دانلود ترجمه مقاله بررسی تجربی از سطح خرد ذهنی در مورد مدل مفهومی فرآیند مد (امرالد ۲۰۰۲) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)
این مقاله انگلیسی ISI در نشریه امرالد در ۱۳ صفحه در سال ۲۰۰۲ منتشر شده و ترجمه آن ۱۵ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی | |
عنوان فارسی مقاله: |
مدل مفهومی فرآیند مد – قسمت ۲: بررسی تجربی از سطح خرد ذهنی |
عنوان انگلیسی مقاله: |
A conceptual model of the fashion process – part 2: An empirical investigation of the micro‐subjective level |
|
مشخصات مقاله انگلیسی | |
فرمت مقاله انگلیسی | pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش |
سال انتشار مقاله | ۲۰۰۲ |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی | ۱۳ صفحه با فرمت pdf |
نوع مقاله | ISI |
نوع ارائه مقاله | ژورنال |
رشته های مرتبط با این مقاله | مدیریت |
گرایش های مرتبط با این مقاله | بازاریابی، مدیریت بازرگانی |
چاپ شده در مجله (ژورنال) | مجله بازاریابی و مدیریت مد: یک مجله بین المللی – Journal of Fashion Marketing and Management: An International Journal |
کلمات کلیدی | مد، نظریه، جامعه، مصاحبه ها، پرسش نامه ها |
کلمات کلیدی انگلیسی | Fashion – society – theory – Interviews – Questionnaires |
ارائه شده از دانشگاه | کالج هنر و طراحی سنت مارتینز، لندن، انگلستان |
نمایه (index) | Scopus – Master journals – JCR |
نویسندگان | A. Cholachatpinyo، I. Padgett، M. Crocker، B. Fletcher |
شناسه شاپا یا ISSN | ISSN ۱۳۶۱-۲۰۲۶ |
شناسه دیجیتال – doi | https://doi.org/10.1108/13612020210422437 |
ایمپکت فاکتور(IF) مجله | ۱٫۹۶۸ در سال ۲۰۱۹ |
شاخص H_index مجله | ۴۲ در سال ۲۰۲۰ |
شاخص SJR مجله | ۰٫۶۵۳ در سال ۲۰۱۹ |
شاخص Q یا Quartile (چارک) | Q2 در سال ۲۰۱۹ |
بیس | است ✓ |
مدل مفهومی | دارد ✓ |
پرسشنامه | ندارد ☓ |
متغیر | ندارد ☓ |
رفرنس | دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله ✓ |
کد محصول | ۱۰۴۱۰ |
لینک مقاله در سایت مرجع | لینک این مقاله در سایت امرالد |
نشریه امرالد |
مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله | |
فرمت ترجمه مقاله | pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش |
وضعیت ترجمه | انجام شده و آماده دانلود |
کیفیت ترجمه | ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ |
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش | ۱۵ صفحه (۱ صفحه رفرنس انگلیسی) با فونت ۱۴ B Nazanin |
ترجمه عناوین تصاویر | ترجمه شده است ✓ |
ترجمه متون داخل تصاویر | ترجمه شده است ✓ |
درج تصاویر در فایل ترجمه | درج شده است ✓ |
منابع داخل متن | به صورت انگلیسی درج شده است ✓ |
منابع انتهای متن | به صورت انگلیسی درج شده است ✓ |
فهرست مطالب |
چکیده مقدمه هدف تحقیق فرضیه ی اول و چارچوب نظری طرح تحقیق نتایج و تجزیه تحلیل ف۲ و چارچوب نظری طرح تحقیق و روش نتایج و تجزیه تحلیل ف۲ خلاصه نتیجه |
بخشی از ترجمه |
چکیده این مقاله دو بررسی تجربی جداگانه از مدل مفهومی جدید مد، ارائه می کند. “مدل فرآیند دگرگونی مد” در بخش ۱ ارائه شد. یک بخش مهم از این مدل نقشی است که هر فرد پوشنده در دگرگونی مد بازی می کند. این سطح به عنوان سطح خرد-ذهنی تعریف شده. دو نیروی مهم هستند که در این سطح عمل می کنند-که به عنوان نیروهای “ایجاد تمایز” و “اجتماعی کردن” شناخته می شوند. در اولین تحقیق، به ۳۰۰ نفر پرسش نامه ای داده شد که در آن تنوع کاملی از جنبه های مد در نظر گرفته شده بود، و همین طور ابزاری برای تشخیص چهار نوع مصرف کننده: بدعت گذاران مد، اقتباس کنندگان اولیه ی مد، دنبال کنندگان مد و عقب ماندگان مد. نتایج به وضوح این طبقه بندی ها را تصدیق کرد و به طور مهم، غلبه ی نیروی ایجاد تمایز در انتخاب مد برای “بدعت گذاران”، و نیروی اجتماعی کردن برای “دنبال کنندگان” و “عقب ماندگان مد” را تصدیق کرد. دومین تحقیق، که شامل مصاحبه با ۴۰ خانم بود، به بررسی این مربوط می شد که چه طور مد جدید اقتباس می شود. در این مطالعه دو بازه نشان داده می شود که بدعت گذاران با نیروهای کاملا متفاوتی نسبت به دنبال کنندگان مد، در تصمیم هایی که می گیرند، انگیخته می شوند. این تحقیق، یک جنبه ی مهم مدل مفهومی جدید را تصدیق می کند-نیروهای سطح خرد-ذهنی. نقش پویایی که توسط فرد بازی می شود هم چنین نشان می دهد چرا مد باید همواره ابتکاری باشد و کدام نیروها جهت تضمین اینکه بازارها به اکثریت پوشندگان پاسخ گو هستند، کار می کنند.
نتیجه با توجه به بحث قبل، بخش مهم موضوع در این مقاله بررسی مکانیزمی پیچیده مربوط به زمانی که افراد با خود مذاکره می کنند، می باشد. این تحقیق “چگونگی” و “چرایی” عوامل مهم در فرآیند اقتباس مد را آشکار می کند. در پدیدار شدن یک مد جدید، نتایج مذاکره با خود بدعت گذاران مد، که ابهامات نمادین را خلق می کنند، ضروری ترین هستند. بدعت گذاران مد ابهامی را خلق می کنند که راهی برای جهت یک مد جدید ایجاد می کند. در نتیجه، طراحان مد و تهیه کنندگان در جست و جوی یک مفهوم مد تازه از جانب بدعت گذاران هستند. این روش با عنوان “شکار آرام” شناخته شده (Armstrong, 1999; O’Brien, 1999). نتایج نشان داده شده در این جا پیشنهاد می دهند که: • مد جدید همیشه باید متفاوت (گرچه در حال تغییر و توسعه است.) از مد و ریشه ای پایه گذاری شده باشد. • مد جدید به مصرف کنندگان مبتکر حسی متفاوت می دهد، بنابراین، مد می تواند آغاز شود. • جهت مد که با محبوبیت اشتراکی پیشنهاد شده توسط نظریه ی انتخاب اشتراکی بلومر (۱۹۶۹)، تصحیح شده. محبوبیت در واقع توسط نیروی اجتماعی کردن پیش رانده می شود. • دنبال کنندگان مد در تلاشند که حالت های جدید که قدردانی اجتماع را به همراه می آورد، با افزایش آگاهیشان از “چگونگی مد روز بودن”، تصدیق کنند. • بنابراین، برندهای خیابانی سطح بالا، نامحتمل است که کالاهای بسیار مهیج را فراهم کنند. می توان این طور نتیجه گیری کرد که بدعت گذاران در مرکز تولید مد اجتماعی نو هستند، همین طور اساس و پایه برای گزینه های تغییر مد می باشند. |
بخشی از مقاله انگلیسی |
Abstract This paper presents two separate empirical investigations of a new conceptual model of fashion – the “fashion transformation process model” presented in part 1 (this issue). One important strand of that model is the role played by individual wearers in the transformation of fashion. This level is defined as the micro‐subjective level. There are two important forces that operate at this level – known as the “differentiating” and “socialising” forces. In the first study, 300 people were given questionnaires that considered a whole variety of fashion aspects, and also included a tool to distinguish between four types of consumers: fashion innovators, early fashion adopters, fashion followers and laggards. The results clearly confirmed these classifications and, importantly, confirmed the dominance of the differentiating force on fashion choices for “innovators”, and the socialising force for “followers” and “laggards”.The second study, involving interviewing 40 females, was concerned to investigate how new fashions might be adopted. The innovators were, again, shown to be motivated by quite different forces to fashion followers, in the choices they made. The study confirms an important aspect of the new conceptual model – the micro‐subjective level forces. The dynamic role played by the individual also shows why fashion has to be continuously innovative and what forces operate to ensure primary markets respond to the majority of wearers. Keywords |
تصویری از مقاله ترجمه و تایپ شده در نرم افزار ورد |
دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی | |
عنوان فارسی مقاله: |
مدل مفهومی فرآیند مد – قسمت ۲: بررسی تجربی از سطح خرد ذهنی |
عنوان انگلیسی مقاله: |
A conceptual model of the fashion process – part 2: An empirical investigation of the micro‐subjective level |
|