دانلود ترجمه مقاله رهبری خدمتگزار: اعتبارسنجی یک معیار چند بعدی (امرالد ۲۰۱۹) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه امرالد در ۲۲ صفحه در سال ۲۰۱۹ منتشر شده و ترجمه آن ۳۱ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

رهبری خدمتگزار: توسعه و اعتبارسنجی یک معیار چند بعدی در صنعت مهمان نوازی چین

عنوان انگلیسی مقاله:

Servant leadership: Development and validation of a multidimensional measure in the Chinese hospitality industry

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
سال انتشار ۲۰۱۹
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۲۲ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت اجراییمدیریت استراتژیکمدیریت عملکرد
چاپ شده در مجله (ژورنال) Leadership & Organization Development Journal
کلمات کلیدی رهبری خدمتگذار – توسعه اندازه گیری – چینی – صنعت مهمان نوازی
کلمات کلیدی انگلیسی Servant leadership – Measurement development – Chinese – Hospitality industry
نمایه (index) scopus – master journals – JCR
نویسندگان Shaoping Qiu – Larry Dooley
شناسه شاپا یا ISSN ۰۱۴۳-۷۷۳۹
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1108/LODJ-04-2018-0148
ایمپکت فاکتور(IF) مجله ۳٫۹۶۲ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۷۲ در سال ۲۰۲۲
شاخص SJR مجله ۰٫۹۱۳ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q2 در سال ۲۰۲۱
بیس است 
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه دارد 
متغیر ندارد 
فرضیه دارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۴۴۳
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت Emeraldinsight
نشریه امرالد – Emeraldinsight

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۳۱ (۴ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه نشده است
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه نشده است
ترجمه متون داخل جداول ترجمه نشده است
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن به صورت انگلیسی درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

بررسی مقالات

رهبری خدمتگذار

مقیاس‌های رهبری خدمتگذار

مطالعات رهبری خدمتگزار انجام شده در چین

روش

ساخت آیتمها

نمونه‌ها و روند کار

مقیاس‌ها

تحلیل داده‌ها

نتایج

تحلیل عاملی اکتشافی

تحلیل عاملی تأییدی

پایایی، روایی همگرا، و روایی افتراقی

روایی وابسته به معیار

بحث

نتیجه گیریها و دلالتها

محدودیت‌ها و تحقیقات آینده

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     هدف- هدف از این مقاله، توسعه و اعتبارسنجی ابزاری است که برای ارزیابی رفتار رهبری خدمتگذار در صنعت مهمان نوازی چین در نظر گرفته شده است.
طراحی/ روش شناسی/ رویکرد- پس از بررسی مقالات، یک مقیاس با نه بعد و ۱۸ آیتم ایجاد شد و سپس، با استفاده از نمونه‌ای از ۶۰۰ شرکت کننده از دانشکده پلی تکنیک و صنعت مهمان نوازی در معرض تحلیل عاملی اکتشافی (EFA) قرار گرفت و یک راه حل با ۶ عامل و ۳۳ آیتم را حاصل کرد. پس از آن، مقیاس به دست آمده با استفاده از نظریه پاسخ سؤال (IRT) به ۲۴ آیتم خلاصه گردید. بر اساس داده‌های ۴۴۰ پاسخ دهنده در صنعت مهمان نوازی، متعاقباً این مقیاس ۶ عاملی ۲۴ آیتمی توسط تحلیل عاملی تاییدی (CFA) و آزمون اعتبار سازه، اعتبارسنجی شد.
یافته‌ها- بین عوامل موجود در این ابزار و مقیاسهای توسعه یافته غربی تفاوتهایی مشاهده شده است. این مطالعه با یک مقیاس ۶ بعدی-۲۴ آیتمی انجام شد. این ابعاد عبارت بودند از درستی، فداکاری، جامعه سازی، توانمندسازی مردم، بهبود عاطفی و چشم اندازسازی. نشان داده شد که این مقیاس رهبری خدمتگذار از قابلیت اطمینان و هماهنگی داخلی خوب و اعتبار ساختاری قدرتمندی برخوردار است.
اصالت/ارزش- این اولین مطالعه‌ای است که از نظریه پاسخ سؤال (IRT) به عنوان یک ابزار آماری برای کوتاه کردن مقیاس رهبری خدمتگذار استفاده کرده است و همچنین از نظریه روانشناسی فرهنگی پشتیبانی بیشتری به عمل آورده است.

 

بررسی مقالات
رهبری خدمتگذار
     اصطلاح “رهبری خدمتگزار” توسط Robert K. Greenleaf (1970) ابداع شد که رهبران خدمتگذار را به عنوان افرادی نام می‌برد که نیازهای دیگران را اولویت اول خود قرار می‌دهند. رهبران خدمتگزار به گونه‌ای خدمت می‌کنند که نیازهای کارکنان خود را بالاتر از نیازهای خود در اولویت قرار دهند، به دنبال کنندگان خود در شناخت توامندیهای کامل خود کمک می‌کنند و آنها را برای انجام کار توانمند می‌سازند (Liden و همکاران، ۲۰۱۴). از نظر Greenleaf، کمال مطلوب رهبری خدمتگزار این است که افراد با تلاش یک رهبر خدمتگزار سالمتر، قوی‌تر، مستقل‌تر شوند و خودشان تمایل بیشتری برای خدمت به دیگران داشته باشند. اگرچه رهبران خدمتگزار در درجه اول به عنوان مباشر برای کارکنان خود عمل می‌کنند، همچنین با نشان دادن مسئولیت نامحدود خود برای یک گروه کاملاً خاص مرتبط با جامعه و با القاء دیگران برای همکاری مشترک در جهت رسیدن به یک هدف مشترک، برای خدمت به یک جامعه گسترده‌تر تلاش می‌کنند (Searle و Barbuto، ۲۰۱۱).

 

     Greenleaf (1970) یک بررسی مفهومی از رهبری خدمتگزار را ارائه داد که در مورد چند ویژگی رهبر خدمتگزار بطور مختصر بحث کرده است که به افراد کمک می‌کند تا بدانند برای اینکه رهبر خدمتگزار کارآمدی باشند، چه ویژگیها یا خصوصیاتی باید داشته باشند. با این حال، این خصوصیات سازماندهی نشده و منفصل به نظر می‌آیند و در نتیجه درک آنها کار دشواری است. Jill W. Graham (1991) اولین کسی بود که تلاش کرد تا رهبری خدمتگزار را بطور دقیق تعریف کند و فروتنی ، قدرت رابطه، استقلال، رشد اخلاقی دنبال کنندگان و تقلید از جهت گیری خدمات رهبران را به عنوان ویژگی برجسته آن برشمرد. وی در ادامه ، با تمرکز بر تشویق به پیشرفت فکری و مهارتی و بهبود ظرفیت استدلال اخلاقی، تفاوت بین رهبری تحول گرا و رهبری خدمتگزار را مشخص کرد. پس از آن، Larry C. Spears (1995) مجموعه‌ای از ده ویژگی رهبر خدمتگزار را بر اساس کارهای Greenleaf توضیح داد. خلاصه این ویژگیها از این قرار است: توجه کردن، همدلی، بهبود بخشی، آگاهی، ترغیب، مفهوم سازی، دوراندیشی، نظارت، تعهد به پیشرفت مردم و جامعه سازی. این ویژگیها برای پیشرفت رهبران خدمتگزار ضروری هستند. اگرچه این کار جامعی نیست، اما برای آنچه رهبری خدمتگزار را توصیف می‌کند، نزدیک‌ترین بازنمایی از یک چارچوب بیان شده را فراهم می‌کند و بنابراین به تعیین مرحله برای تحقیقات تجربی سیستماتیک در مورد این عنوان کمک می‌کند (Barbuto و Wheeler، ۲۰۰۶). دسته بندی دیگری از ویژگیهای رهبری خدمتگزار توسط Russell و Stone (2002) با مطرح کردن یک مدل ساختاری فرضی از رهبری خدمتگزار ارائه شد. آن‌ها ۲۰ ویژگی متمایز مرتبط با رهبری خدمتگزار را از مقالات شناسایی کرده و آنها را به دو دسته طبقه بندی کردند: ویژگیهای عملکردی و ویژگیهای همراه.علی رغم اینکه برخی کارهای مفهومی در نشریات دانشگاهی منتشر شده‌اند، اما آزمایشات تجربی هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند (Brown و Bryant، ۲۰۱۵). رهبری خدمتگزار ، تا اوایل دهه ۲۰۰۰ زیاد مورد توجه محققان دانشگاهی قرار نگرفت (Liden و همکاران، ۲۰۱۴). عدم وجود یک دامنه نظری و معیار مناسب، مانع از آزمایش تجربی شده است (Barbuto و Wheeler، ۲۰۰۶).

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا