دانلود ترجمه مقاله رسانه گروهی و جذب واکسن در طول شیوع خاموش فلج اطفال (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۱۸) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در ۵ صفحه در سال ۲۰۱۸ منتشر شده و ترجمه آن ۱۵ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

اثر رسانه های گروهی بر جذب واکسن ها در طول شیوع خاموش فلج اطفال

عنوان انگلیسی مقاله:

Mass media effect on vaccines uptake during silent polio outbreak

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
سال انتشار ۲۰۱۸
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۵ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریت، مهندسی فناوری اطلاعات، پزشکی
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت فناوری اطلاعات، اپیدمیولوژی، اینترنت و شبکه های گسترده
چاپ شده در مجله (ژورنال) Vaccine
کلمات کلیدی فلج اطفال (پولیومیلیت)، شیوع خاموش، واکسن خوراکی فلج اطفال، رسانه‌های جمعی
کلمات کلیدی انگلیسی Poliomyelitis – Silent outbreak – OPV – Mass media
نمایه (index) scopus – master journals – JCR – MedLine
نویسندگان Iftach Sagy – Victor Novack – Michael Gdalevich – Dan Greenberg
شناسه شاپا یا ISSN ۰۲۶۴-۴۱۰X
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.vaccine.2018.02.035
ایمپکت فاکتور(IF) مجله ۳٫۲۷۴ در سال ۲۰۲۰
شاخص H_index مجله ۱۸۴ در سال ۲۰۲۱
شاخص SJR مجله ۱٫۵۸۵ در سال ۲۰۲۰
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۰
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۳۹۴
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت Elsevier
نشریه الزویر – Elsevier

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۱۵ (۲ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن به صورت عدد درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱٫ پیشینه تحقیق

۲٫ روش‌ها

۳٫ نتایج

۴٫ بحث

۵٫ نتیجه گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

پیشینه: جداسازی موتانت وحشی ویروس فلج اطفال نوع۱ از فاضلاب روزمره اسرائیل در سال ۲۰۱۳ موجب تشکیل کمپین ملی واکسن های خوراکی ضدویروس فلج اطفال (OPV) شد. در آن دوره، رسانه های جمعی اخبار مربوط به شیوع این بیماری را بطور مستمر تحت پوشش قرار دادند.

اهداف: بررسی ارتباط بین تأثیر رسانه ها و مصرف واکسن های خوراکی و غیرخوراکی فلج اطفال طی دوره شیوع خاموش این بیماری در سال ۲۰۱۳ در اسرائیل.

مواد و روش‌ها: داده های مربوط به میزان واکسیناسیون روزانه افراد طی دوره شیوع این بیماری را از وزارت بهداشت (MoH) دریافت کردیم. برای ارزیابی ارتباط بین تأثیر روزانه رسانه ها و مصرف واکسن، آنالیز روند رکوردگیری چندمتغیره را انجام دادیم. این آنالیز براساس قومیت و وضعیت اجتماعی-اقتصادی (SES) افراد طبقه بندی شد.

نتایج: در راستای واکسیناسیون تکمیلی افراد مبتلا به فلج اطفال، ۱۳۸۷۹۹ واکسن خوراکی از سوی وزارت بهداشت به این افراد داده شد. ارتبا معناداری بین تأثیر رسانه ها و مصرف واکسن خوراکی در بین یهودیان وجود داشت؛ شاخص ترین ارتباط، در زیرگروه هایی که ۵-۳روز پس از تبلیغ رسانه ها به مصرف این واکسن روی آورده بودند (R.R 1.79,C.I 95%, 1.32–۲٫۴۱) و زیرگروه هایی با سطح اجتماعی-اقتصادی بالا (R.R 1.71,C.I 95%, 1.27–۲٫۳۰) مشاهده شد. مصرف واکسن های خوراکی و غیرخوراکی، ۵-۳ روز پس از تبلیغ رسانه های جمعی توسط این زیرگروه ها افزایش یافت اما استفاده این زیرگروه ها از واکسن سرخک-اوریون-سرخجه (MMR) افزایشی نداشت. در زیرگروه های غیریهودی و دارای سطح اجتماعی- اقتصادی پایین تر، این ارتباط مشاهده نشد.

نتیجه گیری: یافته های ما تبیین کننده رفتار آحاد مردم به هنگام شیوع بیماری می باشد. پاسخ عموم افراد به این شرایط، در زیرگروه های خاصی دارای تنوع بالایی هستند. این یافته ها، اهمیت استراتژی های ارتباطی مناسب برای هر زیرگروه را نشان می دهند.

 

روش‌ها

منابع داده¬های بالینی

این مطالعه از سوی کمیته اخلاق¬های نهادی/سازمانی تأیید شد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کودکان زیر ۱۰سال (در سال ۲۰۱۳) و ساکن منطقه جنوبی اسرائیل که حداقل یکبار واکسن فلج اطفال (هر نوع از این واکسن) را در طول دوره انجام این مطالعه دریافت کردند، بود. ما این گروه را انتخاب کردیم زیرا آنها جمعیت موردنظر/هدف وزارت بهداشت اسرائیل برای واکسیناسیون تکمیلی با bOPV بودند.

داده¬های مربوط به میزان واکسیناسیون را از وزارت بهداشت اسرائیل بدست آوردیم. این داده¬ها، شامل تعداد روزانه واکسن¬های bOPV داده شده در طول اقدام واکسیناسیون تکمیلی (از آگوست تا اکتبر ۲۰۱۳) بود. علاوه براین، برای بررسی “اثر خارجی” احتمالی تبلیغ رسانه¬ها در مورد واکسن فلج اطفال بر روی سایر واکسن¬های برنامه معمول مانند واکسن دیفتری-کزاز- سیاه سرفه- هموفیلوس انفولانزا- ویروس غیرفعال فلج اطفال (DTaP-Hib-IPV)، واکسن سرخک-اوریون-سرخجه-واریسلا (MMRV)، واکسن ضدباکتری¬های پنوموکوک (PCV)، و واکسن ضد روتاویروس¬ها (RVV)، داده¬های مربوط به واکسیناسیون روتین را جمع¬آوری کردیم (از ماه ژوئن تا اکتبر ۲۰۱۳). پس از آغاز واکسیناسیون تکمیلی، دوره دوم این مطالعه شروع شد (آگوست ۲۰۱۳)، هدف بیشتر منابع وزارت بهداشت، واکسیناسیون bOPV با یک هزینه معمولی و روتین بود. داده¬های جمعیت¬شناختی (داده-های آماری) این پژوهش شامل قومیت یهودی/غیریهودی جامعه آماری و وضعیت اجتماعی-اقتصادی انها می¬باشد که آنها را از پایگاه داده وزارت بهداشت اسرائیل بازیابی کردیم[۱۸].

 

تأثیر رسانه‌های جمعی

تأثیر رسانه‌ها، از سوی یک شرکت تجاری اسرائیلی (Ifat) ارزیابی شد؛ این شرکت دارای پایگاه داده¬ای از کلیه اخبار و برنامه¬های پخش¬شده (انطباعات) در رسانه¬های جمعی است که از آنها برای تعیین ارتباط بین این انطباعات و پژوهش حاضر با روش تحلیل محتوا استفاده می¬شود؛ نحوه انجام این روش در مقالات دیگر گزارش داده شده است [۱۹]. در تلویزیون، رادیو، روزنامه¬های محلی و ملی، وبسایت¬های خبری (به زبان¬های عبری، عربی، روسی و انگلیسی) به استثنای وبلاگ‌ها و انجمن‌ها، کلیدواژه¬های مرتبط با شیوع خاموش بیماری فلج اطفال را جستجو کردیم. هزینه خرید تبلیغات در مطبوعات ملی اسرائیل، نشان¬دهنده دسترسی مستقیم مردم به روزنامه می¬باشد.

 

این محاسبات، علاوه بر یافتن کلمات کلیدی بارز در هر گزارش (کامل، جزئی، حاشیه­ای، حداقلی)، امکان دستیابی به ارزش برآورد­شده تبلیغات (EVA) برای هر گزارش را نیز فراهم می­سازد[۲۰]. برای تعیین ارزش برآوردشده تبلیغات بصورت روزانه در طول دوره انجام این مطالعه، به زمان اختصاص داده­شده به رسانه­های جمعی مراجعه کردیم. علاوه براین، به منظور تعیین چارچوب‌های خاص رسانه­ها و تأثیر احتمالی آنها بر واکنش عموم، تحلیل محتوای کیفی در یک نمونه از کل گزارشات مربوط به فلج اطفال انجام شد. گزارشات رسانه­ها آنالیز شدند تا بررسی گردد که چگونه هر آیتم می­تواند تلاش­های وزارت بهداشت اسرائیل را در قالب پاسخگویی به شیوع بیماری فلج اطفال از طریق احساسات مثبت (مثلاً درمورد تلاش­های زیاد وزارت بهداشت) و احساسات منفی (مثلاً در مورد اثرات جانبی واکسن) تنظیم نماید [۲۱].

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا