دانلود ترجمه مقاله استفاده از تاثیر سیستم های اطلاعات مدیریت بر قابلیت های پشتیبانی تصمیم (سال ۲۰۱۶)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در سال ۲۰۱۶ منتشر شده که ۵ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۱۲ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

استفاده از تاثیر سیستم های اطلاعات مدیریت بر قابلیت های پشتیبانی تصمیم: یک مدل مفهومی

عنوان انگلیسی مقاله:

Use of Management Information Systems Impact on Decision Support Capabilities: A Conceptual Model

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
سال انتشار ۲۰۱۶
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۵ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریت – مهندسی فناوری اطلاعات
گرایش های مرتبط با این مقاله سیستم های اطلاعاتی پیشرفته – مدیریت سیستم های اطلاعاتی – مدیریت کسب و کار – مدیریت پروژه – مدیریت استراتژیک
چاپ شده در مجله (ژورنال) Journal of International Business Research and Marketing
کلمات کلیدی MIS – دسترسی اطلاعات – کیفیت اطلاعات – تصمیم گیری – کیفیت تصمیم
کلمات کلیدی انگلیسی MIS – Information access – Information quality – Decision making – Decision quality
نویسندگان Ahmed Abdulatef Mashli Aina – Wang Hu – Al-Nakib Noofal Ahmed Mohsen Mohammed
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.18775/jibrm.1849-8558.2015.14.3004
بیس نیست
مدل مفهومی دارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه دارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۵۵۳

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۱۲ صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن ترجمه و درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱: مقدمه

۲: ساختار مدل مفهومی

۳: بحث و مفاهیم

۴: نتیجه‌گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

در این مقاله، شناسایی و تحلیل مساله در تسهیل سیستم‌های اطلاعات مدیریت نقش مورد بررسی قرار گرفته است. علاوه‎براین، رضایت تصمیم‌گیرنده و محتوای اطلاعات و کیفیت دسترسی به اطلاعات به روش مطالعات پیشین تحلیل و بررسی شد. در این پژوهش، متغیرهای لازم را با هدف تحلیل اثر سیستم‌های اطلاعات مدیریت در قابلیت‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری شناسایی کردیم. این ارزیابی فرضیه‌های مختلفی را پیشنهاد می‌کند که بیشتر آن‌ها به شناسایی رابطه میان سیستم‌های اطلاعات مدیریت و قابلیت‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری می‌پردازند. متغیرهای این مدل پژوهشی عبارتند از: اثر شناسایی مساله، سرعت شناسایی مساله، تحلیل تصمیم‌گیری، رضایت کاربر، دسترسی اطلاعات، محتوای کیفیت اطلاعات، سرعت تصمیم، و کیفیت تصمیم.

 

۲: ساختار مدل مفهومی

دِ لون و مکلین (۱۹۹۲) عوامل مختلفی را شناسایی کردند که با تاثیر بر موفقیت سیستم اطلاعات مدیریت، موفقیت سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری از قبیل کیفیت سیستم، کیفیت اطلاعات، رضایت کاربر و تاثیر افراد را تضمین می‌کرد. طبق گزارشات، سیستم‌های اطلاعات مدیریت دارای مزایای بسیاری در رابطه با پشتیبانی است که برای افزایش فعالیت سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری، فراهم شده است. نقش اصلی سیستم‌های اطلاعات مدیریت از تعریف مساله شروع می‌شود که براساس آن، مراحل بعدی عمل تعریف می‌شود. مینتزبرگ (۱۹۷۶) به دو حوزه مهم در مرحله‌ تعریف مساله اشاره کرده است. یکی از این حوزه‌ها که با نام «تصدیق تصمیم‌گیری» شناخته شده است، با نشان دادن مشکلات، تهدیدات و … مرتبط، فرآیند پشتیبانی تصمیم‌گیری را آغاز می‌کند.

 

دومین حوزه که با نام « تشخیص» شناخته شده است، عمدتا به تحلیل و بررسی مساله و تهدید از پیش تعریف‌شده در مرحله‌ «تصدیق تصمیم‌گیری» مربوط است. این حوزه یکی از جنبه‌های ضروری عملکرد در سیستم اطلاعات مدیریت است. نقش سیستم‌های اطلاعات مدیریت حتی در جذب و ذخیره اطلاعات برای برای اهداف تصمیم‌گیری، ضروری است. در این مورد، ممکن است اطلاعات از منابع مختلف داخلی و خارجی به‌دست آید. بنابراین، اطلاعات موجود برای شناسایی مسائل، تهدیدها و سایر فرصت‌‌ها ضروری است. به‌طور دقیق‌تر، ممکن است اطلاعات در رابطه با عوامل سیاسی، قانونی، اقتصادی، فنی و اجتماعی تعریف و تحلیل شوند که این عوامل در تحلیل تغییر رفتار مصرف‌کننده و محیط بازار نقش مهمی دارند.

 

اطلاعات، نقش مهمی در هر سازمانی دارد. کاربرد این اطلاعات به ارزش آن مربوط است. بیشتر پژوهش‌های گذشته، رابطه مثبتی را میان کیفیت اطلاعات و موفقیت سازمان نشان می‌دهد. اطلاعات برای تصمیم‌گیری‌های ضروری که ممکن است اهداف آینده سازمان را تحت تاثیر قرار دهد، اهمیت دارد. بنابراین، نقش اطلاعات را می‎توان به‌عنوان مواد خام برای تصمیم‌گیری درنظر گرفت. زمانی‌که اطلاعات بسیاری دردسترس مدیران باشد، به‌کارگیری سیستم اطلاعات مدیریت ضروری است. بنابراین، سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری، با کمک به مدیران جهت انتخاب مناسب‌ترین اطلاعات از میان گزینه‌ها، راه رسیدن به یک تصمیم مهم را برای آن‌ها ساده‌تر می‌کند. بنابراین، می‎توان گفت که سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری به‌عنوان دارایی شرکت حساب می‌شوند. اهمیت سیستم‌ پشتیبانی تصمیم‌گیری هنگام تصمیم‌‌گیری‌های پیچیده‌ بیشتر می‌‌شود. اعتقاد بر این است که سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری، اثربخشی تصمیم‌گیری‌های پیچیده را افزایش می‌دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا