دانلود ترجمه مقاله نقش تعدیل کننده اعتماد در B2B EC (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۱۷)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در سال ۲۰۱۷ منتشر شده که ۱۳ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۴۱ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

نقش تعدیل کننده اعتماد در پذیرش تجارت الکترونیکی تجارت به تجارت (B2B EC)

عنوان انگلیسی مقاله:

The moderating role of trust in business to business electronic commerce (B2B EC) adoption

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه ساینس دایرکت، الزویر – (Sciencedirect – Elsevier)
سال انتشار ۲۰۱۷
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۳ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریت – مهندسی فناوری اطلاعات
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت کسب و کار – مدیریت فناوری اطلاعات – مدیریت بازرگانی – تجارت الکترونیکی – اینترنت و شبکه های گسترده
چاپ شده در مجله (ژورنال) Computers in Human Behavior
کلمات کلیدی B2B EC – اعتماد – نظریه اینرسی – TOE – DOI – اردن
کلمات کلیدی انگلیسی B2B EC – Trust – Inertia theory – TOE – DOI – Jordan
نمایه (index) scopus – master journals – JCR
نویسندگان Abdallah Alsaad – Rosli Mohamad – Noor Azizi Ismail
شناسه شاپا یا ISSN ۰۷۴۷-۵۶۳۲
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.chb.2016.11.040
لینک سایت مرجع https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0747563216307816
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۹٫۷۹۰ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۲۰۳ در سال ۲۰۲۳
شاخص SJR مجله ۲٫۱۷۴ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۱
بیس است 
مدل مفهومی ندارد
پرسشنامه دارد  
متغیر دارد  
فرضیه دارد  
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۵۴۳

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۴۱ صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ترجمه شده است
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد
منابع داخل متن به صورت انگلیسی درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱ مقدمه

۲ زمینه

۳ متدولوژی

۴ اندازه‌گیری‌ها

۵ تحلیل داده

۶ بحث

۷ مفاهیم تحقیق

۸٫محدودیت‌ها و تحقیقات آینده

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     این مقاله نقش اعتماد را در زمینه تجارت الکترونیک بنگاه با بنگاه (B2B EC) در اردن با استفاده از دیدگاه دیگری در مورد اعتماد مورد بررسی قرار می‌دهد، و نشان می‌دهد که این متغیر به جای تأثیر مستقیم یک تأثیر تعدیل کننده بر روی قصد شرکتها در پذیرش   B2B ECدارد. یک مدل تعامل گرا در بین عوامل اعتماد، فن آورانه، سازمانی و زیست محیطی توسعه یافت. یک نظرسنجی از ۲۳۹ مدیر زنجیره تأمین در اردن برای بررسی مدل پیشنهادی مورد استفاده قرار گرفت. تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که تأثیر تعدیل کننده اعتماد در یک مسیر قابل توجه بود که به عنوان شرایط مطلوب ادراک می‌شد ( نشات گرفته از نظریه انتشار نوآوری و ارائه یک دیدگاه فن آورانه). اعتماد، تاثیرات متغیرهای سازمانی و زیست محیطی را تعدیل نمی‌کند. این یافته‌ها بینشهایی را در مورد چگونگی عدم انعطاف پذیری روابط موجود بین شرکای تجاری برای پذیرش فناوری جدید، فراهم می‌آورد. در محیطی مانند اردن که در آن باورهای اعتماد بسیار اهمیت دارد و بخوبی شناخته شده است، انعطاف پذیری شرکتها در پاسخ نسبت به انگیزه‌های پذیرش، ممکن است بجای تسهیل شدن تضعیف شود. 

 

۲- زمینه
     این مقاله، تعریف گسترده‌ای از B2B EC را اتخاذ می‌کند که شامل فن آوریهای اینترنتی B2B است و این امکان را به شرکای زنجیره تأمین می‌دهد که بتوانند اطلاعات و خرید و فروش محصولات را به اشتراک بگذارند (Sila، ۲۰۱۳). چنین فن آوریهایی در زمینه‌های بین سازمانی بکار گرفته می‌شوند و می‌توانند معاملات بین خریدار و تأمین کننده را تعدیل کنند (Subramani، ۲۰۰۴). B2B EC قابلیت‌های پردازش اطلاعات را در یک رابطه خاص ارتقا می‌دهد و بنابراین امکان همکاری بیشتر بین شرکتها را فراهم می‌آورد و از آن پشتیبانی می‌کند و همچنین موجب کاهش عدم اطمینان می‌شود. رابطه مثبتی بین فن آوری B2B EC و عوامل متعدد عملکرد شرکت وجود دارد و تعداد زیادی از مطالعات نیز به آن اشاره کرده‌اند (Dong، Xu & Zhu، ۲۰۰۹؛ Yao & Zhu، ۲۰۱۲). با در نظر گرفتن این واقعیت و فرضیه‌هایی که نشان می‌دهند پذیرش B2B ECسبب بهبود قابل ملاحظه‌ای در عملکرد کلی شرکت می‌شود، چندین تن از محققان عوامل تعیین کننده در تصمیم شرکتها را برای پذیرش معاملات آنلاین B2B یا تمایل به انجام آنها مورد بررسی قرار داده‌اند. با توجه به نظریه‌هایی که پذیرش B2B EC را توضیح می‌دهند، مدل TOE و نظریه انتشار نوآوری (IDT) بیشترین محبوبیت را دارند (Sila، ۲۰۱۳؛ Zhu و همکاران ۲۰۰۶). این نظریه‌ها هم بر نقش عوامل تکنولوژیکی، سازمانی و محیطی و هم نحوه تاثیرگذاری آن‌ها در پذیرش B2B EC تاکید می‌کنند (Hsu، Kraemer & Dunkle 2006). بنابراین از این نظریه‌ها به عنوان عدسیهای مورد نظر در این مطالعه مورد استفاده می‌شود که از طریق آن می‌توان یک چارچوب پژوهشی مفهومی را مشاهده کرد.

 

     IDT نشان می‌دهد که ویژگیهای نوآوری شامل مزایای نسبی، هزینه، سازگاری، پیچیدگی، آزمایش پذیری و قابل مشاهده بودن (در بین دیگر عوامل) به تعیین رفتار پذیرندگان بالقوه نسبت به نوآوری کمک می‌کند (Rogers، ۲۰۰۳). از آنجاییکه مزایای نسبی، سازگاری و پیچیدگی، به طور مداوم به عنوان مهم‌ترین عوامل گزارش شده است (Hameed & Counsell، ۲۰۱۴؛ Tornatzky & Klenin، ۱۹۸۲)، آن‌ها در این مطالعه مورد نظر قرار داده شده‌اند. مزایای نسبی تصوری است که بازده مورد انتظار و یا مزایایی که نوآوری می‌تواند برای یک پذیرنده بالقوه در مقایسه با شیوه یا ایده قبلی فراهم آورد را انعکاس می‌دهد (Rogers، ۲۰۰۳). پذیرندگان بالقوه احتمالاً آن نوآوری را اتخاذ می‌کنند که مزایای بیشتری نسبت به ایده قبلی فراهم آورد. سازگاری نشاندهنده درجه‌ای از یک نوآوری است که بطور یکنواختی در یک محیط کسب و کار عملی ادراک می‌شود (Rogers 2003). پذیرش B2B ECاغلب مستلزم تغییرات قابل توجهی در شیوه کاری، ساختار، فرآیندها و / یا روال عادی شرکت است. با توجه به نیاز به این تغییرات، میزان بالاتری از سازگاری، پذیرش B2B EC را با حداقل اصلاحات نسبت به محیط عملیاتی کنونی میسر می‌سازد (Rajaguru & Matanda، ۲۰۱۳؛ Thong، ۱۹۹۹). در نهایت، پیچیدگی نشان دهنده حدی است که در آن درک، پیاده سازی و استفاده از نوآوری نسبتاً دشوار است، و پیچیدگی اغلب به عنوان یک مهار کننده در پذیرش یک رفتار در نظر گرفته می‌شود (Rogers، ۲۰۰۳). این بدین دلیل است که پیچیدگی موجب افزایش عدم اطمینان می‌شود و خطر ادراک شده از پذیرش موفقیت آمیز نوآوری را افزایش می‌دهد (Premkumar & Roberts، ۱۹۹۹؛ Ramdani، Kawalek & Lorenzo 2009). در نتیجه، هر چقدر درک فن آوری آسانتر باشد، روند پذیرش سریعتر انجام می‌شود و برعکس.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا