصفیه فاضلاب پرداخته شده است.

 

۲- انواع سلول های سوخت میکروبی و الکتریسیته تولید شده

۲-۱ سلول سوخت میکروبی تک محفظه ای

     سلول سوخت میکروبی تک حفره ای از یک کاتد هوایی و یک آند، با یا بدون غشای جداکننده تشکیل شده است (شکل ۱). اگر غشای جداکننده وجود داشته باشد معمولا به کاتد متصل می شود (۲۱). در سلول سوخت میکروبی تک حفره ای به دلیل اکسیداسیون مواد آلی توسط میکروارگانیسم ها، الکترون ها و پروتون های موجود در آند توسط PEM یا چرخه خارجی به کاتد منتقل می شوند (۲۲). عملکرد کاتد، حداکثر نیروی برق تولیدی توسط سلول های سوخت میکروبی دارای کاتد هوایی را تحت تاثیر قرار داد. در این نوع، به دلیل این که در محیط خنثی واکنش اکسایش-کاهش ضعیف است، کاتد نقش مهمی ایفا می کند (۶). گزارش شده است که کاتدهای هوایی استفاده شده در سلول های سوخت میکروبی تک حفره ای حجم مایع اندکی دارند (۲۳) و با استفاده از کاتدهای هوایی کوچک، به دلیل تفاوت در فاصله الکترود، ماهیت PEM و ماهیت ماده تلقیحی، بعضی تاثیرات برروی خروجی نیرو نشان داده شد (۲۴،۲۵،۲۶). در یک سلول سوخت میکروبی تک حفره ای متوالی که کربن و گرافیت دانه ای (گرانولی) به عنوان کاتد و آند استفاده شدند حداکثر نیرو به ترتیب در حدود ۶۵ ± ۵ W/m3 و ۱۸۸ ± ۷ mA/m3 به دست آمد (۲۷). برای کاهش Cr (VI) در کاتد زیستی که برس گرافیت و دانه گرافیت به عنوان آند و کاتد استفاده شدند، حداکثر چگالی نیرو ۶٫۴ W/m3 ایجاد شد (۲۸). MFC تک حفره ای با الکترودهای پوشیده شده با گرافن به عنوان آند و کاتد، پیک نیروی خروجی حجمی معادل ۳٫۵۱ ± ۰٫۵۰ W m−۳ ایجاد کرد (۲۹). MFC تک حفره ای با کاتد هوا و برس فیبر گرافیت به عنوان آند، حداکثر چگالی نیرویی در حدود ۱۴۶۰ ± ۱۰ mW m−۲ ایجاد کرد (۳۰). SCMFC با درنظر گرفتن نمد کربن به عنوان آند و پوشش کربنی به عنوان کاتد طراحی شد; حداکثر چگالی نیرو ۸٫۳ ± ۰٫۲ W/m3 40 به دست آمد (۳۱). MFC دارای کاتد پلاتینی و کاغذ کربنی به عنوان آند حداکثر چگالی نیرویی معادل ۴۸۸ ± ۱۲ mW/m2 ایجاد کرد (۳۲).

 

۲-۲ پیل سوخت میکروبی دو محفظه ای

     پیل های سوخت میکروبی اغلب به عنوان سیستم های دو حفره ای استفاده می شوند (شکل ۲). پیل های سوخت میکروبی دو محفظه ای دارای یک آنود بی هوازی و یک کاتد هوادهی شده هستند. هر دو حفره الکترود با استفاده از یک غشای تبادل پروتون (PEM) یا یک پل نمکی به هم متصل شده اند. باکتری های بی هوازی تشکیل بیوفیلم داده و به آند می چسبند، درحالی که محفظه دیگر با تامین آب و هوا برای کاتد، هوازی می ماند (۳۳، ۳۴، ۳۵). در این سیستم، کاتیون ها به جز پروتون ها از طریق PEM از کاتد به آند منتقل می شوند که باعث کاهش PH در ناحیه آند و افزایش PH در ناحیه کاتد و کاهش پتانسیل کاتد می گردد که به عنوان مرحله محدودکننده در نظر گرفته می شود (۳۶). عوامل مختلفی مانند ماهیت الکترودها، PH، بارالکتریکی خارجی و سرعت جریان نقش مهمی در کنترل عملکرد MFC دارند (۳۷) و به طور گسترده در تولید الکتریسیته استفاده می شوند (۳۸). در یک مطالعه تجربی که از صفحات گرافیت زبر به عنوان کاتد و صفحات گرافیت نرم به عنوان آند و فاضلاب به عنوان منبع استفاده شد، حداکثر چگالی جریان بالغ بر ۳۱۳ mA/m2 بود (۳۹). از یک پوشش کربنی با چهار لایه انتشار poly-PTFE به عنوان کاتد و برس کربنی تیمار شده با گرما به عنوان آند استفاده شد که حداکثر چگالی جریان ۰٫۴۹ A/m2 ایجاد کرد. همین آزمایش با پساب متفاوت، به ترتیب حداکثر چگالی نیرو و حداکثر چگالی جریان ۵۵۴ mW/m2 و ۱٫۰ A/m2 ایجاد کرد (۴۰). ترکیبی از محیط کشت های نیتروژن زدایی شده و بی هوازی غنی شده با Cr (VI) و الکترودهایی از صفحات گرافیت برای آند و کاتد استفاده شد که به ترتیب چگالی جریان و چگالی نیروی حدود ۱۲۳٫۴ mA/m2 و ۵۵٫۵ mW/m2 ایجاد کرد (۴۱). طی فرایند کاهش زیست معدنی MnO2، حداکثر چگالی نیرو ۱۲۶٫۷ ± ۳۱٫۵ mW/m2 ایجاد شده و هنگام کاهش اکسیژن درحالی که از کربن شیشه ای مشبک برای آند و کاتد استفاده می شد، چگالی نیروی کم تری معادل ۳٫۹ ± ۰٫۷ mW/m2 ایجاد شد (۴۲).

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا