دانلود ترجمه مقاله اثر عوامل استرس زا مرتبط با ورزش بر ایمنی و خطر بیماری (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۱۸)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در سال ۲۰۱۸ منتشر شده که ۸ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۲۵ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

اثر عوامل استرس زا مرتبط با ورزش بر ایمنی و خطر بیماری در ورزشکاران ورزش تیمی

عنوان انگلیسی مقاله:

The impact of sport related stressors on immunity and illness risk in team-sport athletes

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه ساینس دایرکت، الزویر – (Sciencedirect – Elsevier)
سال انتشار ۲۰۱۸
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۸ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله مروری (Review Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله تربیت بدنی – روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله روانشناسی عمومی – فیزیولوژی ورزشی – روانشناسی ورزشی
چاپ شده در مجله (ژورنال) Journal of Science and Medicine in Sport
کلمات کلیدی ورزشکاران ورزش تیمی – سیستم ایمنی – عوامل استرس زای ورزشی – علائم عفونت مسیر تنفسی فوقانی – راهکارهای جلوگیری از بیماری
کلمات کلیدی انگلیسی Team-sport athletes – Immunity – Sport stressors – Upper respiratory symptoms – Illness prevention strategies
نویسندگان Lauren C. Keaney – Andrew E. Kilding – Fabrice Merien – Deborah K. Dulsona
شناسه شاپا یا ISSN ۱۴۴۰-۲۴۴۰
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.jsams.2018.05.014
لینک سایت مرجع https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1440244018301488
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۴٫۲۰۷ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۱۰۸ در سال ۲۰۲۲
شاخص SJR مجله ۱٫۴۹۶ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۱
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۵۲۱

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۲۵ (۳ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن به صورت عدد درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱ مقدمه

۲ ایمونوگلوبولینA ترشحی بزاق (SIgA)، سلول هایT، و URTI

۳ عوامل استرس زایی که ورزشکاران ورزش های تیمی دائماً با آن روبرو هستند.

۴ اثر متقابل (تعاملی) عوامل استرس زا بر سیستم ایمنی و خطر ابتلا به عفونت

۵ راهکارهایی برای کاهش سرکوب سیستم ایمنی و اجتناب از ابتلا به بیماری در ورزشکاران ورزش-های تیمی

۶ نتیجه گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

اهداف: ورزشکاران برگزیده ورزش های تیمی همواره در معرض عوامل استرس زای سرکوب کننده سیستم ایمنی و افزایش خطر ابتلا به عفونت قرار دارند. بنابراین، هدف این مقاله مروری، تشریح چگونگی اثرگذاری عوامل استرس زای ورزش های تیمی بر پاسخ های ایمنی، و کاوش درباره اینکه آیا تغییر این مارکرها می تواند علائم عفونت مسیر تنفسی فوقانی را پیش بینی نماید یا خیر، می باشد.

طرح: بررسی روایی.

روش ها: نشان داده شده است که ایمونوگلوبولینA ترشحی بزاق (SIgA) و مارکرهای سلولT می توانند خطر ابتلا به عفونت در ورزشکاران ورزش های استقامتی فردی، را پیش بینی نمایند. مقالات مربوط به اثرگذاری عوامل استرس-زای ورزش های تیمی بر SIgA و سلول هایT، بطور خلاصه مورد بحث قرار گرفتند؛ و از مقالات مربوط به سایر جنبه های سیستم ایمنی صرف نظر شد. مقالات مجله ای، متعلق به سایت های PubMed، Web of science، و Scopus بودند. اصطلاحات کلیدی جستجو عبارتند از: ورزشکاران ورزش های تیمی، عوامل استرس زا، سیستم ایمنی، سلول هایT، سایتوکین ها، SIgA، و عفونت مسیر تنفسی فوقانی.

نتایج: بنظر می رسد اکثر عوامل استرس زای ورزش تیمی، خطر ابتلا به بیماری را افزایش می دهند. ارتباطی بین کاهش SIgA و افزایش شیوع بیماری، مشاهده شده است. دوره های آموزشی و مسابقاتی فشرده، موجب کاهش SIgA می شوند؛ با این حال، نحوه تأثیرگذاری سایر عوامل استرس زا، از جمله شرایط محیطی نامساعد، مسافرت، استرس روانی، بهم ریختگی خواب، تغذیه اندک/نامناسب، بر پاسخ های ایمنی، شفافیت کمتری دارد.

نتیجه گیری: رصد SIgA می تواند میزان خطر ابتلا به بیماری های مسیر تنفسی فوقانی در ورزشکاران ورزش تیمی را ارزیابی نماید؛ با این حال، در حال حاضر شواهد کافی مبنی براینکه SIgA به تنهایی می تواند نشان دهنده وجود این بیماری باشد، ارائه نشده است. عوامل استرس زای ورزش های تیمی، سیستم ایمنی را به چالش می کشند و این امکان وجود دارد که ترکیب چند عامل استرس زا بتواند اثر مرکّبی بر خطر سرکوب سیستم ایمنی و ابتلا به بیماری داشته باشد. مشخص است که بیماری می تواند عملکرد و آموزش را مختل سازد؛ بنابراین، بایستی برای توضیح بهتر نحوه تأثیرگذاری عوامل استرس زای فردی و جمعی بر سیستم ایمنی و بیماری، بیشتر تحقیق کرد.

 

۲- ایمونوگلوبولینA ترشحی بزاق (SIgA)، سلول هایT، و URTI
     بدن انسان دائماً در معرض حمله باکتری ها، قارچ ها، ویروس ها و سایر میکروارگانیسم های عفونت زا قرار دارد. سیستم ایمنی انسان، تدابیری دفاعی برای مقاومت در برابر این حملات اتخاذ می نماید. بدن انسان ها برای دفاع از میزبان در برابر عفونت، سه راهکار دارند: سیستم های ایمنی مخاطی، سیستم های ایمنی ذاتی و اکتسابی.۱ این مقاله مروری، بر بررسی مارکر SIgA، متعلق به سیستم ایمنی مخاطی، و مارکر سلول هایT، متعلق به سیستم ایمنی اکتسابی، متمرکز خواهد بود. در مورد پاسخ های سیستم ایمنی ذاتی بحث نخواهد شد زیرا این سلول ها علاوه بر وظیفه دفاع از بدن در برابر عفونت، در فرایند ترمیم و بازسازی آسیب بافتی نیز مشارکت دارند.۱ همچنین، تغییر SIgA و سلول هایT می تواند ارتباط مستقیم تری با خطر ابتلا به URTI داشته باشد.

 

     SIgA بزاق: جمع آوری و آنالیز بزاق به عنوان ابزاری غیرتهاجمی برای ارزیابی بیومارکرها، در حال رواج گرفتن می باشد. در حوزه ایمونولوژی ورزشی، مارکر SIgA، موردتوجه زیادی قرار گرفته است زیرا مارکر اصلی اثرگذار بر سیستم ایمنی مخاطی محسوب می شود.۳ SIgA، اولین خط دفاعی بدن است زیرا از کلون سازی و تکثیر ویروس-ها و باکتری ها بر روی سطح مخاطی مسیر تنفسی، جلوگیری می کند.۳ هرچند بررسی های گسترده ای در این زمینه صورت گرفته است اما روش های جمع آوری، اندازه گیری، و بیان SIgA در بین مطالعات، تنوع قابل توجهی دارد. به دلیل تنوع ارزیابی های زیستی کّمی برای اندازه گیری SIgA در بین مطالعات متفاوت (مثلاً: ارزیابی مستقیم، غیرمستقیم، عملکردی، اتصال به لیگاند)، روش جمع آوری این مارکر (مانند: استفاده از سوآب پنبه ای، انداختن آب دهان، روش تحریک ترشح بزاق، روش غیرتحریکی ترشح بزاق) نیز فرق می کند.۳ همچنین می توان SIgA را به شیوه های متنوعی بیان نمود (مانند: غلظت (میلی گرم در لیتر)، نسبت ترشح (میکروگرم در دقیقه)، و مقدار آن نسبت به پروتئین (میکروگرم SIgA: میلی گرم پروتئین)). علاوه براین، می توان میانگین سطح SIgA را در ورزشکاران سالم، بصورت مطلق یا نسبی بیان کرد. این تفاوت های موجود در بین روش ها، مقایسه مستقیم مطالعات با یکدیگر را دشوار ساخته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا