دانلود ترجمه مقاله تئوری داده بنیاد (سال ۲۰۱۵)

 

 

این مقاله انگلیسی در سال ۲۰۱۵ منتشر شده که ۸ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۲۰ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

تئوری داده بنیاد

عنوان انگلیسی مقاله:

Grounded theory

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
سال انتشار ۲۰۱۵
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۸ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت خدمات بهداشتی درمانی – تحقیق در عملیات
چاپ شده در مجله (ژورنال)  Nursing Standard
کلمات کلیدی نظریه داده بنیاد – تحقیقات پرستاری – روش شناسی تحقیق – تحقیق کیفی – تولید نظریه
کلمات کلیدی انگلیسی Grounded theory – nursing research – research methodology – qualitative research – theory generation
نویسندگان Tina Harris
شناسه شاپا یا ISSN ISSN
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.7748/ns.29.35.32.e9568
لینک سایت مرجع http://journals.rcni.com/nursing-standard/grounded-theory-ns.29.35.32.e9568
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول  

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۲۰ صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن ترجمه و درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

تولید نظریه

نظریه‌ای بر پایه تحقیق تجربی

جمع‌آوری نظام‌مند داده‌ها و تحلیل‌کردن آنها

ماهیت پویای نظریه داده بنیاد

بهره‌گیری از نظریه داده‌بنیاد

مروری بر ادبیات موضوع

تائیدیه اخلاقی برای مطالعات مبتنی بر نظریه داده

روش‌های گردآوری داده

نمونه‌گیری

تحلیل، کدگذاری و ارائه نظریه

انواع نظریه در نظریه داده‌بنیاد

نتیجه‌گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

نظریه داده‌بنیاد یک روش تحقیقِ معروف در حوزه مراقبت سلامت و علوم اجتماعی است. این مقاله تلاش می‌کند تا روش‌شناسی نظریه داده‌بنیاد و عناصر اصلی آن را با استفاده از مثال‌هایی از مطالعات انتشاریافته معرفی کند تا کاربرد عملی نظریه داده‌بنیاد را به نمایش بگذارد. هدف از این مقاله آن است که نظریه‌ داده‌بنیاد را برای محققین کم‌تجربه پرستاری معرفی کند تا بدانند که این نظریه چیست، چه زمانی می‌توان از آن استفاده کرد، چرا آنها به این نظریه نیاز دارند و چگونه می‌توانند از آن بهره ببرند. در نهایت این مقاله باید به محققین پرستاری کمک کند که تصمیم بگیرند آیا نظریه داده‌بنیاد روشی مناسب برای انجام تحقیقات آنها است و اینکه کیفیت هر نوع مقاله‌ای که بر اساس نظریه داده‌بنیاد نوشته شده، تا چه میزان است.

 

نظریه داده بنیاد به روش تحقیق محبوبی برای محققین در حوزه مراقبت سلامت و علوم اجتماعی بخصوص برای پرستاران و قابله‌ها تبدیل شده است (گلینگ ۲۰۱۱، دنس‌کمب ۲۰۱۴). برای محققین پرستاری که آشنایی کمی با روش‌شناسی تحقیق کیفی دارند، نظریه داده‌بنیاد یکی از روش‌هایی است که می‌توانند مدنظر قرار دهند.

 

دشوار است که تعریف قطعی از نظریه داده‌بنیاد ارائه داد. چند روش برای تعریف‌کردن این نظریه تا کنون امتحان شده است (گلیزر و اشتراوس ۱۹۶۷، اشتراوس و کوربین ۱۹۹۰، لارک ۲۰۰۵، چارماز ۲۰۰۶). تعاریف متعدد حاکی از آن است که چطور روش‌شناسی این نظریه در طول زمان تغییر کرده است (ماز ۲۰۱۳). با این حال، ۳ اصل اساسی وجود دارد که نظریه داده‌بنیاد را از دیگر روش‌های تحقیق متمایز می‌کند (دنس‌کمب ۲۰۱۴). این ۳ صال عبارتند از ۱) تولید نظریه، ظهور یک نظریه در تحقیقات تجربی با تاکید بر کار میدانی یا تحقیقاتِ عملی واقعی؛ ۲) جمع‌آوری نظام‌مند و تحلیل‌کردن داده‌ها با استفاده از نمونه‌گیری نظری و۳) تحلیل قیاسی مداوم (کادر یک).

 

نظریه‌ای بر پایه تحقیق تجربی

اصطلاح نظریه داده‌بنیاد برای ارجاع به روشی به کار می‌رود که در آن، نظریه از طریق جمع‌آوری داده‌های تحقیق بیرون می‌آید یا توجیه می‌شود. برخلاف آزمودن نظریه، در نظریه داده‌بنیاد هیچ ایده‌ای وجود ندارد که از پیش ‌تعیین ‌شده باشد. نظریه در حین فرآیند تحقیق تولید و به کمک خود اثبات می‌شود. بنابراین نظریه داده‌بنیاد برای حوزه‌هایی مناسب است که پیش از این مورد بررسی قرار نگرفته‌اند یا جایی که تحقیقات موجود، کاستی‌های زیادی دارند و یک دیدگاه جدید مدنظر است (شرایبر و استرن ۲۰۰۱). از نظریه داده‌بنیاد در مقیاس گسترده، به ویژه در پرستاری استفاده شده است. چون این نظریه ابزاری برای کشف و توضیح رفتار اجتماعی انسان و روانشناسی او در اختیار قرار می‌دهد (ماز، ۲۰۱۳).

 

همچنین نظریه داده‌بنیاد نسبت به دیگر روش‌های کیفی از جهت جستجو برای توضیحِ یک پدیده متفاوت است و بیشتر به دنبال ارائه توضیحی از موضوع است (دنس کمب ۲۰۱۴). تمرکز در اینجا بر کسبِ فهمی است از آنچه روی می‌دهد تا بدین ترتیب چراغ راهِ پروژه‌های تحقیقاتی آتی در حوزه مراقبت سلامت باشد. آن دسته پژوهشگران پرستاری که علاقمند هستند بدانند چرا چیزی به شکلی که می‌بینیم، اتفاق می‌افتد به سوی این نوع روش‌شناسی جذب می‌شوند. این روش‌شناسی یک چارچوب توضیحی برای موضوع مورد بررسی در اختیار قرار می‌دهد.

 

یک مطالعه بر مبنای نظریه داده‌بنیاد توسط جف و تیلور (۲۰۱۴) اقدام به سنجش تجربه پرستارانِ یک بخش درمانی پس از معرفی برنامه‌ای جهت ارتقای ریکاوری بیماران بعد از عمل جراحی روده-معده کرد. نویسندگان با هدفی وسیع شروع کردند. داده‌ها از مصاحبه نیمه‌ساختاریافته جمع‌آوری شد. این داده‌ها نشان داد که پراکندگی در کاربستِ پروتکل لازم جهت ارتقای ریکاوری پس از عمل جراحی دیده می‌شود. پرستاران حاضر در این مطالعه با موقعیت خاص موجود در حین اجرای درمان خود را سازگار نمودند. مراقبت از بیمار تحت تاثیر دیگر بخش‌ها و همکاران پزشکی و علائمِ ریکاوری فردی برای هر بیمار بود. همین امر ماهیتِ داده‌بنیاد این نظریه را نشان می‌دهد که چارچوبی توضیحی برای رفتار اجتماعی توصیف‌شده توسط پرستاران را در این مطالعه به نمایش گذاشت.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا