دانلود ترجمه مقاله افزایش علائم ADHD در کودکانی که لکنت دارند (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۱۹)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در سال ۲۰۱۹ منتشر شده که ۱۱ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۲۶ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

افزایش علائم اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD) در کودکانی که لکنت دارند

عنوان انگلیسی مقاله:

Elevated attention deficit hyperactivity disorder symptoms in children who stutter

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه ساینس دایرکت، الزویر – (Sciencedirect – Elsevier)
سال انتشار ۲۰۱۹
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۱ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله پزشکی – روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله روانپزشکی – روانشناسی رشد – مغز و اعصاب
چاپ شده در مجله (ژورنال) Journal of Fluency Disorders
کلمات کلیدی لکنت زبان – سن پیش دبستان – اختلال نقص توجه بیش فعالی (ADHD) – خودتنظیمی
کلمات کلیدی انگلیسی Stuttering – Preschool age – Attention Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) – Self-regulation
نمایه (index) Medline – scopus – master journals – JCR
نویسندگان Kerianne Drukera – Neville Hennessey – Trevor Mazzucchelli – Janet Beilby
شناسه شاپا یا ISSN ۰۰۹۴-۷۳۰X
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.jfludis.2018.11.002
لینک سایت مرجع https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0094730X18300779
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۲٫۰۸۱ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۵۹ در سال ۲۰۲۳
شاخص SJR مجله ۰٫۶۸۲ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q2 در سال ۲۰۲۱
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد
پرسشنامه ندارد
متغیر دارد  
فرضیه ندارد
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۵۳۴

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۲۶ (۲ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد
منابع داخل متن به صورت انگلیسی درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱ مقدمه

۲ روش‌ها

۳ نتایج

۴ بحث

۵ نتیجه گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     هدف: این مطالعه نسبت کودکان دارای لکنت زبان که علائم اختلال نقص توجه بیش فعالی (ADHD) را در رفتارهای بی توجه و بیش فعال / تکانشی خود نشان می‌دهند، توصیف می‌کند. کودکانی که لکنت زبان دارند و این رفتارهای چالش برانگیز را از خود بروز می‌دهند، ممکن است واکنش سریع و موفقیت آمیزی نسبت به درمان لکنت نشان ندهند. بررسی اولیه تفاوتها در پاسخگویی نسبت به درمان بر روی کودکان دارای علائم/بدون علائم ADHD  انجام شد.

روش: شرکت کنندگان این مطالعه، ۱۸۵ نفر از کودکان پیش دبستانی مبتلا به لکنت زبان بودند که طی ۳ ماه قبل از شروع مطالعه، درمان لکنت زبان را به اتمام رسانده بودند. تفاوت‌های بین گروه‌های کودکانی که دارای لکنت زبان و دارای افزایش علائم/بدون علائم اختلال نقص توجه بیش فعالی (ADHD)بودند از نظر ویژگیهای لکنت قبل از درمان (شدت لکنت و تایپوگرافی)، متغیرهای جمعیت شناختی (سن شروع ، زمان بین آغاز و شروع اثر درمان، سابقه خانوادگی و جنسیت)، و داده‌های درمانی (شدت لکنت پس از درمان و تعداد جلسات لازم برای رسیدن به معیارهای ترخیص) مورد بررسی قرار گرفتند. 

نتایج: نیمی از شرکت کنندگان (۵۰%) دارای علائم اختلال نقص توجه بیش فعالی (ADHD) بالایی بودند. این کودکان در مقایسه با کودکان فاقد علائم ADHD بالا، برای دستیابی به نتایج موفقیت آمیز روانی گفتار به ۲۵% زمان مداخله بالینی بیشتری نیاز داشتند. یافته‌ها نشان می‌دهند که علائم بالای ADHD ، افزایش شدت لکنت پیش از درمان و جنسیت مذکر با پاسخگویی ضعیف‌تری نسبت به درمان لکنت همراه بوده است.

نتیجه گیری: نسبت بالای کودکان دارای علائم بالای اختلال نقص توجه بیش فعالی (ADHD) ، و افزایش زمان تماس بالینی مورد نیاز در این زیر گروه برای دستیابی به نتایج موفقیت آمیز روانی گفتار، حاکی از نیاز به پزشکان برای انجام مداخلات لکنت زبان برای پرداختن به این چالشهای رفتاری همزمان است. این یافته‌ها از استفاده از راهکارهای دقیق مدیریت تعداد پرونده‌های کاری به منظور نشان دادن تفاوتهای فردی بین کودکان پشتیبانی می‌کند و اطلاعات مربوط به آثار آتی وپیش بینی مرض را که در دسترس والدین و پزشکان  قرار دارد افزایش می‌دهد. 

 

۲- روش‌ها
۲-۱ شرکت کنندگان
     شرکت کنندگان، از خانواده‌های کودکانی بودند که لکنت در آنها بطور بالینی تشخیص داده شده بود و از کلینیک درمانی لکنت زبان مشخص نشده توسط نویسنده (CSTC) و چهار کلینیک تخصصی عمومی در ناحیه کلانشهر Perth، در غرب استرالیا انتخاب شده بودند که همه در فاصله ۲۰ کیلومتری از مرکز شهر قرار داشتند. تعداد مراجعان شامل کودکانی از مترو، مناطق روستایی و سایر مناطق کشور تا فاصله۴۶۰ کیلومتری از مرکز شهر بود. سی و چهار درصد از این نمونه، از CSTC و مابقی از کلینیکهای جامعه انتخاب شده بود ( با نسبت تقریباً مساوی از هر کلینیک).

 

     این نمونه شامل شركت كنندگاني بود كه در طی سه ماه آخر قبل از شروع مطالعه، درمان لکنت زبان را انجام داده بودند و مرخص شده بودند ( یا آن را قطع کرده بودند). معیارهای ترخیص در تمامی کلینیکها یکسان بود و شامل یک رتبه بندی از شدت لکنت ≤ ۲٪ از هجاهای ادا شده با لکنت در داخل کلینیک و همچنین یک رتبه بندی ۲ یا پایینتر از آن در مقیاس رتبه بندی ادراکی مراقب طی یک دوره سه ماهه بود (Manning، ۲۰۱۰؛ Yairi & Ambrose، ۱۹۹۹). با دویست و هفت نفر از شرکت کنندگان تماس گرفته شد و ۱۸۵ نفر پاسخ دادند ( حدود: ۲ سال، ۲ ماه تا ۶ سال، ۳ ماه).

 

     در ۱۵ مورد (۸٫۱%)، خانواده‌های شرکت کنندگان با وجود عدم برخورداری از معیارهای رسمی ترخیص، به درمان خاتمه دادند. از این ۱۵ مورد، ۱۲ نفر نسبت به تکنیکهای درمانی مقاومت نشان دادند، دو نفر بخاطر مسائل بهداشتی صرفنظر کردند و یک خانواده تغییر مکان (بین ایالتی) داد. علاوه براین، ۱۱ نفر از این ۱۵ شرکت کننده (۷۳٪) در گروه دارای علائم بالاي اختلال نقص توجه بیش فعالی (ADHD) طبقه بندي شدند و چهار نفر (۲۷٪) با معیارهای علائم بالای ADHD مطابقت نداشتند که این امر به نقش احتمالی این علائم در مقاومت نسبت به درمان اشاره دارد. از این شرکت کنندگان برای این مطالعه استفاده شد تا اعتبار بالینی یافته‌ها را در جامعه حرفه‌ای تقویت کنند و نتایج بالینی واقعی را انعکاس دهند، در جاییکه ممکن است انصراف مراجعان قبل از مطابقت با معیارهای ترخیص رخ دهد. با این حال، انجام یک تجزیه و تحلیل بدون این شرکت کنندگان، ، نتایج مربوط به پیش بینی کننده‌های پاسخگویی نسبت به درمان را تغییر نداد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا