دانلود ترجمه مقاله بازی ویدیویی ارزیابی شخصیت بر اساس مدل پنج عاملی (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۱) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در ۸ صفحه در سال ۲۰۲۱ منتشر شده و ترجمه آن ۱۴ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

بازی ویدیویی ارزیابی شخصیت بر اساس مدل پنج عاملی

عنوان انگلیسی مقاله:

Personality Assessment Video Game Based on The Five-Factor Model

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
سال انتشار ۲۰۲۱
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۸ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مهندسی کامپیوتر و روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله روانشناسی شناخت، مهندسی نرم افزار، بازی رایانه ای
چاپ شده در مجله (ژورنال) علوم کامپیوتر پروسدیا – Procedia Computer Science
کلمات کلیدی ارزیابی شخصیت، شخصیت بیگ فایو، بازی آر پی جی
کلمات کلیدی انگلیسی personality assessment – big five personality – rpg game
ارائه شده از دانشگاه گروه علوم کامپیوتر، دانشکده علوم کامپیوتر، دانشگاه بینا نوسانتارا، جاکارتا، اندونزی
نویسندگان Pietter Haizel – Grace Vernanda – Keyzia Alexandra Wawolangi
شناسه شاپا یا ISSN ۱۸۷۷-۰۵۰۹
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.procs.2021.01.041
ایمپکت فاکتور(IF) مجله ۲٫۰۹۴ در سال ۲۰۲۰
شاخص H_index مجله ۷۶ در سال ۲۰۲۱
شاخص SJR مجله ۰٫۳۳۴ در سال ۲۰۲۰
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد
پرسشنامه ندارد
متغیر ندارد
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۱۸۹۶
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت Elsevier
نشریه الزویر – Elsevier

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۱۴ (۱ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ندارد
ترجمه ضمیمه ندارد
ترجمه پاورقی ندارد
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد
منابع داخل متن درج نشده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱- مقدمه

۲- مرور منابع

۲-۱- خصوصیات شخصیتی

۲-۲- پیاده سازی بیگ فایو

۲-۳- تست شخصیت شناسی مبتنی بر بازی

۳- متدولوژی (روش شناسی)

۳-۱- شرکت کنندگان و طرز کارها

۳-۲- مواد و ابزار سنجش شخصیت

۳-۳- بازی

۴- نتیجه گیری و بحث

۵-نتیجه گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

ارزیابی شخصیت به روش سنتی، از پرسشنامه ها برای تعیین شخصیت افراد استفاده میکند. اگرچه تستهای متدوال بیگ فایو (پنج عامل بزرگ شخصیت)  و MBTI صحیح در نظر گرفته میشوند، اما بطور دقیق شخصیت واقعی یک فرد را محاسبه نمیکنند. این روش بعلت شیوه خود اظهاری آن که میتواند سبب یکسری پاسخهای خطا بشود، قابل اتکا نیست. برای حل این مشکل، ما به دنبال یک روش بهتر برای ارزیابی شخصیت گشته ایم. بازیهای ویدیویی راهی را برای مردم برقرار میسازد تا کاملا آزادانه و بدون ترسیدن از نتیجه، تصمیمی را بگیرند. هدف ما جایگذاری شاخصهای عوامل بیگ فایو  در یک بازی و دریافتن این موضوع است که آیا ممکن است بازیی را ساخت که بتواند شخصیت یک فرد را پیش بینی کند، همچنین میخواهیم چگونگی عملکرد آن را در مقایسه با یک روش سنتی دریابیم. ما یک بازی نقش آفرینی  ساده را توسعه دادیم که در آن بازیکن با ۱۲ انتخاب بر مبنای شاخصهای عوامل بیگ فایو IPIP مواجه میشود و آزادانه بر حسب خصایص منحصر بفرد خود رفتار میکند. هر انتخابی که توسط بازیکن صورت میگیرد، امتیاز شخصیت متناظر را افزایش خواهد داد. ما برای تحلیل عملکرد بازی، پژوهشی را روی ۱۰ دانش آموز و دانشجو انجام دادیم. از هر شرکت کننده خواسته شد که بازی را کامل کرده و یک پرسشنامه شخصیت شناسی بیگ فایو ۵۰ موردی را پر کند. ما دریافتیم که بازی نتایج امیدوارکننده ای را نشان داد، چراکه مشابه نتایج حاصل از پرسشنامه بودند. با اینکه بازی تنها ۱۲ متغیر دارد، اما میتواند بطور متوسط شخصیت یک فرد را پیش بینی کند. با انجام تحقیقات بیشتر، امکان بالایی وجود دارد که بتوانیم بازی پیچیده تری را با متغیرهای بیشتر بسازیم تا بطور صحیحتری شخصیت را پیش بینی کند.

 

۵-نتیجه گیری

این بازی ثابت میکند که پتانسیل بالایی برای بازیها جهت پیش بینی شخصیت انسان وجود دارد. ممکن است که بهترین نتایج حاصل نشده باشند، ولیکن با افزودن چند خصوصیت، بکارگیری تکنیکهای جدید و انجام یک تحقیق گسترده تر روی موضوع، میتوان بازی را ارتقا داد. بازخورد دریافتی از سوی سوژه هایی که بازی را انجام داده و پرسشنامه IPIP را پر کرده اند نسبت به بازی مثبت بوده است. ایده انجام یک بازی برای فهم شخصیت یک فرد با استقبال سوژه ها مواجه شد. استفاده از یک بازی برای پیش بینی شخصیت، برای بازیکن هم گیراتر و هم لذت بخشتر است. در پیشرفت یادگیری عمیق و روان شناسی شخصیت، پیش بینی شخصیت یک فرد نه تنها امکان پذیر است، بلکه میتواند به شیوه ای سرگرم کننده تر و با میزان خسته کنندگی کمتر انجام شود.

 

بخشی از مقاله انگلیسی

Abstract

Traditional personality assessment uses questionnaires to determine someone’s personality. Although the common Big Five and MBTI tests are deemed to be accurate, those questionnaires don’t precisely project a person’s true personality. This method lacks reliability because of its self-report approach which can cause some biased responses. To resolve this problem, we are determined to find a better personality assessment method. Video games offer an immersive way for people to freely make a choice without fear of the consequence. Our objective is to implement the Big-Five Factor Markers to a game and find out whether it is possible to create a game that can predict someone’s personality as well as how it performs when compared to the traditional method. We developed a simple role-playing game where the player faces 12 choices based on the IPIP Big-Five Factor Markers and behave freely according to their individual propensities. Each choice made by the player will increase the corresponding personality’s score. To analyse the game’s performance, we conducted a study among 10 students. Each participant was asked to complete the game and fill out a 50-item Big Five personality questionnaire. We found out that the game showed promising results as it is similar to the results from the questionnaire. Even though it only has 12 game variables, the game is able to averagely predict a person’s personality. With further research done, it is highly possible that we can make a more complex game with more game variables to predict the personality more accurately.

 

۵٫ Conclusion

The game proves that there is a lot of potential for games to predict one’s personality. The results might not be the best, but by adding some features, incorporating new techniques and doing a more extensive research on the topic, the game can be improved. The feedback received from the subjects who had played the game and taken the IPIP questionnaire are positively aimed towards the game. The idea of playing a game to know one’s personality was well received by the subjects. Using a game to predict personality is both more engaging and enjoyable for the player. In the advancement of deep learning and personality psychology, predicting a person’s personality is not only possible, but also can be done in a more entertaining, less boring way.

 

تصویری از مقاله ترجمه و تایپ شده در نرم افزار ورد

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

بازی ویدیویی ارزیابی شخصیت بر اساس مدل پنج عاملی

عنوان انگلیسی مقاله:

Personality Assessment Video Game Based on The Five-Factor Model

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا