دانلود ترجمه مقاله تاثیر ساختار سرمایه و نوآوری بر عملکرد شرکت. اثرات مستقیم و غیرمستقیم ساختار سرمایه (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۲) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در ۸ صفحه در سال ۲۰۲۲ منتشر شده و ترجمه آن ۱۴ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

تاثیر ساختار سرمایه و نوآوری بر عملکرد شرکت. اثرات مستقیم و غیرمستقیم ساختار سرمایه

عنوان انگلیسی مقاله:

Impact of capital structure and innovation on firm performance. Direct and indirect effects of capital structure

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
سال انتشار ۲۰۲۲
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۸ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریت، مهندسی صنایع
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت مالی، مدیریت کسب و کار، مدیریت عملکرد، مدیریت نوآوری و فناوری
چاپ شده در مجله (ژورنال) Procedia Computer Science
کلمات کلیدی ساختار سرمایه، نوآوری، عملکرد شرکت، PLS-SEM، اثرات غیر مستقیم
کلمات کلیدی انگلیسی Capital structure – Innovation – Firm performance – PLS-SEM – Indirect effects
نویسندگان Héctor Cuevas-Vargas – Héctor A. Cortés-Palacios – Jeffrey J. Lozano-García
شناسه شاپا یا ISSN ۱۸۷۷-۰۵۰۹
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.procs.2022.01.137
ایمپکت فاکتور(IF) مجله ۲٫۰۹۴ در سال ۲۰۲۰
شاخص H_index مجله ۷۶ در سال ۲۰۲۱
شاخص SJR مجله ۰٫۳۳۴ در سال ۲۰۲۰
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۴۴۵
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت Elsevier
نشریه الزویر – Elsevier

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۱۴ (۲ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ندارد 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه ندارد 
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن به صورت عدد درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱٫مقدمه

۲٫ مروری بر مطالعات پیشین

۳٫ روش شناسی

۴٫ یافته ها و بحث

۵٫ نتیجه گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

در این پژوهش قصد داریم در میان شرکت های تولیدی کوچک و متوسط (‏SME ها) مکزیکی، تاثیر ساختار سرمایه و نوآوری بر عملکرد شرکت را به صورت تجربی ارزیابی کنیم و به منظور تعیین اثرات واسطه ای نوآوری، اثرات غیرمستقیم ساختار سرمایه را تجزیه و تحلیل نماییم. بر اساس مدل سازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی (PLS-SEM)، یک رویکرد کمی و طراحی مقطعی به کار گرفته شده است. برای جمع آوری داده ها از یک نمونه ۲۲۰ نفری از مدیران یا صاحبان کسب وکار در ایالت آگوئاسکالینتس در مکزیک، یک تکنیک نمونه گیری تصادفی ساده و یک پرسشنامه خودایفایی مورد استفاده قرار گرفت. یافته ها حاکی از آن است که ساختار سرمایه اثر معناداری بر نوآوری و صرفا اثر غیرمستقیم بر عملکرد شرکت دارد. از آنجایی که ثابت شده است که نوآوری نقش واسطه ای کامل و معناداری در این رابطه دارد، اگر شرکت های کوچک و متوسط می خواهند عملکرد شرکتی بهتری داشته باشند، باید سطح نوآوری خود را توسعه دهند. از این رو تصمیم گیرندگان باید توجه خاصی به سرمایه گذاری مجدد سود خود داشته باشند تا سطوح نوآوری و عملکرد شرکت را توسعه دهند. 

 

مروری بر مطالعات پیشین

در مطالعات پیشین در زمینه مالی شرکت، ساختار سرمایه و تاثیر آن بر عملکرد شرکت بسیار مورد توجه بوده است [‏۱۳]‏. حتی با وجود پژوهش های متعدد در مورد این موضوعات، رسیدن به توافق بر سر امور مالی و توسعه بدهی دشوار شده است [‏۱۴]‏. نتایج تجربی گوناگون که در مطالعات پیشین مطرح شده، یک حقیقت انگیزشی مهم در این پژوهش است. تعدادی از مطالعات توانستند اثر مثبتی را ثابت کنند، در صورتی که سایر مطالعات نتوانستند یک اثر منفی را نشان دهند. تعدادی دیگر از مطالعات تجربی، یک رابطه منفی بین اهرم مالی و اثربخشی هزینه را ثابت می کنند [۱]، [۴]، [۱۲]، [۱۴]. به همین ترتیب ممکن است بعضی از مطالعات دیگر رابطه ای مثبت بیابند، مانند برگر و دی پاتی [‏۱۵]‏ که از داده های شرکت های آمریکایی استفاده نمودند؛ و مارگاریتیس و پسیلوکی [‏۱۶]‏ که از داده های شرکت های فرانسوی استفاده کردند. هر دوی این تحقیقات به تاثیر مثبتی بر بدهی دست یافتند و سایر تحقیقات نیز نتایج مشابهی به دست آوردند [۱۳]، [۱۷].

 

با در نظر گرفتن تجزیه و تحلیل شومپیتر، مسائل مالی یک اصل مهم در فرآیند نوآوری است [‏۱۸]‏. با این وجود شرکت های خلاق نمی توانند دسترسی ثابتی به حمایت اقتصادی مورد نیازشان داشته باشند. عواملی برحسب ساختار سرمایه وجود دارند که در راستای اتخاذ فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) هستند. مطالعه اصلی تیتمن و وسل [‏۱۹]‏ در این زمینه کشف کرد که ارتباطی بین ساختار سرمایه و سرمایه گذاری وجود دارد که به بدهی کمتر اشاره دارد. مینا و همکارانش [‏۲۰]‏ نشان دادند که کسب و کارهای در حال توسعه که تکنولوژی را به کار می گیرند، به احتمال زیاد به جای حمایت مالی از طریق بدهی، دسترسی بیشتری برای استفاده از سرمایه دارند و اولویت بیشتری برای آن قائلند. به عنوان مثالی از این موضوع می توانیم پژوهشی را عنوان کنیم که توسط چن و همکارانش انجام شده است [۲۱] و رابطه بین سرمایه گذاری در R&D و ساختار سرمایه شرکت های کوچک و متوسط تایوانی را بررسی نمود. این مطالعه به این نتیجه رسید زمانی که شرکت های کوچک و متوسط مشغول به فعالیت های تحقیق و توسعه (R&D) شرکت می شوند، شرکت ها تمایل دارند سطوح پایینی از بدهی داشته باشند. در پژوهش دیگری که نویل و لوسی [۲۲] در ایرلند اجرا کردند، می توانیم تایید کنیم منابع داخلی به عنوان منبع اصلی تامین مالی که یک رابطه مثبت و منفی مستقیم دارد، با اهمیت است. مطالعات دیگر نیز به همین نحو یک رابطه مثبت بین ساختار سرمایه و فرایندهای نوآوری یافتند [۱۱]، [۲۳].

 

برای دستیابی به عملکرد کسب وکار، این متغیر به صورت یک استراتژی شاخص مهم در خصوص نوآوری مطرح شده است؛ از این رو لازم است تمامی تصمیم گیرندگان به اهمیت بیشتر استراتژی های نوآوری محصولات، فرایندها و سیستم های مدیریت توجه کنند تا بتوانند به مزیت های رقابتی و عملکرد بهتر دست یابند [‏۲۴]‏. زمانی نوآوری بر عملکرد شرکت اثر مثبتی دارد که از دیدگاه کلی ارزیابی شود [۲۴]، [۲۵]. براین اساس فرض های زیر فرضیه پردازی می شوند:

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا