دانلود ترجمه مقاله معرفی پنبه در خاور نزدیک (سال ۲۰۱۵)

 

 

این مقاله انگلیسی در سال ۲۰۱۵ منتشر شده که ۱۲ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۲۲ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

معرفی پنبه در خاور نزدیک: نمایی از ایلام

عنوان انگلیسی مقاله:

The Introduction of Cotton into The Near East: A View from Elam

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
سال انتشار ۲۰۱۵
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۲ صفحه با فرمت pdf
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مهندسی نساجی
گرایش های مرتبط با این مقاله منسوجات صنعتی – فناوری نساجی
چاپ شده در مجله (ژورنال) International Journal of the Society of Iranian Archaeologists
کلمات کلیدی ارجان – پنبه – پلاک – پوشاک – ایلام
کلمات کلیدی انگلیسی Arjan – Cotton – Bracteates – Garments – Elam
نویسندگان Javier Álvarez-Mon
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۴۵۳

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۲۲ (۳ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن ترجمه و درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

زمینه یافته‌ها

منسوجات پنبه‌ای به دست آمده از ارجان

تولید پنبه و پارچه‌های پنبه‌ای (نخی)

منشأ و گسترش پنبه در خاور نزدیک باستان

پنبه در دوره ایلامی نو

تجارت در خلیج فارس: ایلام و جزیره دیلمون

نتیجه‌گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

      در سال ۱۹۸۲ مقبره‌ای ارزشمند در ارجان، نزدیک به بهبهان امروزی کشف شد. آن در یک تابوت برنزی از منسوجات پنبه‌ای و پلاک‌های طلایی قرار داشت که نشان می‌داد استفاده از این لباس‌ها به سال‌های فروپاشی امپراتوری ایلامی برمی‌گردد. هدف اصلی از این مطالعه بررسی پیامدهای این اکتشاف در تاریخ پوشاک و به‌ویژه ارائه یک درک تاریخی جدید در مورد منشاء پنبه و ورود آن به خاور نزدیک است.

 

زمینه یافته‌ها
     در سال ۱۹۸۲ مقبره‌ای در حوالی منطقه‌ای معروف به ارجان یا همان Arrajân باستان پیدا شد، که یک مرکز مهم فروش محصولات کشاورزی و تجاری در دوره ساسانیان و قرون وسطی بود. ارجان بین ۷٫۵-۱۱ کیلومتری شمال شرقی شهر کنونی بهبهان نزدیک مرز بین استانهای خوزستان و فارس قرار دارد. این منطقه بر روی یک چهارراه باستانی واقع شده که ارتفاعات ایران ، بین‌النهرین و خلیج فارس را به هم مرتبط می‌سازد (Gaube، ۱۹۷۳، ۱۹۸۶:۵۱۹). مقبره ارجان شامل تعدادی از شاهکارهای ارزشمند و بی نظیر هنری و هنرهای نادر است. تابوت برنزی که به شکل وان حمام بود، حاوی بقایای اسکلت یک مرد بالغ بود که به پشت دراز کشیده بود. او لباس گرانبهایی به تن داشت، یک جامه نخی تزئین شده با گلهای نواری و پلاک‌های کوچک طلایی. در کنار او ، یک خنجر آهنی قرار داشت که با سنگهای قیمتی و زردوزی تزئین شده بود. در نهایت، بازوی راست او در جهت سینه خم شده بود که در بالای سینه یک “حلقه” طلایی شگفت‌انگیزی که تمثیل قدرت ایلامی بود قرار داشت. روی تابوت یک درپوش گذاشته شده بود که با طناب به دستگیره‌های کنار آن محکم بسته شده بود. در بیرون تابوت ، تعدادی از اشیاء گرانبها با ارزش تشریفاتی و کاربردی وجود داشت که اشیاء موجود در مقبره را تکمیل می‌کرد. چهار شیء داخل مقبره- یک کاسه برنزی و یک شمعدان ، یک گلدان نقره‌ای و یک حلقه طلایی- دارای یک نوشته خطی به زبان ایلامی نو بودند ” Kiddin-Hutran، پسر کوروش”. شرح تاریخی مقبره ارجان، به بخش آخر قرن هفتم و آغاز قرن ششم B.C.E برمی گردد. این تاریخ شماری دقیقاً با تاریخ اواخر دوره ایلام نو یا ایلام نوی IIIA مطابقت دارد (ca 647-585 B.C) که به دوره بین یغمای شوش و ویرانی غرب ایلام توسط Assurbanipal و اولین تاریخ اختصاص یافته به لوح‌های ایلامی نوی یافته شده در شوش مربوط می‌شود.

 

     تعداد نامشخصی از بقایای منسوجات به‌صورت لایه لایه تا شده بودند و داخل تابوت ارجان قرار داده شده بودند. موقعیت و ارتباط اصلی آن‌ها با اسکلت و کالاهای دفن شدۀ همراه با آن، به‌صورت یک موضوع حدسی باقی مانده است. بر اساس اظهارات اولین محققان، بیشتر بقایای منسوجات در پایین تابوت کنار پاهای خم شدۀ اسکلت، مچاله شده بودند. همچنین برخی تکه پارچه‌های تا شده نیز زیر جمجمه قرار داشتند (توحیدی، خلیلیان، ۱۹۸۲:۲۶۱). وجود پارچه‌های بیشتر را نیز می‌توان به عنوان وجود مقادیر زیادی از دستبندهای ساخته شده از طلا در کنار تنه اسکلت استنباط کرد. آن‌ها ممکن است در اصل به پارچه‌ای که قسمت بالای بدن آن مرحوم را پوشانده، دوخته شده باشند. بررسی مقدار ، نوع ، شرایط و ویژگی این منسوجات پس از انتقال آن‌ها به موزه ملی ایران امکان‌پذیر شد. اگرچه همه تکه‌های آن گل آلوده بود، اما آن تکه‌هایی که در ابتدا تا شده بودند، در برابر تغییرات محیط خارجی و اثرات مواد شیمیایی موجود در تابوت برنزی، مقاومت بهتری از خود نشان داده بودند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا