دانلود ترجمه مقاله ساختارهای حاکمیت، دارایی نقدی و ارزش شرکت در بورس اوراق بهادار غنا (امرالد ۲۰۱۸) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه امرالد در ۱۶ صفحه در سال ۲۰۱۸ منتشر شده و ترجمه آن ۲۳ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

ساختارهای حاکمیت، دارایی نقدی و ارزش شرکت در بورس اوراق بهادار غنا

عنوان انگلیسی مقاله:

Governance structures, cash holdings and firm value on the Ghana stock exchange

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
سال انتشار ۲۰۱۸
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۶ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریت، حسابداری
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت کسب و کار، مدیریت مالی، حسابداری مالی
چاپ شده در مجله (ژورنال)  Corporate Governance: The International Journal of Business in Society
کلمات کلیدی غنا، حاکمیت شرکت، ارزش شرکت، نقدینگی شرکت
کلمات کلیدی انگلیسی Ghana – Corporate governance – Firm value – Firm liquidity
نمایه (index) scopus – master journals
نویسندگان Disraeli Asante-Darko – Bright Adu Bonsu – Samuel Famiyeh – Amoako Kwarteng – Yayra Goka
شناسه شاپا یا ISSN ۱۴۷۲-۰۷۰۱
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1108/CG-07-2017-0148
ایمپکت فاکتور(IF) مجله ۳٫۲۷۷ در سال ۲۰۲۰
شاخص H_index مجله ۵۸ در سا ۲۰۲۱
شاخص SJR مجله ۰٫۶۳۴ در سال ۲۰۲۰
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۰
بیس است 
مدل مفهومی دارد  
پرسشنامه ندارد
متغیر دارد  
فرضیه دارد  
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۳۱۷
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت Emeraldinsight
نشریه امرالد – Emeraldinsight

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۲۳ (۲ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ترجمه kشده است 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد
منابع داخل متن ترجمه شده است 
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده
۱٫مقدمه
۲٫مروری بر ادبیات و توسعه فرضیات
۳٫داده ها و متدولوژی
۴٫نتایج تجربی
۵٫نتیجه گیری
منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

هدف: رابطه ی موجود بین سهامداران، هیئت مدیره و مدیریت شرکت ها وجود دارد. فعالیت های حاکمیت شرکتی شرکت ها این اطمینان را به وجود می آورند که این رابطه، ثروت سهامداران را به حداکثر می رساند. تفاوت های موجود بین حاکمیت شرکتی شرکت ها در بورس اوراق بهادار غنا فهرست بندی شده است. شرکت ها به منظور نقدینگی، پول نقد را نگه می دارند اما با توجه به نظریه ی سرمایه ی کاری، دارایی های نقدی به هزینه ی تامین مالی افزوده می شوند. این مطالعه به دنبال بررسی رابطه ی بین فعالیت های حاکمیت شرکتی، ساختار مالکیت، دارایی های نقدی و ارزش شرکت است.

طرح/متدولوژی/رویکرد: این مطالعه از رگرسیون غیرمرتبط برای کاهش مساله ی هم بستگی متعدد ناشی از رابطه ی قوی بین ذخایر نقدی و برخی از متغیرهای کنترل، استفاده می کند.

یافته ها: این مطالعه هیچ گونه رابطه ی قابل توجهی را بین اندازه ی هیئت مدیره و ارزش شرکت کشف نکرد. هم چنین یافته های مشابهی در مورد رابطه ی بین نسبت اعضای غیراجرایی در هیئت مدیره و ارزش شرکت به دست آمد. با این حال، شرکت هایی که توسط۴ شرکت حسابرسی بزرگ، حسابرسی می شوند، دارای ارزش بالاتری در بازار سرمایه هستند. دارایی های نقدی شرکت ها به طور منفی بر عملکرد آنها تاثیر می گذارد، و این امر به لحاظ آماری بسیار قابل توجه است. در نتیجه ی تامین مالی بدهی، رابطه ی مثبتی بین دارایی های نقدی یک شرکت و ارزش آن به وجود می آید، اگر چه این رابطه چندان قابل توجه نیست.

منشا/ارزش: این مطالعه، اولین مطالعه ای است که از Tobin Q به عنوان ابزاری از ارزش شرکت برای انعکاس ارزش گذاری سرمایه گذاران شرکت ها در غنا استفاده می کند. هم چنین اولین مطالعه ای است که تاثیر تعاملی تامین مالی بدهی و دارایی های نقدی را بر ارزش شرکت در کشور غنا مورد آزمون قرار می دهد.

 

مروری بر ادبیات و توسعه ی فرضیات
چارچوب نظری
     نظریه ی نمایندگی: مساله ی نمایندگی بین مدیریت و سهامداران در نتیجه ی تفکیک مالکیت از مدیریت به وجود می آید. مساله ی نمایندگی، ارزش شرکت را در نتیجه ی هزینه های نمایندگی کاهش می دهد. مدیریت تمایل دارد تا منافع خود را در هزینه ی سهامداران دنبال نماید و این امر منجر به مشارکت مدیریت در فعالیت هایی می شود که ارزشی را ایجاد نمی کنند. هیئت مدیره به عنوان هیئت نظارت در نظر گرفته می شود که از فعالیت های مدیریت حمایت می کند به طوری که هدف حداکثرسازی ثروت سهامداران مدنظر قرار گیرد. بنابراین، معیارهای حاکمیت شرکت مانند اندازه ی هیئت مدیره، استقلال هیئت مدیره، کیفیت حسابرسی و سایر موارد، در تضمین اثربخشی هیئت مدیره، بسیار مهم هستند. حاکمیت شرکت موجب کاهش هزینه های نمایندگی در شرکت می شود و می تواند بر ارزش شرکت تاثیر گذارد. جنسن در سال۱۹۹۳ بیان کرد که نیاز به همگرایی منفعت مدیریت و سهامداران برای کاهش مساله ی نمایندگی وجود دارد. هم چنین، شفافیت صورت های مالی از طریق حسابرسی صورت های مالی را می توان برای کاهش تخلفات و یا ایجاد اشکال مختلفی از حسابداری خلاقانه، محقق ساخت. مالکیت مدیریت بر مبنای این امر می تواند بر ارزش شرکت تاثیر گذارد.

 

     نظریه ی جریان نقد آزاد: جریان نقد آزاد به میزان پول نقد در دسترس شرکت پس از سرمایه گذاری در پروژه هایی با ارزش فعلی خالص مثبت اشاره دارد(جنسن۱۹۸۶). فرضیه ی جریان نقد آزاد بیان می کند که شرکت هایی که دارای جریان نقد آزاد هستند، نسبت به مساله ی نمایندگی حساسیت بیشتری دارند. به این دلیل است که مدیریت تمایل دارد تا سرمایه گذاری جریان نقد آزاد در پروژه هایی با ارزش فعلی خالص منفی را نیز توسعه دهد. داشتن پول نقد در دسترس در شرکتی که در پروژه های مختلف سرمایه گذاری کرده است می تواند ارزش شرکت را کاهش دهد، این امر بیان می کند که توزیع این پول نقد به سهامداران می تواند موجب افزایش ارزش شرکت شود. طبق نظر جنسن در سال۱۹۸۶، جریان نقد آزاد، هزینه ی نمایندگی را افزایش داده و ارزش شرکت را کاهش می دهد. با این حال، این نظریه بیان می کند که اصرار مدیریت به اتلاف جریان نقد آزاد را زمانی می توان کنترل کرد که شرکت ها از تامین مالی بدهی استفاده نمایند. بدهی ها، پیمان ها و قراردادهای محدود کننده و تعهدات مورد نظر هستند که رفتار مدیریت را محدود می کنند. بنابراین، مدیریت، کنترل می شود و تمایل به مشارکت در فعالیت های بدون ارزش افزوده، کاهش می یابد. با این حال، این نظریه به دلیل پرورش و ایجاد دیدگاه کوتاه مدت در مدیریت و تاکید بر تامین مالی بدهی، مورد انتقاد قرار گرفت.

 

ادبیات تجربی
     حاکمیت شرکتی و ارزش شرکت: معیارهای عملکرد که از بازگشت دارایی و بازگشت حقوق صاحبان سهام و Tobin Q استفاده می کنند، در ادبیات مورد نظر به حاکمیت شرکتی مربوط می شوند. برای مثال، آبور در سال۲۰۰۷، عملکرد شرکت های موجود در بورس اوراق بهادار کشور غنا را به حاکمیت شرکتی مرتبط ساختند. با این حال، معیار دیگری از عملکرد شرکت ها، ارزش بازار آن ها است. حاکمیت شرکتی چگونه می تواند بر ارزش یک شرکت تاثیر گذارد؟ ادبیات مورد نظر نتایج ترکیبی را ارائه می دهد، زیرا مسیر واضح و مشخصی در این مورد وجود ندارد که آیا حاکمیت شرکتی دارای تاثیر مثبت یا منفی بر ارزش شرکت است یا خیر.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا