دانلود ترجمه مقاله کسب و کار بین المللی و حقوق بشر (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۱۹)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در سال ۲۰۱۹ منتشر شده که ۱۲ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۳۹ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

کسب و کار بین المللی و حقوق بشر: دستور کار تحقیقاتی

عنوان انگلیسی مقاله:

International business and human rights: A research agenda

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه ساینس دایرکت، الزویر – (Sciencedirect – Elsevier)
سال انتشار ۲۰۱۹
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۲ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش بررسی کوتاه (Mini Review)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریت – حقوق
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت کسب و کار – مدیریت بازرگانی – بازرگانی بین الملل – حقوق بین الملل
چاپ شده در مجله (ژورنال) Journal of World Business
کلمات کلیدی تجارت و حقوق بشر – مسئولیت اجتماعی شرکت ها – پایداری – شرکت های چندملیتی
کلمات کلیدی انگلیسی Business and human rights – Corporate social responsibility – Sustainability – Multinational Enterprise
نمایه (index) scopus – master journals – JCR
نویسندگان Florian Wettstein – Elisa Giuliani – Grazia D. Santangelo – Günter K. Stahl
شناسه شاپا یا ISSN ۱۰۹۰-۹۵۱۶
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.jwb.2018.10.004
لینک سایت مرجع https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1090951618303535
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۸٫۴۷۲ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۱۲۱ در سال ۲۰۲۲
شاخص SJR مجله ۲٫۷۲۷ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۱
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۵۲۹

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۳۹ (۷ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن ترجمه و درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱ BHR: یک مرور مختصر

۲ تجارت بین المللی، تجارت پاسخگو، و حقوق بشر

۳ ارزش افزوده یک دیدگاه حقوق بشر

۴ کنار هم قرار دادن تجارت بین المللی و BHR

۵ نتیجه گیری ها

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

چکیده

     بحث مربوط به مسئولیت های تجاری برای حقوق بشر، مورد توجه زیادی قرار گرفته است – اگرچه در کمال تعجب، این توجه خارج از زمینه تجارت بین المللی (IB) است. ما در این مقاله حقوق تجاری و حقوق بشر (BHR) را بصورت یک حوزه تحقیقاتی با پتانسیل بالایی برای محققان تجارت بین المللی معرفی می کنیم. زمانیکه می خواهیم رابطه بین شرکت های بین المللی (MNE) و حقوق بشر را درک کنیم، پژوهش در زمینه تجارت بین المللی خیلی سودمند خواهد بود؛ از طرف دیگر، این زمینه ای است که دیگر از سوی تحقیقات تجارت بین المللی نادیده گرفته نمی شود – در صورتی که این تحقیقات بخواهند در خط مقدم پژوهشگری در مسائل جهانی شدن در رابطه با MNE ها باقی بمانند. بنابراین هدف ما در تحقیق حاضر این است که راهنمایی هایی را برای محققان تجارت بین المللی فراهم سازیم که مایل هستند از طریق موارد روبرو وارد تحقیقات BHR شوند: پیگیری موضوعات مشترک و همپوشانی ها، و همچنین تنظیم یک برنامه کار تحقیقاتی که بعضی از شکاف های (کمبودهای) تحقیقاتی موجود را پر میکند و سوالات جدیدی را در هر دو زمینه مطرح می سازد.

     در سالهای اخیر درخواست های زیادی مطرح شده است تا محققان مشکلات اجتماعی وسیع تری – با نام «چالش های بزرگ» – را در تحقیقات خود مورد بررسی قرار دهند. چالش های بزرگ، مشکلات اجتماعی و محیطی را ایجاد می کنند که از مرزهای ملی فراتر میروند و اثرات منفی واقعی یا بالقوه ای بر روی بخش زیادی از مردم، جوامع، و جهان (بعنوان یک واحد کلی) می گذارند و بنابراین با تلاش های مشارکتی باید حل شوند (فِرارو و همکارانش ۲۰۱۵؛ جورج ۲۰۱۴؛ جورج و همکارانش ۲۰۱۶؛ وایتمَن و همکارانش ۲۰۱۳). این چالش ها شامل چالش های ایجاد شده توسط تغییرات جوی، مهاجرت، فقر و نابرابری هستند (اما محدود به آنها نیستند). از لحاظ خط مشی، یکی از موثق ترین چارچوب های جاری که در راستای رفع چالش های بزرگ تلاش میکند، احتمالاً برنامه کار اهداف توسعه پایدار (SDG) سازمان ملل (UN) است؛ این برنامه کار، یک طرح عملیاتی برای ترویج توسعه پایدار است که مشکلات مختلفی – از نابرابری جنسیتی گرفته تا صلح و عدالت – را بررسی می کند.

     چون چالش های بزرگ معمولاً پدیده های فراملی هستند که در تعدادی از موقعیت های جغرافیایی بر جوامع تأثیر می گذارند، بنابراین احتمالاً بر شکل گیری و اجرای استراتژی ها و مدل های کسب و کار فرا-مرزی شرکت ها تأثیرگذار هستند، خصوصاً در شرکت های چندملیتی بزرگ مقیاس (MNE) که عملیاتی های زنجیره های ارزش را بصورت جهانی هماهنگ می سازند و این عملیات ها را مدیریت میکنند. مهمتر اینکه چون MNE های بزرگ مقیاس روز به روز تأثیر قدرتمندتری بر برنامه کار حاکمیت جهانی پیدا میکنند بنابراین ما احساس می کنیم که نقش آنها در یافتن راه حلی برای مشکلات جهانی و در کاهش نیازهای «پیامدهای نامطلوب خارجی»، باید بصورت دقیق تری ارزیابی شود. بنابراین شایسته است که محققان تجارت بین المللی (IB) به چالش های جهانی جاری توجه نمایند (و آنها را مورد بررسی قرار دهند). در همین خصوص، باکلی و همکارانش (۲۰۱۷، ص ۱۰۴۵) تمرکز مجدد تحقیقات تجارت بین المللی بر چالش های بزرگ در تجارت جهانی را با هدف ترویج نظریه های تجارت بین المللی پیشنهاد کرده اند، تا به مباحث تحقیقاتی مهم در علوم اجتماعی متحد و حل این مشکلات مضر کمک کنند (دنتونی و همکارانش ۲۰۱۸).

 

۲ تجارت بین المللی، تجارت پاسخگو، و حقوق بشر

     پژوهش در مورد مسئولیت های اجتماعی کسب و کارها حداقل به دهه ۱۹۵۰ بر می گردد. «مسئولیت های اجتماعی تجار» بووِن (بوون ۱۹۵۳) بعنوان اولیه مطالعه مهم در این حوزه شناخته میشود، که یک بحث سرزنده در مورد این موضوع را در دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ ترغیب کرده است (ووتاو ۱۹۶۱، ۱۹۷۲؛ فردریک ۱۹۶۰؛ کارول ۱۹۷؛ دیویس ۱۹۶۰). طبق مطالعه کولک (۲۰۱۶)، رشته تجارت بین المللی و خصوصاً دو خروجی انتشار آن – یعنی ژورنال تجارت جهانی (JWB) و ژورنال مطالعات تجارت بین المللی (JIBS) – بررسی این موضوع را در دهه ۱۹۷۰ نیز آغاز کرده اند، که یک زاویه بین المللی متمایز را به این بحث می افزاید – که تا آن زمان غالباً محدود به تجربیات آمریکایی بود (داه، هاستید و مارانو ۲۰۱۸). JIBS اولین مقاله خود را درباره این موضوع در سال ۱۹۷۶ منتشر کرد و JWB هم پیشاپیش مقالات را در دامنه پایداری در سال ۱۹۷۲ با مشکلات خاص کنفرانس سازمان ملل در مورد انسان-محیط منتشر کرده بود (کولک ۲۰۱۶). این آگاهی تحقیقاتی از مسئولیت اجتماعی MNE ها با نگرانی های بین المللی رو به رشد در مورد تأثیرات زیان بخش (بالقوه) عملیات های MNE ها – خصوصاً در کشورهای میزبان در حال توسعه – همسو گشته است (موران ۲۰۰۹؛ کولک و وان تالدر ۲۰۱۰).

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا