دانلود ترجمه مقاله پسماندهای حاصل از جراحی گلوکوم: مقایسه دو مرکز پزشکی جهانی (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۱۸) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در ۴ صفحه در سال ۲۰۱۸ منتشر شده و ترجمه آن ۱۱ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

پسماندهای حاصل از جراحی گلوکوم: مقایسه دو مرکز پزشکی جهانی

عنوان انگلیسی مقاله:

Waste generated during glaucoma surgery: A comparison of two global facilities

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
سال انتشار ۲۰۱۸
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۴ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله کوتاه (Short Communication)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله محیط زیست
گرایش های مرتبط با این مقاله بازیافت و مدیریت پسماند
چاپ شده در مجله (ژورنال) American Journal of Ophthalmology Case Reports
کلمات کلیدی گلوکوم/ آب سیاه، پسماندهای تولیدشده از جراحی، ترابکولکتومی، کارایی، اثر زیست محیطی
کلمات کلیدی انگلیسی Glaucoma – Surgical waste – Trabeculectomy – Efficiency – Environmental impact
نمایه (index) scopus – DOAJ – PubMed Central
نویسندگان Sathvik Namburar – Manju Pillai – George Varghese – Cassandra Thiel – Alan L. Robin
شناسه شاپا یا ISSN ۲۴۵۱-۹۹۳۶
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.ajoc.2018.10.002
ایمپکت فاکتور(IF) مجله ۱٫۰۸۰ در سال ۲۰۲۰
شاخص H_index مجله ۱۰ در سال ۲۰۲۱
شاخص SJR مجله ۰٫۴۳۲ در سال ۲۰۲۰
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q3 در سال ۲۰۲۰
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۳۱۴
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت Elsevier
نشریه الزویر – Elsevier

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۱۱ (۱ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه نشده است
ترجمه متون داخل جداول ترجمه نشده است
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن به صورت عدد درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده
۱٫ مقدمه
۲٫ مواد و روش‌ها
۳٫ نتایج
۴٫ بحث
۵٫ نتیجه گیری
منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

هدف: پسماندهای تولیدشده از جراحی‌های گلوکوم در یک مرکز مراقبت چشم در جنوب هند را اندازه گیری کردیم و این نتایج را با آمار بدست آمده از یک بیمارستان عمومی ایالات متحده مقایسه نمودیم.

روش‌ها: پسماندهای تولیدشده از جراحی بیماران مبتلا به گلوکوم در اتاق عمل بیمارستان آراویند، شهر مادورای، کشور هند از تاریخ ۲۲ ژوئن ۲۰۱۵ تا ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۵ وزن شدند و با زباله‌های تولیدشده در کلینیک جراحی گلوکوم بیمارستان جامع منطقه بالتیمور در یک روز از ماه آگوست ۲۰۱۵، مورد مقایسه قرار گرفتند.

یافته‌ها: میانگین پسماندهای تولیدشده از هر جراحی ترابکولکتومی در بیمارستان آراویند ۲/۰±۵/۰کیلوگرم بود که با میانگین پسماندهای بیمارستان منطقه بالتیمور (۴/۰±۴/۱کیلوگرم) از هر جراحی ترابکولکتومی (P <0.05) مقایسه شد. مقدار متوسط پسماندهای حاصل از جراحی با دستگاه (۲/۰±۴/۰کیلوگرم) و پسماندهای تولیدشده از جراحی ترابکولکتومی به همراه فاکوامولسیون (۲/۰±۷/۰کیلوگرم) در بیمارستان آراویند اندازه گیری شد.

نتیجه گیری و اهمیت این تحقیق: میزان تولید پسماند از هر جراحی ترابکولکتومی در بیمارستان آراویند، به طور معناداری کمتر از زباله‌های تولیدشده از هر جراحی ترابکولکتومی در بیمارستان منطقه بالتیمور بود، حتی اگر میزان بروز عوارض ظاهری و واقعی پس از عمل جراحی در بیمارستان آراویند و بیمارستان آمریکا باهم مقایسه شوند بازهم شاهد این نتیجه خواهیم بود. با توجه به تلاش های صورت گرفته برای کاهش تأثیر خدمات بهداشتی بر محیط زیست، بررسی پسماندهای تولیدشده از عمل های جراحی، ضروری است؛ تا بدانیم که آیا تغییرات سیاسی و قانونی حاکم بر ایالات متحده می‌توانند تولید پسماندهای جراحی را به نحوی کاهش دهند که بر میزان عوارض ناشی از جراحی تأثیر نگذارد.

 

مواد و روش‌ها
زمینه مطالعه
در ابتدای این پژوهش، میزان پسماندهای پزشکی حاصل از جراحی‌های ترابکولکتومی، جراحی‌های ترابکولکتومی همراه با فاکوامولسیون (نرم کردن عدسی چشم بوسیله عمل جراحی جهت سهولت در آوردن آن)، و جراحی گلوکوم با دستگاه تخلیه در “بخش پولی (بیمار باید هزینه جراحی را بپردازد)” بیمارستان بینایی آراویند مادورای هند را اندازه¬گیری کردیم. بیمارستان آراویند، مجموعه¬ای از پنج بیمارستان بزرگ و چندین موسسه کوچکتر در تمام مناطق جنوب هند می‌باشد. کلاً سالانه بیش از ۴۷۵۰۰۰ عمل جراحی چشمی در بیمارستان‌های آراویند انجام شده است که بیش از ۲۰۰۰ مورد آن، مربوط به جراحی گلوکوم در بخش پولی سیستم مراقبت از چشم بیمارستان آراویند در مادورا می‌باشد. در بیمارستان آراویند، سالانه هزاران عمل جراحی بدون پرداخت هیچ¬گونه هزینه‌ای از سوی بیمار و بصورت مجزا در “بخش رایگان” انجام می‌شود؛ از بخش‌های رایگان، در این پژوهش صرفنظر شده است. فقط بیمارانی که برای انجام جراحی گلوکوم در بیمارستان آراویند پول رایج کشور هند را پرداخت کرده¬اند مورد مطالعه قرار گرفتند.

 

     سیستم مراقبت چشمی بیمارستان آراویند به عنوان پرمراجع¬ترین مرکز مراقبت چشمی در جهان، به کارایی و راندمان کار اهمیت می‌دهد. با این حال، کیفیت داشتن، بسیار مهم است اما باید سلامت بیمار نیز مدنظر قرار گیرد؛ بر همین اساس، نرخ بروز عوارض ناخواسته بعد از جراحی در بیمارستان آراویند اگر کمتر از بیمارستان‌های بینایی امریکا نباشد حتماً مشابه آن است۱۹٫
     برای مقایسه موردی داده‌های بدست آمده از پسماندهای جراحی ترابکولکتومی بدون فاکوامولسیون در بیمارستان بینایی آراویند، مقدار پسماندهای تولیدشده از جراحی ترابکولکتومی بدون فاکوامولسیون طی یک روز در یک بیمارستان خصوصی آتلانتیک میانی که سالانه بیش از ۲۵۰۰۰مورد از این عمل جراحی را انجام می‌دهد، اندازه-گیری کردیم. دلیل انتخاب این بیمارستان این بود که همانند بیمارستان آراویند، یک بیمارستان خصوصی است و به هیچ دانشکده پزشکی، وابسته نمی‌باشد. اگرچه فقط داده‌های مربوط به جراحی ترابكولكتومي بدون فاکوامولسیون در بیمارستان اقیانوس اطلس میانی را جمع¬آوري كردیم اما جراحی¬های ترابکولکتومی به¬همراه فاکوامولسیون و جراحی با دستگاه¬های تخلیه چشم نیز در آنجا انجام می‌شود؛ میزان این عمل¬های جراحی تقریباً مشابه بیمارستان آراویند می‌باشد. تقریباً چهل تا هفتاد عمل جراحی گلوکوما بصورت ماهانه در بیمارستان آتلانتیک میانی انجام می‌شود.

 

طرح پژوهش
     این پژوهش، یک مطالعه بلندمدت/آینده¬نگرانه و مشاهده¬ای-آزمایشی است. پسماندهای هر جراحی گلوکومای صورت¬گرفته در بخش پولی (بخش غیررایگان) بیمارستان بینایی آراویند شهر مادورای را در بازه زمانی ۲۲ژوئیه۲۰۱۵ تا ۱۰ جولای ۲۰۱۵ جمع¬آوری و وزن کردیم (کلاً ۱۰۲ مورد). داده‌های مربوط به پسماندهای ۳۸جراحی ترابکولکتومی، ۴۴ جراحی ترابکولکتومی به¬همراه فاکوامولسیون، و ۲۰ جراحی گلوکومای صورت¬گرفته با دستگاه¬های تخلیه چشم، از بیمارستان چشم آراویند، ثبت شدند. علاوه بر این، پسماندهای حاصل از تمام جراحی¬های گلوکومای انجام¬شده در تاریخ ۱۴آگوست ۲۰۱۵ در اتاق عمل بیمارستان آتلانتیک میانی را جمع-آوری و وزن کردیم (کلاً ۵مورد). در بیمارستان آتلانتیک میانی، داده‌های مربوط به پسماندهای ۵ جراحی ترابکولکتومی (تمام جراحی‌های ترابکولکتومی انجام¬شده در آن روز) را ثبت نمودیم. بخاطر کوتاه بودن مدت انجام این پژوهش، امکان مشاهده سایر عمل¬های جراحی در بیمارستان آتلانتیک میانی مقدور نبود. مشاهده پسماندهای تولید¬شده در طول هر جراحی، از مراحل قبل از عمل تا انتهای آن، صورت گرفت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا