دانلود ترجمه مقاله بررسی تاثیرات ریسک زنجیره تامین بر عملکرد مالی شرکتها (امرالد ۲۰۱۸) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه امرالد در ۲۰ صفحه در سال ۲۰۱۸ منتشر شده و ترجمه آن ۳۲ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

بررسی تاثیرات ریسک زنجیره تامین بر عملکرد مالی شرکتها

عنوان انگلیسی مقاله:

Supply chain risk’s impact on corporate financial performance

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
سال انتشار ۲۰۱۸
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۲۰ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریتمهندسی صنایع
گرایش های مرتبط با این مقاله لجستیک و زنجیره تامینمدیریت کسب و کارمدیریت عملکرد
چاپ شده در مجله (ژورنال) International Journal of Operations & Production Management
کلمات کلیدی ریسک و عملکرد – عملکرد مالی – اندازه گیری ریسک – ریسک زنجیره تامینریسک و عملکرد – اندازه گیری ریسک – ریسک زنجیره تامین
کلمات کلیدی انگلیسی Risk and performance – Financial performance – Risk measurement – Supply chain risk
نمایه (index) scopus – Master Journal List – JCR
نویسندگان Hong Long Chen
شناسه شاپا یا ISSN ۰۱۴۴-۳۵۷۷
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1108/IJOPM-02-2016-0060
ایمپکت فاکتور(IF) مجله ۸٫۶۸۷ در سال ۲۰۲۰
شاخص H_index مجله ۱۴۶ در سال ۲۰۲۲
شاخص SJR مجله ۲٫۲۹۱ در سال ۲۰۲۰
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۰
بیس است 
مدل مفهومی دارد  
پرسشنامه ندارد
متغیر دارد  
فرضیه دارد  
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۴۱۱
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت Emeraldinsight
نشریه امرالد – Emeraldinsight

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۳۲ (۴ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه تایپ شده است
منابع داخل متن درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱٫ مقدمه

۲٫ پیشینه تحقیق

۳٫ فرضیات تحقیق

۴٫ روش تحقیق

۵٫ نتایج تحقیق

۶٫ بحث

۷٫ نتیجه گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

هدف– محققان از مدتها پیش به دنبال این بودند که بفهمند چگونه ریسکهای زنجیره تأمین (SC) بر عملکرد شرکت تأثیر می‌گذارد. با این وجود، نمی‌توانند در بررسیهای نظری و تجربی خود کاملاً ادعا کنند که چگونه ریسکهای زنجیره تأمین (SC)  بر عملکرد مالی شرکت تأثیر می‌گذارد. هدف از این مقاله این است که ارتباط بین ریسکهای زنجیره تأمین (SC)  و عملکرد مالی شرکت را بررسی کند.

طراحی / روش / رویکرد– نویسنده با استفاده از داده‌های نظرسنجی و صورتهای مالی، چگونگی اثرگذاری ریسکهای زنجیره تأمین (SC)   بر عملکرد مالی شرکت را از منظر عملکرد مالی نهایی (MFP) بررسی می‌کند.

یافته‌ها– یافته‌های به دست آمده در مورد اهمیت ریسک خاص صنعت، ریسک سازمانی، ریسک فرآیند کسب و کار داخلی و ریسک تقاضا، با مطالعات پیشین سازگار است. نویسنده درمی یابد که ریسک تقاضا دارای عملکرد مالی نهایی (MFP) -0.20 است، که بالاترین تأثیر منفی در بین متغیرهای ریسک می‌باشد. یافته‌ها همچنین نشان می‌دهند که ریسک خاص صنعت دارای عملکرد مالی نهایی (MFP)  -۰٫۱۶  می‌باشد که با وجود عدم تأثیر مستقیم بر عملکرد مالی، دومین تأثیر منفی است.

محدودیت‌ها / دلالت‌های تحقیق– این مقاله از طریق ترکیب داده‌های نظرسنجی و صورتهای مالی به بررسی چگونگی تأثیر ریسکهای زنجیره تأمین (SC)  بر عملکرد مالی نهایی (MFP)  می‌پردازد. و فرض نمی‌کند که برآوردهای گزارش شده در مورد عملکرد مالی نهایی (MFP)  برای همه کسب و کارها در کشورهای دیگر اعمال شود. با این حال، تحقیقات آینده می‌تواند یافته‌های ما را بصورت مثلث در بیاورد.

اصالت/ارزش– این مطالعه نظرسنجی و داده‌های مالی را با هم ترکیب می‌کند تا چگونگی اثرگذاری ریسکهای زنجیره تأمین (SC)  بر عملکرد مالی شرکت را تحلیل کند. بخصوص، روشی را برای برآورد روابط علت و معلولی کمّی بین ریسک زنجیره تأمین (SC) و عملکرد مالی شرکت فراهم می‌کند، که به این عنوان مهم در تحقیقات در زمینه مدیریت زنجیره تأمین توجه کمتری شده است.

 

پیشینه تحقیق

زنجیره تأمین (SC) فرایند یکپارچه‌ای است که در آن مواد اولیه به محصولات نهایی تبدیل می‌شوند و سپس از طریق توزیع، خرده فروشی یا هر دوی اینها به مشتریان تحویل داده می‌شوند (Cohen و Moon1990). ریسک زنجیره تأمین (SCR) احتمال وقوع یک رویداد یا عدم موفقیت در روند برنامه ریزی، اجرا، نظارت و کنترل عملیات زنجیره تأمین (SC) است که به زیانهای مالی برای شرکتهای خریدار منتهی می‌شود (Zsidisin، ۲۰۰۳). در حالیکه مدیریت SCR برای حفظ مزیت رقابتی در محیط همواره در حال تغییر کسب و کار بسیار مهم است، مدیریت ریسک زنجیره تأمین (SCRM) از طریق هماهنگی یا همکاری بین شرکای زنجیره تأمین (Brindley، ۲۰۰۴؛ Tang، ۲۰۰۶) توجه بسیاری از دست اندرکاران و محققان را به خود جلب کرده است.

 

بسیاری از دست اندرکاران و دانشگاهیان با بررسی و شناسایی عوامل مؤثر در عملکرد ریسک در زنجیره تأمین (SC) تحقیقات گسترده‌ای را برای توسعه مدلهای مدیریت ریسک زنجیره تأمین (SCRM) انجام داده‌اند (برای مثال، Cucchiella و Gastaldi، ۲۰۰۶؛ Kleindorfer و Saad، ۲۰۰۵؛ Kraljic، ۱۹۸۳؛ Neiger و همکاران، ۲۰۰۹؛ Rao و Goldsby، ۲۰۰۹؛ Ritchie و Brindley، ۲۰۰۷؛ Rotaru؛ Rotaru و همکاران، ۲۰۱۴؛ Wu و همکاران، ۲۰۰۶؛ Zsidisin، ۲۰۰۳؛ Zsidisin و Ellram، ۲۰۰۳). به عنوان مثال، Zsidisin و همکاران (۲۰۰۰) با توجه به تجزیه و تحلیل مصاحبه‌های عمیق با کارشناسان خرید از ۹ شرکت تولیدی دریافتند که سازمانهای خریدار باید برنامه‌های احتیاطی را ایجاد کنند و استراتژیهای بافر و بهبود فرایند را در واکنش به ریسک‌های تأمین اجرا نمایند.

 

Lewis (2003) از یک رویکرد مبتنی بر مورد برای توسعه یک مدل اولیه از ریسک عملیاتی مبتنی بر ابعاد ورودی و خروجی رویدادهای علّی و پیامدهای منفی استفاده می‌کند. سپس، مدل خود را بر اساس یافته‌های تجربی حاصل از چهار مطالعه موردی شکست عملیاتی از یک ارائه دهنده خدمات مالی، یک شرکت خرده فروشی، یک تولید کننده قطعات صنعتی و یک تولید کننده قطعات هوافضا مورد بازنگری قرار می‌دهد. Zsidisin و Ellram (2003) از تجزیه و تحلیل رگرسیون برای بررسی رابطه بین منابع و تکنیکهای ریسک عرضه برای مدیریت آن ریسک استفاده می‌کنند. آن‌ها براساس نمونه‌ای از ۲۶۱ سازمان خریدار، نتیجه گرفتند که رابطه قابل توجهی وجود دارد و سازمانهای خریدار در واقع منابع مختلف ریسک عرضه را با اجرای تکنیک‌های مدیریتی مورد بررسی قرار می‌دهند که می‌تواند احتمال وقوع حوادث زیان بار را کاهش دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا