دانلود ترجمه مقاله مقدمه ای بر مدل ها و روش های سیستم های اطلاعاتی (اسپرینگر ۲۰۱۴)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در سال ۲۰۱۴ منتشر شده که ۱۷ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۲۳ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

مقدمه ای بر مدل ها و روش های سیستم های اطلاعاتی

عنوان انگلیسی مقاله:

Introduction to Information Systems Models and Methodologies

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه اسپرینگر – Springer
سال انتشار ۲۰۱۴
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۷ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش فصل کتاب (Book Chapter)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریت – مهندسی فناوری اطلاعات
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت سیستم های اطلاعاتی – سیستم های اطلاعاتی پیشرفته
نویسندگان Pedro Isaias – Tomayess Issa
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1007/978-1-4614-9254-2_1
لینک سایت مرجع https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-1-4614-9254-2_1
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۵۶۵

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۲۳ صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن ترجمه و درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

۱ مقدمه

۲ الگوهایی برای توسعه سیستم ها

۳ چرخه های عمر توسعه سیستم اطلاعاتی (IS)

۴ روش شناسی توسعه

۵ روش های توسعه وب سایت

۶ مدل های ارزیابی قابلیت استفاده

۷ مدل های ارزیابی کیفیت

۸ مدل های سیستم های اطلاعاتی برای ارزیابی موفقیت

۹ نتیجه گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

۱ مقدمه

همان طورکه فناوری اطلاعات (IT) روز به روز بیشتر از قبل به جنبه های مختلف زندگی بشر نفوذ می کند، سیستم های اطلاعاتی (IS) نیز رشد می کنند تا به یک مولفه ضروری در مدیریت سازمانی تبدیل شوند.  ایواری و هیرشهایم (۱۹۹۶) یک سیستم اطلاعاتی را اینگونه تعریف نمودند: سیستمی که اطلاعاتی را در مورد موضوعات معین در یک بافت سازمانی، در اختیار کاربران قرار می دهد و کامپیوترها به عنوان پشتیبان اصلی آن عمل می کنند. از سوی دیگر آلتر (۲۰۰۸) یک سیستم اطلاعاتی را اینگونه تعریف می کند: یک سیستم کاری که فعالیت هایش بر پردازش اطلاعات متمرکز است. در نهایت سیستم های اطلاعاتی (IS)، در زمینه ایجاد، جمع آوری، پردازش یا ذخیره سازی اطلاعات، از شبکه های سازمان پشتیبانی می کنند.

 

امروزه در دنیایی که رقابت بسیار شدید است، یک سیستم اطلاعاتی (IS) قابل اطمینان که عموما توسط کاربران پذیرفته شده و موفقیت آن ثابت شده، می تواند موفقیت یک کسب وکار را تعیین کند. بنابراین با توجه به این پدیده رقابتی، محققان بیش از پیش علاقه دارند روش ها و مدل های توسعه سیستم اطلاعاتی (IS) را به گونه ای سازمان دهی کنند که در زمینه های گسترده ای مورد استفاده قرار گیرند و هدف آن ها یافتن چارچوب های منظم و سیستماتیک در میان انواع گسترده ای از روش ها و تکنیک هایی است که در عمل یافت می شود. از سوی دیگر همانگونه که سیستم اطلاعاتی (IS) پیچیده تر می شود، سازمان ها نیز بیشتر از قبل به مبنایی از اصول منطقی نیاز دارند تا ابزارهایی برای تعریف، کنترل و یکپارچه سازی آسان تمام اجزای سیستم در اختیارشان قرار دهند (زاچمن، ۱۹۸۷).

 

انواع زیادی از مدل های موجود برای توسعه سیستم اطلاعاتی (IS)، ریشه در این حقیقت دارند که توسعه دهندگان یک سیستم تحت تاثیر عواملی هستند که نه تنها وابسته به هدف کار آن هاست (هدف سیستم در حال توسعه)، بلکه با ماهیت سازمانشان و نحوه تاثیرگذاری بر انتظارات نیز ارتباط دارند. همانطور که توسعه دهنده این تاثیرات را جذب می کند تا سیستم ساخته شود (هیرشهایم و کلین ۱۹۸۹)، متغیرهای احتمالی زیادی ایجاد می شوند که به نوبه خود ایجاد دیدگاه یکپارچه از این مشکل را پیچیده می کنند.

 

۳- چرخه های عمر توسعه سیستم اطلاعاتی (IS)

چرخه حیات توسعه سیستم (SDLC) چارچوبی است که زنجیره فعالیت ها یا مراحلی را توصیف می کند که یک محصول مشخص بین مفهوم و اجرا یا پذیرش آن طی می کند. به طور کلی همه پروژه ها از این مراحل عبور می کنند، اما مدل های مختلفی از چرخه حیات توسعه سیستم (SDLC) وجود دارد که برای انواع خاصی از پروژه ها مناسب تر یا نا مناسب تر هستند. توسعه دهندگان باید ویژگی های پروژه خود را تعیین نموده و مشخص کنند کدام یک از مدل های چرخه حیات توسعه سیستم (SDLC) برای موقعیت آن ها مفیدتر است (مسی و ساتائو، ۲۰۱۲).

 

در اواخر دهه ۱۹۶۰ مفهوم چرخه حیات توسعه سیستم (SDLC) به عنوان چارچوبی برای توسعه نرم افزار پدیدار شد و به طور ویژه بر توسعه در مقیاس بزرگ و با روش های سنتی معطوف بود. اما بعد از آن زمان به یک مفهوم کلی برای توسعه هر نوع سیستم تبدیل شد، از جمله IS (پترسون، ۲۰۰۴). برخی از مدل های چرخه عمر نیز تلاش کرده اند تا از ساختار سخت مفاهیم اولیه جدا شده و به روش سریع و انعطاف پذیرتری نزدیک شوند.

 

چرخه حیات توسعه سیستم (SDLC) را می توان به دو نوع کلی تقسیم کرد. ابتدا مدل های نوع آبشار وجود دارند که به خاطر مطالعه اصلی رویس (۱۹۷۰) که یک مدل SDLC در مراحل متوالی را مانند جریان آبشاری توصیف کرد، اینگونه نام گذاری شد (شکل ۲-۱ را ببینید). این مدل اساسا با تشریح برخی اصولِ مربوط به روش های خوب، مانند طراحی قبل از کدگذاری، مستند سازی دقیق هر مرحله و برنامه ریزی مناسب، استراتژی ایده آل برای یک پروژه توسعه را ارائه نمود (موناسار و گواردان، ۲۰۱۰). این مدل، پروژه توسعه را در یک توالی توصیف می کند که می توان آن را در پنج مرحله خلاصه نمود: تحلیل، طراحی، کدگذاری، آزمایش و اجرا (بلوجی و مورگویان، ۲۰۱۲). اساسا این مدل توصیفی از توسعه محصول، تحت روش‌های سنتی و با تاکید بر فرآیند، مستندات دقیق و مراحل مجزا است. این مدل اولین رویکرد برای روش SDLC در تحقیقات بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا