دانلود ترجمه مقاله طراحی مجدد مبتنی بر ERP (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۱۹)

 

 

این مقاله انگلیسی در نشریه الزویر در سال ۲۰۱۹ منتشر شده که ۲۳ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۳۴ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

طراحی مجدد مبتنی بر برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)

عنوان انگلیسی مقاله:

Enterprise resource planning–driven redesign

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه ساینس دایرکت، الزویر – (Sciencedirect – Elsevier)
سال انتشار ۲۰۱۹
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۲۳ صفحه
نوع نگارش فصل کتاب (Book Chapter)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریت – مهندسی فناوری اطلاعات
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت کسب و کار – مدیریت فناوری اطلاعات – معماری سازمانی – مدیریت سیستم های اطلاعاتی
چاپ شده در مجله (ژورنال)  Business Process Change
نویسندگان Paul Harmon
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/B978-0-12-815847-0.00016-9
لینک سایت مرجع https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/B9780128158470000169
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۴۹۳

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۳۴ صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن درج نشده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

فرآیندها، بسته ها، و بهترین روشها
نگاه دقیق تری به SAP
اجرای یک طراحی مبتنی بر ERP
مطالعه موردی: نستل یو اس اِی SAP را نصب میکند
استفاده از BPMS برای بهبود نصب ERP ها
برنامه ریزی منابع سازمانی و گروه مدیریت فرآیندهای تجاری
منابع

 

بخشی از ترجمه

     در دهه ۱۹۹۰ بسیاری از شرکتها اپلیکیشن های رده عام را نصب کردند؛ این اپلیکیشن ها توسط شرکت های مختلفی همچون SAP، پیپل سافت ، بان ، جِی دی ادواردز ، و اوراکل  ساخته شده بودند. این فروشندگان در ابتدا بر این تأکید داشتند که اپلیکیشن هایی را فروخته اند که وظایف رایج معینی که شرکت ها با آنها مواجه هستند را انجام میدهند: بعنوان مثال وظایفی در بخش های حسابداری، موجودی انبار، و منابع انسانی. همین شرکت ها سپس در پاسخ به توجه گسترده به بهبود فرآیندهای تجاری، شروع به تغییر جایگاه های خود کردند. آنها الگوها یا نقشه هایی را توسعه دادند که نشان میداد گروه های مدول های (واحدهای) آنها را چطور می توان با هم مرتبط ساخت و فرآیندهای تجاری را ایجاد نمود. در راستای این تغییرات، مردم این گروه اپلیکیشن ها را اپلیکیشن های برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) نامیدند و اخیراً بعضی از آنها اپلیکیشن های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و اپلیکیشن های تولید را هم اضافه کرده اند. اساساً فروشندگان لایه ای از نرم افزارهای یکپارچه سازی اپلیکیشن های سازمانی یا جریان کاری را معرفی کردند که به شرکت ها اجازه میداد جریان کنترل را از یک مدول ERP به یک مدول ERP دیگر تغییر دهند.

     یکی از طرفداران پیشروی این رویکرد، توماس دیون پورت است؛ او یکی از مشاورانی است که در اوایل دهه ۱۹۹۰ جنبش مهندسی مجدد فرآیندهای تجاری را آغاز کرد. دیون پورت در سال ۲۰۰۰ کتاب «ماموریت حیاتی: تحقق وعده سیستم های سازمانی» را نوشت. او ادعا میکرد که یک رویکرد اپلیکیشن های بسته بندی شده (بسته های نرم افزاری) شرکت ها را قادر می ساخت تا سیستم های نرم افزاری خود را یکپارچه سازند و آنها را بهبود دهند. او در توجیه این بحث خود با دقت عمل می کرد و می گفت، استفاده از نرم افزار فقط در یک معماری فرآیندهای تجاری گسترده تر کارساز است اما – طبق اعتقاد دیون پورت – زمانیکه در زمینه ای استفاده شود که اپلیکیشن ها را بسته بندی میکند، می تواند به شرکت ها کمک کند که فرآیندهای متنوع را سریعاً (ترکیب و) یکپارچه سازند.

 

فرآیندها، بسته ها، و بهترین روشها

     فروشندگانی مانند SAP، پیپل سافت و اوراکل، اغلب مواقع اپلیکیشن های خود را بعنوان «بهترین روش» معرفی می کنند. آنها ادعا می کنند که فقط بعد از مطالعه اینکه چه چیزهایی بهترین کارایی را در چندین شرکت دارد، مدول های خود را توسعه میدهند، و اینکه مدول های آنها نشاندهنده شیوه های کاملاً مؤثری برای مدیریت فرآیندها و فعالیت هایی است که توسط این مدول ها پشتیبانی می شود. البته در حقیقت این مدول ها نشاندهنده روشهای متوسط (روشهایی با کارایی متوسط) هستند. آنها در بسیاری از موارد نسخه پیشرفته تری از اپلیکیشن هایی هستند که شرکت ها پیشاپیش دارا هستند اما زمانیکه یک شرکت تصمیم می گیرد تا در بخش منابع انسانی خود از مدول های SAP، مایکروسافت یا اوراکل استفاده کند در واقع رقبایش هم همین مدول ها را بکار می برند و آنها را از همین فروشندگان خریده اند.

 

     ما در مقایسه با رویکرد بهبود فرآیندهای تجاری، در سراسر این کتاب از کاربرد اپلیکیشن های ERP طرفداری کرده ایم که دارای ترتیب معکوسی هستند. عملاً شما با یک راه حل (یک اپلیکیشن موجودی کالای جدید از SAP) شروع می کنید و سپس فرآیند موجودی کالای قبلی خود را اصلاح می کنید تا با ورودی ها و خروجی های اپلیکیشن موجودی کالای جدید، سازگار گردد. البته شما می توانید اینکار را با تحلیل فرآیند موجود هم شروع کنید، سپس مدول SAP جدید یا سری مدول های جدید را در طی مرحله طراحی جایگزین سازید، و سپس تعدیلات لازم برای استفاده مؤثر از مدول ها را انجام دهید. اما قلب این نوع طراحی مجدد ERP، سازگار دهی شیوه کار کردن شرکت خود با اپلیکیشن ERP است، نه عکس این.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا