دانلود ترجمه مقاله TiO2 و ترکیبات آن به عنوان مواد نوید دهنده بیولوژیکی (اسپرینگر ۲۰۱۸) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه اسپرینگر در ۱۳ صفحه در سال ۲۰۱۸ منتشر شده و ترجمه آن ۲۳ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

TiO2 و ترکیبات آن به عنوان مواد نوید دهنده بیولوژیکی

عنوان انگلیسی مقاله:

TiO2 and its composites as promising biomaterials: a review

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
سال انتشار ۲۰۱۸
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۳ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله شیمی
گرایش های مرتبط با این مقاله شیمی فیزیک، شیمی دارویی
چاپ شده در مجله (ژورنال) Biometals
کلمات کلیدی سازگاری زیستی، ترکیبات، زیست سنجش، ضد میکروبی، حامل نانو دارو
کلمات کلیدی انگلیسی Biocompatibility – Composites – Biosensing – Antimicrobial – Nanodrug carrier
نمایه (index) scopus – master journals – JCR – MedLine – Master ISC
نویسندگان Naveen Kumar – Nar Singh Chauhan – Anuj Mittal – Shankar Sharma
شناسه شاپا یا ISSN ۰۹۶۶-۰۸۴۴
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1007/s10534-018-0078-6
ایمپکت فاکتور(IF) مجله ۲٫۷۵۰ در سال ۲۰۲۰
شاخص H_index مجله ۱۰۴ در سال ۲۰۲۱
شاخص SJR مجله ۰٫۶۴۱ در سال ۲۰۲۰
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۰
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۳۲۰
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت Springer
نشریه اسپرینگر – Springer

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۲۳ (۶ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه نشده است
ترجمه متون داخل جداول ترجمه نشده است
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن به صورت انگلیسی درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

معرفی

سنجش زیستی

فعالیت های ضد میکروبی

لخته شدن خون

درمان فوتو دینامیک (PDT)

تحویل دارو

ایمپلنت های استخوان و دندان

نتیجه

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده:

     TiO2 یک ماده شناخته شده است و دارای خواص فیزیکی، شیمیایی و سازگاری زیستی قابل ملاحظه ای است که آن را به عنوان یک ماده مناسب در جهان بیولوژیکی تبدیل کرده است. توسعه مواد جدید مبتنی بر TiO2 برای دستیابی به خصوصیات و کاربردهای مورد نظر به شدت مورد نیاز است. تعداد زیادی از ترکیبات TiO2 در زمینه های مختلف سنتز شده و کاربرد دارند. در این مقاله، کاربرد TiO2 و ترکیبات آن در زیست سنجش، در فتودینامیک درمانی، به عنوان یک ماده ضد میکروبی و به عنوان حامل نانو دارو گزارش شده است. هدف از این بررسی، بحث در مورد کاربرد بیولوژیکی مواد مبتنی بر TiO2 و پیشرفت های اخیر در TiO2 برای تقویت کاربرد آن در دنیای بیولوژیکی است.

 

سنجش زیستی
     یک وسیله تحلیلی که پاسخ بیولوژیکی را به شکل الکتریکی یا هر شکل قابل خواندن دیگری تبدیل می کند، به عنوان بیوسنسور شناخته می شود. کار یک بیوسنسور الکتروشیمیایی بر اساس جریان الکتریکی، پتانسیل یا تجمع بار ناشی از واکنش بیوشیمیایی روی سطح استوار است. یک فرآیند زیست سنجش عمدتا از چهار مرحله تشکیل شده است: a) اتصال گیرنده به آنالیت (b) یک واکنش بیوشیمیایی خاص که بر روی رابط اتفاق می افتد و باعث ایجاد سیگنال دریافت شده توسط مبدل می شود (c) سیگنال در حال تبدیل به سیگنال الکترونیکی است و توسط ردیاب با استفاده از مرجع مناسب تقویت می شود و (d) سیگنال برای پردازش داده ها به رایانه ها ارسال می شود و مقدار حاصل از طریق رابط به عملگر ارائه می شود.

 

     حسگرهای زیستی ابزارهای خارق العاده ای در زمینه آنالیزهای شیمیایی و بیولوژیکی، مراقبت های بهداشتی، نظارت بر محیط زیست، صنایع فرآیندی، تولید دارو و دارشناسی هستند. کیفیت حسگر زیستی به  حساسیت، انتخاب و زمان پاسخ بستگی دارد. از نظر این عوامل حسگرهای زیستی الکتروشیمیایی (Iwamoto et al. 1994; Wang et al. 2009) به عنوان یک روش تحلیلی بهتر در مقایسه با سایر تکنیک های تحلیلی مانند تحلیل لومینسانس (شب تابی) (Li and Liu 2011; Deng et al. 2011) فلورومتری (Niu et al. 2012) رنگ سنجی (Park et al. 2005; Durocher et al. 2009) یافت شد. هر واحد زیست سنجی از یک ماده نیمه رسانا استفاده می کند (شکل ۲) ، و به دنبال آن ماده بیولوژیکی یا ماده بیومعدنی به طور اختصاصی یک آنالیت را متصل می کند یا آنرا کاتابولیزه می کند.

 

     مواد بیولوژیکی طبیعی مانند آنتی بادی ها و آنزیم ها به دلیل هزینه های زیاد و تأثیر محیطی به طور گسترده ای به عنوان مواد حسگر مورد استفاده قرار نمی گیرند. بنابراین نیاز به بیوسنسور مصنوعی با ثبات و کم هزینه بسیار زیاد است. در این زمینه عدم انعطاف پذیری، زیست سازگاری، هزینه کم، مساحت سطح ویژه بالا، پایداری شیمیایی و فتوشیمیایی، شفافیت نوری، فعالیت های الکتروشیمیایی باعث می شود نانو ساختاریافته از TiO2 به عنوان یک ماده نیمه رسانا به عنوان بیوسنسور مورد استفاده قرار گیرد (Mun et al. 2010; Mathurab et al. 2009; Topoglidis et al. 1998). فرض بر این بود که فضای وسیعی از سطح داخلی، بار منفی سطح و شاخص ضریب شکست بالای مؤثر در آرایش نانولوله TiO2 ، می تواند امکان استفاده مناسب از زیست مولکول ها را فراهم کرده و حساسیت آنالایزر بالایی را نشان دهد. به طور کلی، گروه عملکردی هیدروکسیل (OH) که روی یک سطح اکسید فلزی (TiO2) تشکیل شده است، به بیومولکول ها به روش شیمیایی یا فیزیکی متصل می شود که برای کاربردهای بعدی خود به عنوان بیوسنسور عمل می کند (Sakata et al. 2004). TiO2 با روشهای مختلف سنتز شده و ساختار سطح را اصلاح کرده و پیوند کوالانسی آنالایزر شناسایی مولکولهای زیستی مانند پروتئین ها، آنزیم ها، DNA و RNA را با تعامل با گروههای کاربردی ترمینال مانند کربوکسیلیک (-COOH) ، آلدهید (-CHO)، آمین (NH2) و غیره موجود در زیست مولکولها برقرار می کند (Mondal et al. 2014; Rios and Smirnov 2009; O’Brien et al. 2000; Kim et al. 2009) و با ارتقاء انتقال الکترون، خاصیت بیوسنسینگ را تقویت کنید (Zang et al. 2007). نانو ترکیبات TiO2 با سایر مواد نیمه رسانا مانند NiO ، SiO2 ، CeO2 ، IrO2و غیره حمل و نقل الکترونیکی پیشرفته را نشان می دهند و توانایی عالی برای بی حرکت کردن آنزیم را نشان می دهند (Tang et al. 2013; Cui et al. 2014; Zhao et al. 2015; Liu et al. 2006). آرایش نانوسیم IrO2-hemin-TiO2 با انتخاب ، حساسیت و پایداری افزایش یافته در تشخیص گلوتاتیون مورد استفاده قرار گرفته است (منظور از آرایش نحوه ی قرار گرفتن و نظم نانو ذرات است) (Tang et al. 2013). ساختارهای حاشیه نانوذرات حاوی P-نوع NiO و n-نوع TiO2 دارای فعالیتهای الکتروکاتالیستی پیشرفته در اکسیداسیون آمینوپورین ۶-فسفات (۶PA)می باشد که به دلیل تشکیل ناهمگونی اتصالی p-N ، باعث بهبود حمل و نقل بار شده و توانایی تجمع سطح بالاتری را نشان می دهد (Cui et al. 2014).

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا