دانلود ترجمه مقاله تأثیرات روانشناختی، آموزشی درک شده و اثر مالی همه گیری کووید۱۹ بر رضایت از زندگی (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۲) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در ۷ صفحه در سال ۲۰۲۲ منتشر شده و ترجمه آن ۱۹ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

تأثیرات روانشناختی، آموزشی درک شده و اثر مالی همه گیری کووید۱۹ بر رضایت از زندگی دانشجویان دانشگاه یونان با توجه به سلامت روان

عنوان انگلیسی مقاله:

The effects of perceived psychological, educational, and financial impact of COVID-19 pandemic on Greek university students’ satisfaction with life through Mental Health

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
سال انتشار ۲۰۲۲
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۷ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله روانشناسی شناخت، روانشناسی عمومی
چاپ شده در مجله (ژورنال) Journal of Affective Disorders
کلمات کلیدی سلامت روانی، تندرستی، رضایت از زندگی، دانشجویان دانشگاه، اثر کووید ۱۹، میانجی
کلمات کلیدی انگلیسی Mental health – Well-being – Satisfaction with life – University students – COVID-19 impact – Mediation
نمایه (index) scopus – master journals – JCR – MedLine
نویسندگان Constantinos M. Kokkinos – Costas N. Tsouloupas – Ioanna Voulgaridou
شناسه شاپا یا ISSN ۰۱۶۵-۰۳۲۷
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.jad.2021.12.114
ایمپکت فاکتور(IF) مجله ۴٫۴۳۵ در سال ۲۰۲۰
شاخص H_index مجله ۱۸۸ در سال ۲۰۲۱
شاخص SJR مجله ۱٫۸۹۲ در سال ۲۰۲۰
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۰
بیس است 
مدل مفهومی ندارد
پرسشنامه ندارد
متغیر دارد 
فرضیه ندارد
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۴۴۶
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت Elsevier
نشریه الزویر – Elsevier

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۱۹ (۲ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد
منابع داخل متن به صورت انگلیسی درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده
۱٫ مقدمه
۲٫روش
۳٫نتایج
۴٫بحث
منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

 پیشینه: هدف از این مطالعه فراهم ساختن مکانیزم های عملیاتی برای درک تأثیر کووید ۱۹ بر رضایت از زندگی، با توجه به سلامت ذهنی عمومی دانشجویان است

روش ها: نمونه ای شامل ۱۶۵۳نفر از دانشجویان یونانی زبان دانشگاه (که ۷۲.۴٪ آن ها خانم ها و ۶۵.۳٪ آن ها کارشناسی با میانگین سنی ۲۶.۱ ٪) بودند که پرسشنامه آنلاین شامل معیارهایی برای تأثیرات روانشناختی، آکادمیک درک شده و اثر مالی همه گیری کووید ۱۹ بر سلامت ذهنی عمومی و رضایت از زندگی را تکمیل کردند. 

نتایج: یک مدل میانجی برای آشکار ساختن این ارتباطات با در نظر گرفتن سلامت ذهنی عمومی دانشجویان به عنوان میانجی آزموده شد. یافته ها اثبات می کنند که تأثیرات قابل توجه مستقیم درک شده کووید ۱۹ بر وضعیت مالی شرکت کنندگان وجود دارد که بر رضایت از زندگی آن ها  مؤثر بوده و تأثیرات غیر مستقیم درک شده کووید ۱۹ بر وضعیت مالی و عملکرد آکادمیک به ترتیب وجود دارد که بر رضایت از زندگی با توجه به سلامت روان عمومی مؤثر بوده است. 

محدودیت ها: طرح مقطعی مطالعه، خودگزارش دهی داده و نمونه گیری گلوله برفی. 

نتیجه گیری: یافته ها، بر درک ما از ارتباط بین تأثیر درک شده کووید ۱۹ بر رضایت از زندگی میان دانشجویان دانشگاه می افزاید و نقش حیاتی سلامت ذهنی عمومی را در میانجی گری روابط روشن می کنند. هدف گذاری عواملی که سلامت ذهنی عمومی را تحت تأثیر قرار می دهند، می تواند به کاهش مشکلات احتمالی کمک کند، هم چنین در یافتن راه هایی برای بهبود بهزیستی و سلامت ذهنی، تأثیر گذار باشد.

 

تأثیر درک شده کووید۱۹ بر رضایت از زندگی دانشجویان دانشگاه
     آنطور که گزارش شده است، دانشجو بودن، به عنوان یک عامل ریسک با اهمیت برای مشکلات نامطلوب سلامت روانی و تأثیر منفی بر بهزیستی روانی در مقایسه با سایر گروه های سنی در طول شیوع این همه گیری بوده است(lei et al,2020). به عنوان مثال: یک مطالعه انجام شده درباره مسائل سلامت روانی عمومی در طول همه گیری کووید۱۹ گزارش داده است که نرخ بالایی از استرس حاد، افسردگی و اضطراب در میان دانشجویان دانشگاه چین وجود دارد (Ma et al, 2020). در همین راستا مطالعه در مورد اثر همه گیری بر سلامت روانی دانشجویان دانشگاه ایتالیا آشکار کرده است که آن ها از اینکه قادر نیستند حضور فیزیکی در کلاس های دانشگاهیشان داشته باشند و هم کلاسی هایشان را ملاقات کنند، مضطرب و ناراحت هستند و احساس بدبختی دارند (Villani et al,2021). یافتن دانشجویانی که احتمالاَ به دلیل تعطیلی دانشگاه ها، لغو رویدادهای اجتماعی، اثربخشی پایین دوره های آنلاین و موکول کردن امتحانات به بعد دچار مشکلات روانی شده اند، آسان است(Cao et al., 2020).

 

     این موضوع می تواند توسط اهمیت زیادی که جوانان و بزرگسالان برای شرکت در فعالیت های اجتماعی به ویژه با گروه هم سالان خود دارند و مجبور شدند به دلیل اقدامات ریاضتی کووید۱۹ از آن صرف نظر کنند، توجیه شود. تحقیقات بیشتر در مورد اینکه چطور دانشجویان دانشگاه تحت تأثیر اقدامات ریاضتی کووید ۱۹ قرار گرفته اند و عملکرد آکادمیک آن ها در بیشتر بخش ها بنابر این اضطراب، کاهش یافته است، انجام شده اند(Frazier et al., 2019). کاهش دستاوردهای آکادمیک دانشجویان می تواند به دلیل دانش فنی و پشتیبانی و تجهیزات ناکافی در منزل به دلیل حضور آنلاین در کلاس ها یا دشواری/ ناتوانی در تمرکز بر موضوع یا درک مطالب تدریس شده باشد. به علاوه، هم چنین این موضوع می تواند اینگونه مورد بحث قرار گیرد؛ از آنجا که دانشجویان دانشگاه یک گروه اجتماعی ویژه با عادت های زندگی فعال مبتنی بر ارتباطات و تماس ها، فعالیت های دانشگاهی و فیزیکی، سفر و دورهمی ها هستند، اقدامات ریاضیتی همه گیری اثر قابل توجهی بر سبک زندگی ها آن ها داشته و تأثیر ناخوشایندی بر بهزیستی روانی و عملکرد دانشگاهی آن ها دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا