دانلود ترجمه مقاله تشخیص نئوپلاسم با MRI (هینداوی ۲۰۱۸)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه هینداوی در سال ۲۰۱۸ منتشر شده که ۸ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۱۱ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

کاربرد MRI برای تشخیص نئوپلاسم ها

عنوان انگلیسی مقاله:

Application of MRI for the Diagnosis of Neoplasms

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه هینداوی – Hindawi
سال انتشار ۲۰۱۸
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۸ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله پزشکی – زیست شناسی – مهندسی پزشکی
گرایش های مرتبط با این مقاله آسیب شناسی پزشکی – مهندسی بافت – خون و آنکولوژی – ایمنی شناسی پزشکی – علوم سلولی و مولکولی – پردازش تصاویر پزشکی
چاپ شده در مجله (ژورنال) BioMed Research International
نمایه (index) scopus – Master Journal List – JCR – MedLine – DOAJ
نویسندگان Ewa Bejer-OleNska – Michael Thoene – Andrzej WBodarczyk – Joanna Wojtkiewicz
شناسه شاپا یا ISSN ۲۳۱۴-۶۱۳۳
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1155/2018/2715831
لینک سایت مرجع https://www.hindawi.com/journals/bmri/2018/2715831/
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۳٫۰۳۴ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۱۴۷ در سال ۲۰۲۲
شاخص SJR مجله ۰٫۶۴۷ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q2 در سال ۲۰۲۱
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۴۵۹

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۱۱ (۱ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

۱ مقدمه

۲ مواد و روش ها

۳ نتایج

۴ بحث

۵ نتیجه گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

     هدف: هدف این مطالعه تعیین معمول ترین نئوپلاسم های تشخیص داده شده با اسکن MRI و نشان دادن ارتباط آنها براساس متغیرهای توصیفی می باشد. روش ها: نرم افزار SPSS برای تعیین شیوع نئوپلاسم در تشخیص های ویژه براساس متغیرهای توصیفی جمعیت مورد مطالعه به کار گرفته شد. طی دوره پنج ساله، ۷۹۱ بیمار و ۸۳۹ مورد اسکن MRI در فهرست نئوپلاسم شناسایی شد (C00-D48 با توجه به دسته بندی آماری بین المللی بیماری ها و مشکلات سلامتی مرتبط ICD-10). نتایج: زنان میزان بیشتری از C00-D48 (56%) را نسبت به مردان (۴۴%) نشان دادند. سه دسته از نئوپلاسم ثبت گردید. علاوه بر این نئوپلاسم های خوش خیم که بیشترین تعداد را شامل می شدند اساساً در بیمارانی که در دهه پنجم زندگیشان بودند، تشخیص داده شد که شامل نئوپلاسم مغز و دیگر بخش های سیستم عصبی مرکزی نیز بود. نتیجه گیری: مردان با سن کمتر از ۳۰ سال و دارای نئوپلاسم نرخ اسکن MRI سه برابری نسبت به زنان با همان گروه سنی داشتند. هرچند زنان در دسته های دیگر سابقه اسکن بیشتری داشتند. مردان جوان اغلب زمانی که مشکوک به داشتن نئوپلاسم هستند برای اسکن انتخاب می شوند. در نهایت تعداد نئوپلاسم هایی که از طریق MRI تشخیص داده شدند نشان دهنده افزایش خطی سالیانه بود.

 

۲ مواد و روش ها
     جمعیت مورد مطالعه شامل بیمارانی بود که بوسیله سیستم Siemens Magnetom Trio A Tim بیمارستان بالینی دانشگاه در Olsztyn (UCH) طی سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ مورد بررسی قرار گرفته بودند. داده در آزمایشگاه MRI بیمارستان جمع آوری گردید. جمعیت بیماران در محدوده سنی ۲ تا ۹۲ سال بودند. تعداد اسکن ها و بیماران و مشخصات بیماران مورد بررسی قرار گرفت تا بین دسته بندی C و D دسته بندی آماری بیماری ها و مشکلات سلامتی (ICD-10) ارتباط برقرار کنیم [۱۳]. فرایند کد دهی بیماران و تشخیص در مطالعات قبلی ما شرح داده شده است [۱۴].

 

     نرم افزار IBM SPSS Statistics v.24 برای پردازش و آنالیز داده ها مورد استفاده قرار گرفت. داده های سالانه و داده های دوره پنج ساله مورد آنالیز قرار گرفت تا دموگرافی کلی و تشخیص کلی با توجه به تعداد بررسی های انجام شده (تعداد ویزیت ها) یا تعداد بیماران نشان دهنده کد C و D، بدست آید. به منظور شناسایی کاربرد MRI، آمار توصیفی برای نواحی مورد نظر به کار گرفته شد. نرم افزار SPSS برای تخمین متغیرهایی مانند جنس، سن بیماران و کدهای تشخیصی خاص مورد استفاده قرار گرفت. Cross-tabulations برای بررسی ارتباط بین متغیرها و تست X2 نیز برای تعیین سطح اهمیت نواحی انتخاب شده استفاده شد؛ با این حال تنها در صورتی که هر گروه حداقل پنج مشاهده داشته باشد.

 

۳ نتایج
     بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ تعداد ۱۳۲۹۸ مورد اسکن MRI در آزمایشگاه مربوط به UCH انجام شده است. آنالیز توزیع دسته های کدبندی شده با توجه ICD-10 در مطالعه قبلی ما انجام شده بود [۱۴]. معمول ترین گروه از بیماری و اختلالاتی که با MRI بررسی شده بود، تعیین شد و دسته نئوپلاسم (C و D) جزو پنج بیماری غالب شناسایی شده در آزمایشگاه UCH بود. جدول ۱ تعداد ویزیت ها و تعداد بیماران مرتبط با کدهای C و D در دوره پنج ساله و به طور منحصر به فرد برای هر سال از بازه سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ را نشان می دهد. بیماران با کدهای C و D به عنوان یک دسته شامل همه نئوپلاسم ها (C00-D48)، بیماری خون و اندام های خون ساز و اختلالات خاص درگیر کننده مکانیسم های ایمنی (D50-D89) در نظر گرفته شدند. ۷۹۲ بیمار در دسته C و D بودند. هرچند یک بیمار با کد D 64 نشان دهنده بیماری خون بوده و به دلیل اینکه نئوپلاسم نداشت، بنابراین از مطالعه آماری کنار گذاشته شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا