دانلود ترجمه مقاله آیا تمایز ارائه خدمات تحویل مهم است؟ مقایسه رضایت و حفظ مصرف کننده الکترونیکی شهری با روستایی (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۲) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در ۹ صفحه در سال ۲۰۲۲ منتشر شده و ترجمه آن ۲۸ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

آیا تمایز ارائه خدمات تحویل مهم است؟ مقایسه رضایت و حفظ مصرف کننده الکترونیکی شهری با روستایی

عنوان انگلیسی مقاله:

Does delivery service differentiation matter? Comparing rural to urban e-consumer satisfaction and retention

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
سال انتشار ۲۰۲۲
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۹ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریتمهندسی صنایع
گرایش های مرتبط با این مقاله تجارت الکترونیک، مدیریت بازرگانی، مدیریت فناوری اطلاعات، لجستیک و زنجیره تامین
چاپ شده در مجله (ژورنال) Journal of Business Research
کلمات کلیدی مصرف کننده الکترونیکی، خدمات تحویل، لجستیک روستایی، لجستیک شهری
کلمات کلیدی انگلیسی E-consumer – Delivery Service – Rural Logistics – Urban Logistics
نمایه (index) scopus – master journals – JCR
نویسندگان Yulia Vakulenko – Jasenko Arsenovic – Daniel Hellström – Poja Shams
شناسه شاپا یا ISSN ۰۱۴۸-۲۹۶۳
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2021.12.079
ایمپکت فاکتور(IF) مجله ۷٫۳۸۲ در سال ۲۰۲۰
شاخص H_index مجله ۱۹۵ در سال ۲۰۲۱
شاخص SJR مجله ۲٫۰۴۹ در سال ۲۰۲۰
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۰
بیس است 
مدل مفهومی دارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر دارد 
فرضیه دارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۵۳۶
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت Elsevier
نشریه الزویر – Elsevier

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۲۸ (۴ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن ترجمه شده است 
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱- مقدمه

۲- پیشینه نظری

۳- پیش مطالعه

۴- فرضیه سازی

۵- متدولوژی

۶- نتایج

۷- گفتمان و پیامدها

۸- نتیجه گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     در زمینه ی رشد مداوم تجارت الکترونیک و افزایش تعداد مصرف کننده الکترونیکی در سرتاسر جهان، خرده فروشان الکترونیکی و ارائه دهندگان خدمات لجستیک باید پیشنهادات خود را در راستای اصلاح نحوه ی عملکرد خود و تحقق نیازهای مصرف کننده الکترونیکی متمایز و متناسب کنند. این مطالعه به ارزیابی این مسئله می پردازد که چطور نوع منطقه ی مسکونی مصرف کننده الکترونیکی رضایت آن ها از خدمات تحویل و قصد استفاده ی مجدد حول توانایی مصرف کننده الکترونیکی برای انتخاب بین انواع گزینه ی تحویل را تحت تأثیر قرار می دهد. هدف از انجام این مطالعه کشف و مقایسه ی مصرف کننده الکترونیکی روستایی و شهری و رسیدن به این نتیجه بود که آیا متناسب سازی خدمات را می توان بدون از دست دادن رضایتمندی انجام داد یا خیر. نتایج نشان دادند که برای مصرف کننده الکترونیکی از نواحی مسکونی روستایی، وجود گزینه های مختلف تحویل به رضایت بیشتر از خدمات تحویل و قصد استفاده ی مجدد منجر نشد، درحالیکه در مورد ساکنین نواحی شهری، تنوع خدمات با رضایت بیشتر مرتبط بود.

 

 

پیشینه ی نظری

     با رشد و تغییر بازار، خدمات جدید یک موقعیت خرده فروشی به منبعی از مزایا و برتری رقابتی تبدیل شده اند (گرانروس، ۲۰۰۸؛ جاوید و وو، ۲۰۲۰) و تجربه ی تحویل به عنوان یک روش تعامل حیاتی در تجربه ی مصرف کنندگان از خرده فروشی الکترونیکی پذیرفته شده است (واکولنکو و همکاران، ۲۰۱۹). تحقیقات نشان می دهد که نه تنها پیشگامان بازار مثل آمازون بلکه خرده فروشان کوچک و متوسط نیز می دانند که تا چه اندازه به خدمات مرتبط با خریدهای آنلاین وابسته هستند (سورکن، ۲۰۱۹). در این الگوی جدید خرده فروشی، رضایت کلی از یک تجربه ی خرده فروشی آنلاین مستقیما تحت تأثیر تجربه ی تحویل (واکولنکو و همکاران، ۲۰۱۹) و خدمات پس از تحویل (چانگ و وانگ، ۲۰۱۲) قرار می گیرد.

 

داشتن اطلاعات کافی از واکنش های رفتاری و احساسی مصرف کننده در موقعیت های خرده فروشی الکترونیکی و خرده فروشی جامع بینش و اطلاعات کامل و فاخری در مورد ایجاد استراتژی های قابل اجرا در بازار را در اختیار خرده فروشان و ارائه دهندگان خدمات مربوطه قرار می دهد (سلین آتالای و همکاران، ۲۰۱۷؛ سان و همکاران، ۲۰۲۰؛ شو، ۲۰۲۰). درحالیکه تحقیقات قبلی روی مصرف کننده الکترونیکی ابعاد متعددی از روانشناسی و رفتار مصرف کننده را پوشش داده است، تعمیم پذیری معمولا تعیین شده و تاحدودی به موقعیت های شهری محدود می شود. کانون توجه اکثر مطالعات معمولا محیط های شهری هستند (به صورت پیش فرض یا هدفمند)، درحالیکه بعضی از مطالعات یک حیطه ی گسترده و فراگیر را اتخاذ می کنند ضمن اینکه محیط های شهری، برون شهری و روستایی را به عنوان یک گروه آماری پوشش می دهند. ضمنا، رشد جهانی جمعیت، توسعه ی اقتصاد، و افزایش دسترسی به اینترنت به این معناست که بازارهای جدید و مصرف کنندگان به خرده فروشی الکترونیکی دسترسی پیدا می کنند، ضمن اینکه بازارهای روستایی و درحال توسعه را به سریع ترین بخش های درحال رشد مصرف کننده الکترونیکی تبدیل می کنند (لیو و آی، ۲۰۱۸؛ لیو و همکاران، ۲۰۲۰). این روند فقدان آگاهی نسبت به نیازها و رفتار مصرف کننده را زمانی نمایان می کند که به واسطه ی نوع منطقه ی مسکونی، به ویژه محیط های غیرشهری، تقسیم بندی شده اند.

 

     جریان گسترده ی تحقیقات از طریق ارزیابی رفتار و نگرش ها نسبت به پیشنهادات و عرضه های خرده فروشی الکترونیکی و خدمات مربوطه درک عمیقی از موقعیت های تجارت الکترونیک شهری را ارائه می کند. به منظور درک و برآورده کردن نیازها و توقعات مصرف کننده الکترونیکی شهری مربوط به لجستیک، مطالعات قبلی واکنش مصرف کننده ها به استراتژی های قیمت گذاری خدمات، پنجره های تحویل، نوع تحویل، کمبود و نقص خدمات، عملکرد محیطی، سیاست های برگشت و عودت، و ویژگی های آماری جمعیت را کشف کرده اند (رائو و همکاران، ۲۰۱۱؛ بویر و همکاران، ۲۰۰۹؛ کاردناس و همکاران، ۲۰۱۷؛ اسپر و همکاران، ۲۰۰۳؛ لیائو و کنگ، ۲۰۱۳). علاوه براین، ابزارهای دیجیتال و راه حل های مبتکرانه در موقعیت های شهری در بازارهای توسعه یافته ی تجارت الکترونیک آزمایش شده اند تا برای رقابت تلاش کنند، عملیات ها را اجرا کرده، و وفاداری مصرف کننده را حفظ نمایند (دالیورا و همکاران، ۲۰۱۷؛ ایوان و همکاران، ۲۰۱۶؛ واکولنکو و همکاران، ۲۰۱۸). بنابراین، جدیدترین تصویر از میانگین مصرف کننده الکترونیکی شهری درجه های متفاوتی از آمادگی تکنولوژیکی، پذیرش نسبتا بالای نوآوری، جهت گیری مالی – ارزشی را نمایان می کند، و، دراکثر مواقع و به طور کلی، خواستار سرعت بالا و راحتی می باشد. این مشخصات و استانداردها بعدا توسط ارائه دهندگان خدمات لجستیک به کار گرفته می شوند، که به گروه های مصرف کننده تقسیم بندی نشده در مناطق مسکونی مختلف خدمت می کنند، که مسافت های مختلف سفر، حالت و وضعیت زیرساخت، و شیوه های خدمات تحویل را دربر می گیرند. از آنجا که اکثر مصرف کننده الکترونیکی در موقعیت های شهری قرار دارند و پیشرفته ترین و تخصصی ترین دانش ریشه در محیط های شهری دارند، طراحی خدمات لجستیک و جهت گیری عملیات ها به شدت به سمت چنین محیط هایی سوق پیدا می کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا