دانلود ترجمه مقاله رابطه بین دیجیتالی شدن و سرویس دهی (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۰)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در سال ۲۰۲۰ منتشر شده که ۹ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۲۸ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

رابطه بین دیجیتالی شدن و سرویس دهی: نقش سرویس دهی در جذب پتانسیل مالی دیجیتالی شدن

عنوان انگلیسی مقاله:

The relationship between digitalization and servitization: The role of servitization in capturing the financial potential of digitalization

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه ساینس دایرکت، الزویر – (Sciencedirect – Elsevier)
سال انتشار ۲۰۲۰
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۹ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریت – مهندسی صنایع – مهندسی فناوری اطلاعات
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت کسب و کار – مدیریت فناوری اطلاعات – نوآوری تکنولوژی – مدیریت نوآوری و فناوری – تکنولوژی صنعتی – مدیریت مالی – مدیریت منابع انسانی – اینترنت و شبکه های گسترده
چاپ شده در مجله (ژورنال) Technological Forecasting & Social Change
کلمات کلیدی مدل کسب و کار خدمات دهی دیجیتالی – سیستم های محصول – خدمات – تولید هوشمند (صنعت ۴٫۰) – قابلیت های دیجیتال سازی – اینترنت اشیاء (IoT) – مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
کلمات کلیدی انگلیسی Digital servitization business model – Product-service systems (PSS) – Smart manufacturing (Industry 4.0) – Digitalization capabilities – Internet of Things (IoT) – Customer relationship management (CRM)
نمایه (index) scopus – master journals – JCR
نویسندگان Marko Kohtamäki (PhD) – Vinit Parida – Pankaj C. Patelc – Heiko Gebauer
شناسه شاپا یا ISSN ۰۰۴۰-۱۶۲۵
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.techfore.2019.119804
لینک سایت مرجع https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0040162519313356
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۱۱٫۱۴۶ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۱۳۴ در سال ۲۰۲۲
شاخص SJR مجله ۲٫۳۳۶ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۱
بیس است 
مدل مفهومی دارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر دارد 
فرضیه دارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۴۶۸

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۲۸ (۴ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن ترجمه و درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱ مقدمه

۲ نظریه و فرضیات

۳ روش ها

۴ متغیرها

۵ نتایج

۶ بحث

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     پژوهش حاضر به بررسی اثر برهمکنش بین دیجیتال سازی و خدمات دهی بر عملکرد مالی شرکت های تولیدی می پردازد. ما فرض ساده خطی بین دیجیتال سازی و عملکرد مالی را با نمونه ای از ۱۳۱ شرکت تولیدی به چالش کشیده و اثر برهمکنش غیرخطی بین دیجیتال سازی و خدمات دهی را بر عملکرد مالی فرض نمودیم. از سطح پایین تا متوسط دیجیتال سازی، اثر برهمکنش بین دیجیتال سازی و خدمات دهی بالا بر عملکرد مالی شرکت منفی و معنی دار است. از سطح متوسط تا بالای دیجیتال سازی، تعامل بین دیجیتال سازی و خدمات دهی بالا مثبت و معنی دار شده و عملکرد مالی شرکت ها را بهبود می بخشد. نتایج بیانگر ضرورت تعامل موثر بین دیجیتال سازی و خدمات دهی یعنی خدمات دهی دیجیتالی می باشد. بدون این تعامل، یک شرکت تولیدی با تناقض در دیجیتال سازی مواجه می شود. مطالعه حاضر ضمن ارائه نکاتی درباره رابطه پیچیده بین دیجیتال سازی و عملکرد مالی به مدیران شرکت های تولیدی، بر ارزش خدمات دهی در هدایت عملکرد مالی از طریق دیجیتال سازی تاکید می نماید. بنابراین، مطالعه حاضر به تبیین نحوه تبدیل شرکت های تولیدی به شرکت های داده محور با پیشرفت خدمات دهی می پردازد.

 

 

نظریه و فرضیات
دیجیتال سازی و عملکرد
     دیجیتال سازی اکوسیستم ها و زنجیره های ارزش را در شرکت های تولیدی متحول ساخته، نحوه تعامل این شرکت ها را در بالادست یا پایین دست مرزهای شرکت تغییر داده، منجر به بهبود تعاملات عرضه کننده و مشتری گشته، و کسب داده ها، انبارسازی، تجزیه و تحلیل داده های بزرگ و پیاده سازی را ارتقاء داده است (پورتر و هپلمان، ۲۰۱۵). دیجیتال سازی نه تنها به طور بالقوه فرصت های کسب و کار جدیدی را فراهم آورده بلکه باعث افزایش کارایی نیز می گردد. دیجیتال سازی شرکت ها و صنایع تولیدی از منظرهای مختلف از جمله مفاهیمی مانند اینترنت اشیاء، اینترنت صنعتی، صنعت ۴٫۰ و دیجیتال سازی مورد بحث قرار می گیرد. در مطالعه حاضر، ما از واژه “دیجیتال سازی” بهره می بریم که از طریق آن به دیجیتال سازی فعالیت های پایین دستی در زنجیره ارزش سمت کاربر یا فرانت اِند (front end) شرکت های تولیدی اشاره نموده که در آن شرکت به گردآوری، انبارسازی، تحلیل و استفاده از داده های بازار برای ارتقاء هم‌آفرینی ارزش و تخصیص ارزش می پردازد.

 

     سرمایه گذاری در دیجیتال سازی می تواند با پیاده سازی و تلفیق چالش برانگیز با زیرسیستم های مختلف مانند پلت فرم های مختلف تصمیم گیری و ابزارهای تجسم بخشی گسترده باشد. سرمایه گذاری های IT باید باعث بهبود استفاده از داده ها در فرانت اِند و نهایتاً در بلک اِند (Back end) شده و به فعالیت های زنجیره ارزش در کل بهبود می بخشد (پورتر، ۲۰۰۱؛ پورتر و هپلمان، ۲۰۱۵). شرکت های تولیدی با سرمایه گذاری در دیجیتال سازی، از طریق خودکارسازی گردآوری، انبارسازی و تشخیص داده ها به تقلیل هزینه های پردازش داده ها نائل می شوند (وامبا و همکاران، ۲۰۱۷). کاربرد پیشرفته دیجیتال سازی داده ها باعث بهبود مشارکت مشتری و توسعه سیستم های محصول – خدمات از جمله بهبود در تشخیص از راه دور و مدیریت ناوگان می گردد (جایاچاندران و همکاران، ۲۰۰۵). اگر چه شواهد اندکی درباره رابطه مستقیم بین دیجیتال سازی و عملکرد ارائه شده اما این رابطه پیچیده و احتمالاً غیرخطی بوده و توسط متغیرهای دیگر تعدیل می گردد (کوتاماکی و همکاران، ۲۰۱۹). این دیدگاه همراستا با دیدگاه پژوهشگرانی است که پیشتر شاهد مخالفی را ارائه نموده و بر این باورند که ارزش IT دست کم در صورتی که با حمایت قابلیت های مکمل همراه نگردد (کیم و همکاران، ۲۰۰۵)، مورد تردید می باشد (براینیولفسون، ۱۹۹۳؛ براینیولفسون و هیت، ۱۹۹۸؛ کتینگر و همکاران، ۱۹۹۴). از این رو، به رغم پتانسیل مالی قابل توجه، شرکت ها در تلاش برای تخصیص ارزش از دیجیتال سازی هستند. سرمایه گذاری های فناوری صرف کافی نبوده اما غالباً بزرگ ترین چالش ها در زمینه شیوه ها و قابلیت های سازمانی ظاهر می شوند که باید برای بهره مندی از سیستم ها توسعه یابند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا