دانلود ترجمه مقاله تطبیق حسابرسی پایدار با مدل تجاری غیر معمول (اسپرینگر ۲۰۱۸) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه اسپرینگر در ۶ صفحه در سال ۲۰۱۸ منتشر شده و ترجمه آن ۱۲ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

نیاز به تطبیق حسابرسی های پایدار با مدل های تجاری غیر معمول

عنوان انگلیسی مقاله:

The need to adapt sustainability audits to atypical business models

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
سال انتشار ۲۰۱۸
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۶ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع نگارش گزارش مختصر (BRIEF REPORT)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله حسابداری، مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله حسابرسی، حسابداری عمومی، مدیریت کسب و کار
چاپ شده در مجله (ژورنال) Clean Technologies and Environmental Policy
نمایه (index) scopus – master journals – JCR – Master ISC
نویسندگان Eva Chancé – Sybil Derrible – Weslynne S. Ashton
شناسه شاپا یا ISSN ۱۶۱۸-۹۵۴X
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1007/s10098-018-1522-6
ایمپکت فاکتور(IF) مجله ۳٫۴۹۱ در سال ۲۰۲۰
شاخص H_index مجله ۵۵ در سال ۲۰۲۲
شاخص SJR مجله ۰٫۷۳۰ در سال ۲۰۲۰
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q2 در سال ۲۰۲۰
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۳۹۶
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت Springer
نشریه اسپرینگر – Springer

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۱۲ (۱ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن ترجمه شده است 
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

مکان های ثالث پایداری محور در برابر سنتی

درباره ارزیابی عملکرد

مطالعه موردی

رویکرد MFA، پلنت شیکاگو

چالش های مطرح شده توسط MFA

چشم انداز

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     در حالی که کسب و کارهای بسیاری در پی پایداری هستند، انجام این کار مستلزم مدل های کسب و کار جدیدی است که هدف آن ها دستیابی به مزایای ارکان سه گانه (اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی) در حین استفاده از فناوری های مناسب و بسترهای جدید دانش برای انجام کسب و کار می باشد. مکان های ثالث به مکان های گردهمایی عمومی خارج از محل کار یا خانه اطلاق می گردد که به عنوان بسترهای قدرتمند نوآوری در مدل کسب و کار، در قالب مراکز رشد، فضاهای همکاری و مراکز نوآوری، ظهور یافته اند. مکان های ثالث، گروه متنوعی از بازیگران از قبیل کارآفرینان، کارکنان، و سرمایه گذاران را قادر می سازد تا به مشارکت و توسعه غیررسمی شیوه های نوآورانه در انجام کسب و کار بپردازند. مکان های ثالث از نظر ساختاری پیچیده تر از مراکز تولید سنتی هستند چرا که آن ها دارای شرکت های متعددی می باشند که به صورت رسمی وغیررسمی با هم در تعامل هستند. در نوشتار حاضر ما به بحث درباره چالش های ارزیابی عملکرد پایدار مکان های ثالث با استفاده از ابزارهای متداول حسابرسی پایدار می پردازیم.

 

درباره ارزیابی عملکرد

     روش سنتی ارزیابی عملکرد کسب و کار، صرف نظر از مقوله ای که ارزیابی می شود، مبتنی بر حسابرسی فعالیت های کسب و کار و توانایی آن در دستیابی به اهداف خاص می باشد. این اهداف نوعاً شامل تولید یا تجارت کالا و یا خدمات برای جلب رضایت مشتریان، ایجاد سود کافی به منظور جلب رضایت مالکان / سرمایه گذاران، و یا حفظ شرایط برای جلب رضایت ذینفعان مربوطه می باشد (کاپلان و نورتون، ۱۹۹۲). حسابرسی تصویری از عملکرد فعلی سازمان و اطلاعات مربوطه ارائه می نماید که برای حفظ و بهبود فعالیت های مربوطه مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی، حسابرسی را می توان برای بررسی عملکرد در راستای هر مقوله انتخابی، از جمله امور مالی، امنیت غذایی، کیفیت، مشارکت، محیط زیست، یا حتی اجتماعی انجام داد. در راستای رعایت مقررات، ارزیابی عملکرد، گواهی خارجی و یا به واقع بهبود مستمر می توان به حسابرسی روی آورد. برای مثال، حسابرسی های زیست محیطی نوعاً با تعیین کمیت منابع مادی و انرژی مصرفی سازمان، و محصولات و پسماندهای تولیدشده که عموماً تجزیه و تحلیل جریان مواد (MFA) خوانده می شوند، آغاز می گردد.

 

     اگر چه چارچوب های متعددی برای اندازه گیری عملکرد پایدار وجود دارد اما هیچ یک از آن ها پذیرش و یا کاربرد عمومی ندارند. وجود ارزیابی پایداری جهانی و فراگیرتری به مانند ۲۲۰۰۰ISO به عنوان یک استاندارد بین المللی برای امنیت غذایی ضرورت دارد (ISO، ۲۰۰۵). کوین (۲۰۰۶) تا حدی به این مساله در دنیای کسب و کار پرداخت و درباره عناصر مسئولیت اجتماعی بحث نمود. افزون بر سویکا (۲۰۱۴) به ارائه خلاصه مباحث و رویدادهای متعدد مربوط به ضرورت ارزیابی و بهبود پایداری شرکت ها پرداخت. چارچوب های معمول حسابرسی پایداری محور و گزارشگری عبارتند از: طرح گزارشگری جهانی (GRI، که بر حسابداری ارکان سه گانه متمرکز است)، CDP (پروژه افشای کرین سابق، که بر انتشار گازهای گلخانه ای متمرکز است)، رهبری در طراحی انرژی و محیط زیست (LEED، که بر عملکرد ساختمان متمرکز است)، و ۸۰۰۰SA (استاندارد حسابداری اجتماعی). برای مثال خانواده استانداردهای ۱۴۰۰۰SA بر سیستم های مدیریت زیست محیطی با استانداردهای فرعی متمرکز بر ابزارهای خاصی مانند حسابرسی، ارتباطات، برچسب گذاری و ارزیابی چرخه زندگی، و مسائل خاصی مانند تغییر اقلیم تاکید دارد (ISO، ۲۰۱۵).

 

     در حالی که حسابرسی های پایدار قاعده ای برای ارزیابی عملکرد یک موسسه محسوب می گردند، اغلب توسط نهادهای بزرگ تری با سیستم های تولید خطی ایجاد گشته و به کار گرفته می شوند (باومن – پاولی و همکاران، ۲۰۱۳، مک ایون، ۲۰۱۳). فرض ما بر این است که چنین روش هایی برای نهادهای کوچک تر و به سرعت در حال تغییر با مدل های کسب و کار نوظهور و فعال در مکان های ثالث، بسیار سختگیرانه و غیرعملی هستند. این چالش های مختلف در حین کار بر روی تجزیه و تحلیل MFA پلنت در شیکاگو مطرح شدند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا