دانلود ترجمه مقاله یک LDO مبتنی بر پمپ شارژ با امپدانس بالای پویا با ویژگی های شبیه LDO دیجیتال (آی تریپل ای ۲۰۲۰)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه آی تریپل ای در سال ۲۰۲۰ منتشر شده که ۱۲ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۳۳ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

یک LDO مبتنی بر پمپ شارژ با امپدانس بالای پویا با ویژگی های شبیه LDO دیجیتال برای دستیابی به FoM Sub-4-fs

عنوان انگلیسی مقاله:

A Dynamically High-Impedance Charge-Pump-Based LDO With Digital-LDO-Like Properties Achieving a Sub-4-fs FoM

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه آی تریپل ای – IEEE
سال انتشار ۲۰۲۰
فرمت مقاله انگلیسی pdf
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۲ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مهندسی برق
گرایش های مرتبط با این مقاله مهندسی الکترونیک – مدارهای مجتمع الکترونیک – ابزار دقیق
چاپ شده در مجله (ژورنال) Journal of Solid-State Circuits
کلمات کلیدی آنالوگ کمکی (AA) – رگولاتور دیجیتال LDO – تنظیم کننده خروجی کم (LDO) – مدیریت توان – تنظیم کننده ولتاژ
کلمات کلیدی انگلیسی Analog assisted (AA) – digital LDO – low-dropout (LDO) regulator – power management – voltage regulator
نمایه (index) scopus – master journals – JCR
نویسندگان Xiaoyang Wang – Patrick P. Mercier
شناسه شاپا یا ISSN ۰۰۱۸-۹۲۰۰
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1109/JSSC.2019.2960004
لینک سایت مرجع https://ieeexplore.ieee.org/document/8945231
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۶٫۰۸۸ در سال ۲۰۲۲
شاخص H_index مجله ۲۳۰ در سال ۲۰۲۳
شاخص SJR مجله ۳٫۰۴۳ در سال ۲۰۲۲
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۲
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۵۷۲

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۳۳ صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه نشده است
ترجمه متون داخل جداول ترجمه نشده است
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه  به صورت عکس درج شده است
منابع داخل متن به صورت عدد درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱ معرفی

۲ اساس معماری و عملکرد

۳ تحلیل عملکرد

۴ نکاتی درباره پایداری

۵ پیاده سازی مداری

۶ نتایج اندازه گیری

۷ نتیجه گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

این مقاله یک رگولاتور با افت خروجی کمِ (LDO) رویداد-محورِ مبتنی بر پمپ شارژ با یک حلقه فیدبک امپدانس-بالایِ کوپلاژ ac شده (ACHZ) را معرفی می کند. با استفاده از حلقه ی ACHZ و تشخیص مداوم ناحیه مرده، LDO ارائه شده در طی گذراهای  بار در کمتر از یک سیکل ساعت، پاسخ می دهد، بنابراین در یک جریان ساکن ۴٫۹μA برای یک FOM زیر ۴-fs، دارای پاسخ و زمان های نشست به ترتیب برابر با ۶٫۹ و ۶۵ نانو ثانیه است. ریپل خروجی برای دستیابی به یک دامنه پایدار اندازه گیری شده است که در طول ۱۰۵۰۰۰ × محدوده بار پایدار (μA-105mA1) LDO دارای مقدار کمتر از ۱۵mV است. علاوه بر تمام این ویژگی ها، LDO پیشنهادی مزایای LDOهای دیجیتالی معمولی را نیز دربر دارد: قابل حمل بودن و قابلیت راه اندازی در یک ولتاژ تغذیه پایین.

 

۲- اساس معماری و عملکرد

معماری LDO پیشنهادی در شکل ۱ نشان داده شده است. برخلاف LDOهای دیجیتالی متداول که از آرایه های ترانزیستورهای توان PMOS استفاده می کنند، طرح پیشنهادی از یک ترانزیستور توان PMOS تکی، M1، استفاده می کند که توسط یک جفت پمپ شارژ راه اندازی می شود. پمپ های شارژ به نوبه خود توسط یک جفت مقایسه گر زمان-پیوسته مبتنی بر وارونگر دینامیکی یک درمیان سازی شده ی زمانی راه اندازی می شوند که این مقایسه گرها محدوده های تنظیمات بالا و پایین (VrefH و VrefL) یک ناحیه مرده را تنظیم می کنند. خازن CC از این طرف به آن طرف ترانزیستور توان M1 قرار گرفته است تا حلقه ACHZ را تشکیل دهد. علاوه بر یک جفت مقایسه کننده زمان-پیوسته که تنظیم ناحیه مرده را انجام می دهند، یک مقایسه کننده ی کلاکیِ کمکی برای مقایسه ولتاژ خروجی با Vref، که معمولا Vref طوری تنظیم می شود که در وسط ناحیه مرده باشد، استفاده شده است تا به کمک آن بتوان تشخیص داد که آیا ولتاژ خروجی از ولتاژ مرجع مطلوب بالاتر است یا پایین تر و بتوان دقت تنظیم را از طریق یک پمپ شارژِ تنظیم دقیق ۱ بیتیِ کمکی بهبود داد.

 

اساس عملکرد LDO به صورت زیر است. وقتی که در حالت پایدار Vout در ناحیه ی مرده بین مرزها قرار دارد، پمپ شارژهای اصلی غیر فعال هستند (فعلا پمپ شارژ تنظیم دقیق را نادیده بگیرید)، و خروجی آن ها، VG، بالا است. هر شارژ باقی مانده ذخیره شده در CC و خازن پارازیتی CG ولتاژ گیت ترانزیستور توان و در نتیجه، جریان تولید شده توسط LDO را تعیین می کند. با کوپلاژ ac مستقیم Vout به VG از طریق خازن CC، حلقه ACHZ شکل می گیرد. چون این گره، در این حالت (هنگامی که پمپ های شارژ خاموش هستند) امپدانس بالایی دارد، در طی یک گذرای بار هر کاهشی در Vout، با تنظیم راندمان کوپلاژ CC/(CC + CG)، مستقیما به VG منتقل می شود. این بطور مستقیم ولتاژ گیت M1 را کاهش می دهد، در نتیجه جریان جبرانسازی تقریباً فوری (یعنی IMOS) از طریق ترانزیستورهای توان فراهم می شود، که همانطور که در قسمت قرمز نمودارها در شکل ۲ نشان داده شده است به کوتاه شدن قابل توجه زمان پاسخ کمک می کند.

 

گرچه این امر به بهبود قابل توجه زمان پاسخ کمک می کند، اما حلقه ACHZ ممکن است تحت هر شرایطی قادر به تامین همه جریان جبرانسازی لازم برای بازگرداندن خروجی LDO به وسط ناحیه مرده نباشد. اینجاست که پمپ های شارژ وارد عمل می شوند. وقتی که Vout به زیر VrefL کاهش می یابد، همانطور که در شکل ۲ نشان داده شده است، مقایسه کننده زمان-پیوسته پایینی فعال می شود، که MchargepumpN را برای ادغام زمان-پیوسته روشن می کند. این امر باعث می شود برای کمک به بازگشت Vout به ناحیه مرده، VG بیشتر دشارژ شود و در نتیجه جریان ترانزیستور توان، IMOS، بیشتر افزایش یابد. پس از اینکه Vout به VrefL رسید، خروجی مقایسه کننده ی تشخیص مرز پایینی دوباره معکوس می شود که ترانزیستور MCPN را در پمپ شارژ خاموش می کند و بنابراین، پمپ شارژ اصلی خاموش می شود. جالب است، در طی این مرحله Vout با کمک حلقه ACHZ در ناحیه مرده قرار می گیرد_درباره جزئیات آن به تفصیل در بخش IV بحث خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا