دانلود ترجمه مقاله اثر فرآیند مدیریت دانش بر عملکرد تجاری (وایلی ۲۰۱۷) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه وایلی در ۱۱ صفحه در سال ۲۰۱۷ منتشر شده و ترجمه آن ۲۵ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

اثر فرآیندهای مدیریت دانش بر عملکرد تجاری: شواهدی از کویت

عنوان انگلیسی مقاله:

Impact of knowledge management processes on business performance: Evidence from Kuwait

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
سال انتشار ۲۰۱۷
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۱ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت دانش، مدیریت کسب و کار، مدیریت عملکرد
چاپ شده در مجله (ژورنال) Knowledge and Process Management
نمایه (index) scopus – Master Journal List
نویسندگان Vladimir Dzenopoljac – Rami Alasadi – Halil Zaim – Nick Bontis
شناسه شاپا یا ISSN ۱۰۹۹-۱۴۴۱
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1002/kpm.1562
ایمپکت فاکتور(IF) مجله ۱٫۹۴۳ در سال ۲۰۲۰
شاخص H_index مجله ۴۴ در سال ۲۰۲۲
شاخص SJR مجله ۰٫۳۴۱ در سال ۲۰۲۰
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q3 در سال ۲۰۲۰
بیس است 
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر دارد 
فرضیه دارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۴۰۷
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت Wiley
نشریه وایلی – Wiley

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۲۵ (۴ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ندارد 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه ندارد 
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن ترجمه شده است 
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

۱٫مقدمه

۲٫ مدیریت دانش در منطقه عرب

۳٫ مروری بر تحقیقات پیشین

۴٫ روش شناسی پژوهش

۵٫ نتایج

۶٫ بحث و نتیجه گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

     هدف این تحقیق، بررسی رابطه بین فرآیند های مدیریت دانش(KM) و سطح عملکرد کسب و کار سازمان ها در کشور کویت می باشد. در تحقیق از یک نظرسنجی استفاده شد، که به  ۵۰۰ نفر از کارکنان ۱۳۹ شرکت دولتی و خصوصی در کویت توزیع شد. آزمون های روایی و پایایی استفاده از ابزار پیمایش را تایید کردند، در حالیکه تحلیل عاملی ۴ فاکتور  مهم را نشان داد که تاثیر آن عوامل بر عملکرد ارزیابی شد. نتایج تحقیق نشان داد که هر ۴ فرآیند مدیریت دانش (به طور مثال، ایجاد و توسعه دانش ، تدوین و ذخیره دانش، انتقال و به اشتراک گذاری دانش، استفاده و ارزیابی دانش) تاثیر مثبت و معناداری بر عملکرد درک شده کسب و کار دارد. علاوه بر این، تحقیق نشان داد که فرآیندهای مدیریت دانش، بیشترین تاثیر را بر عملکرد نوآوری دارند. محدودیت های این پژوهش به طور عمده مربوط به محدوده جغرافیایی محدود تحقیق، است، زیرا، پیمایش فقط شرکت های کویت را بررسی می کند. اصالت این تحقیق، ناشی از پوشش ناحیه جغرافیایی است.  درواقع، تاکنون هیچ تحقیق تجربی در زمینه مدیریت دانش، در کویت، به عنوان کشوری وابسته به نفت، انجام نشده است .

 

مدیریت دانش در منطقه عرب

     سابری(۲۰۰۵) بیان می کند که گرچه مدیریت دانش در کشورهای توسعه یافته به راحتی قابل اجرا است، کشورهای که از دانش فنی و توانایی های مدیریتی مورد نیاز برخوردارند، اما استفاده موفقیت آمیز از آن، در کشورهای درحال توسعه به دلیل وجود مشکلات مدیریتی و سازمانی مختلف چالش برانگیز است. منطقه عرب از ویژگی های خاصی در رابطه با توسعه سرمایه فکری ملی برخوردار است(بونتیس،۲۰۰۴). کشورهای منطقه عرب به عنوان اقتصادهای در حال توسعه تلقی می شوند(برنامه توسعه سازمان ملل، ۲۰۱۶)، بنابراین، منطقی است که آنها هنوز هم در رابطه با پذیرش مفهوم و اجزای مدیریت دانش با مشکلاتی روبرو باشند. علاوه بر این، در سال های اخیر، با هدف ادغام منطقه ای بیشتر و مشارکت در محیط تجارت جهانی، این کشورها از ساختارهای تجاری در حال گسترش بهره مند شدند، که این توانایی را به آنها داده تا به سطوح بالاتری از رشد و توسعه ملی دست یابند(گانی، ۲۰۱۱). این مسئله نیازمند تمرکز بیشتر بر توسعه و پیاده سازی استراتژی های مدیریت دانش مناسب است.بر اساس گزارش توسعه انسانی عرب که توسط برنامه توسعه سازمان ملل (۲۰۰۳) ایجاد شد،

 

     جامعه مبتنی بر دانش، جامعه ای است که انتشار دانش، تولید و کاربرد دانش، در تمامی جوانب فعالیت انسانی تبدیل به اصول سازماندهی می شود: فرهنگ، جامعه، اقتصاد، سیاست، و زندگی شخصی. امروزه، دانش ابزاری برای گسترش دامنه آزادی های بشر است، از طریق حاکمیت خوب، ظرفیت حمایت از آزادی ها را افزایشدهد و دستیابی به اهداف بالاتر بشر اخلاقی عدالت و کرامت انسانی را فراهم می کند.

 

     نتایج مهم گزارش فوق بدین صورت است: (۱) در این خصوص، بین کشورهای غربی و عرب تفاوت چشمگیری وجود دارد؛(۲) ناکارائی در جذب دانش و کاهش به اشتراک گذاری دانش در منطقه عرب ناشی از مجموعه پیچیده ای از آشفتگی های اقتصادی و سیاسی است؛(۳) منطقه عرب به استراتژی مدیریت دانش نیاز دارد ولی موانع اصلی ان، استراتژی تحقیق و توسعه پیش پا افتاده، و زیر ساخت های تکنولوژی ارتباطی و اطلاعاتی ناکافی می باشد؛(۴) و علیرغم کاستی های گفته شده، منطقه عرب از پتانسیل فکری برخوردار است(موهامد، او سالیوان، و ریبر،۲۰۰۸).

 

     آلراوی(۲۰۰۸) بیان کرده است که نگرانی های کلیدی مدیریتی در رابطه با مدیریت دانش در امارات متحده عربی، ماهیت اطلاعاتی، مدیریتی و فرهنگی است. در رابطه با مسائل فرهنگی مطرح شده، مدیران نگران مفاهیم مدیریت تغییر و توانایی آنها برای متقاعد کردن بخش های کسب و کار برای به اشتراک گذاری دانش با سایر بخش ها هستند. در بسیاری از سازمان ها، برای تغییر نگرش های کارکنان به یک تغییر فرهنگی عمده نیاز است، در نتیجه دانش و بینش ها داوطلبانه و مستمر به اشتراک گذاشته می شود. پاسخ دهندگان پژوهش، از اینکه مدیران ارشد ممکن است مدیریت دانش را مانند سبک های دیگر در نظر بگیرند و اینکه مفهوم مدیریت دانش درک نشود، ابراز نگرانی کردند. در نهایت، نگرانی های مربوط به اطلاعات، که عمدتا با تمایل به جلوگیری از اشباع اطلاعاتی در ارتباط است. بنابراین، نگرانی بیشتر درباره ی اطلاعات جدید بود که پس از حذف دانش یا داده غلط و قدیمی که دیگر معتبر نیست در دسترس خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا