دانلود رایگان ترجمه مقاله تحولات ماهیتی از هندوئیسم به هنر اسلامی (نشریه اسپرینگر 2015)

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه اسپرینگر در 13 صفحه در سال 2015 منتشر شده و ترجمه آن 14 صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ارزان – نقره ای ⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

تحولات ماهیتی از هندوئیسم به هنر اسلامی

عنوان انگلیسی مقاله:

Iconic Transformations from Hinduism to Islamic Art

 
 
 
 
 

 

مشخصات مقاله انگلیسی (PDF)
سال انتشار 2015
تعداد صفحات مقاله انگلیسی 13 صفحه با فرمت pdf
رشته های مرتبط با این مقاله  تاریخ، هنرهای تجسمی
چاپ شده در مجله (ژورنال) مجموعه مقالات سمپوزیوم بین المللی تحقیقات هنر ، طراحی و علوم انسانی
کلمات کلیدی هنر اسلامی، هندو، هنر مالزیایی، نقوش نمادین
ارائه شده از دانشگاه دانشکده هنر و طراحی، دانشگاه فناوری MARA، مالزی
رفرنس دارد  
کد محصول F1548
نشریه اسپرینگر – Springer

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله (Word)
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  14 صفحه با فونت 14 B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه نشده است 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
منابع داخل متن به صورت عدد درج شده است 
کیفیت ترجمه کیفیت ترجمه این مقاله متوسط میباشد 

 

فهرست مطالب

چکیده
1-مقدمه
2- هنر مالایی سنتی در دوره پیش از اسلام
3- آیین هندو و نگرش آن به جهان
4- ظهور اسلام به شبه جزیره مالایا
5-تحول جهان بینی هندو به اسلامی
6- توحید به عنوان عامل تعیین کننده در زیبایی هنر اسلامی
7-تبدیل موارد آیین هندو به هنر مالایی- اسلامی
8-نتیجه گیری

 

بخشی از ترجمه
 چکیده
موقعیت استراتژیک شبه جزیره مالایا در تنگه مالاکا ، تبدیل به کشش و جذب کلیدی در مسیر تجارت موفق بین شرق و غرب شد. این نقطه دیداری برای معامله گران بودکه نه تنها معاملات خود، بلکه سیستم باور مذهبی خود را بررسی می کردند. از آغاز عصر مسیحیت، فرهنگ های دیگر مذهبی مانند آیین هندو، بودا، و اسلام در سواحل شبه جزیره وارد شده بود. آمدن هندو در 500 قبل از میلاد ، پایان دادن به فرهنگ آنیمیسم در مردم مالایا را به ارمغان آورده است. به تدریج سیستم باور هند تضمینی بر هنر و فرهنگ مالایا، نه تنها در قالب کلمات ادبی سانسکریت، بلکه در چوب های تراشیده شده و منسوجات، برای تحقق بخشیدن به عبادات مذهبی و نیازهای مفید روزانه شد. بنابراین، اهداف این مقاله (1) بررسی جهانبینی هندو و چگونگی تاثیر بر فرم و محتوای عناصر هنری آن در انتخاب صنعت چوب و منسوجات (2) قیاس منطقی اصول زیبایی شناسی مالایی-اسلامی به دست آمده از قرآن و حدیث، (3) بحث در مورد انتقال آیکون های هندو به جهان بینی اسلامی در هنر . روش های مناسبی که با هم ادغام شده و با عناصر نمادین چنین تحولاتی یکپارچه شده اند، تعیین می شود. علاوه بر این، بر اساس عوامل تکامل کلیدی از ویژگی های هندو، چند نمونه از تصاویر نمادین شناسایی و طبقه بندی شدند. زمانی که اسلام در قرن پانزدهم به شبه جزیره مالایا آمد، نمونه های ارائه شده موجه بودند. در واقع، از طریق تمام مراحل اسلامی، اسلام بدن و روح ذهن مالایی را متحول کرده است. این مطلب هر دو دیدگاه مذهبی و معنوی از واقعیت را به طور خاص از لحاظ عبارات هنری و فرهنگی شکل داده است.
 
1- مقدمه
موقعیت شبه جزیره مالایا که در آن سه اقیانوس جهان گرد هم آمده اند، کشش اصلی برای مسیر تجارت موفق بین قاره هند و خاور دور بود. این نقطه دیدار برای معامله گران، نه تنها راستای معاملات آنها بلکه سیستم باورهای مذهبی آنان را نیز موجب می شد. از آغاز عصر مسیحیت، فرهنگ های مختلف مذهبی از جمله هندوئیسم، بودیسم و اسلام در سواحل شبه جزیره وارد شده بود. به گفته یکی از محققان برجسته مسلمان، سید محمد نقیب العطاس، آمدن اسلام به جهان مالایی در قرن سیزدهم به منزله یک رویداد مهم بود که قاطعانه ، هر دو مورد جهان بینی و اخلاق را در جامعه مالایا شکل داد (1). اسلام نه تنها چشم انداز دینی و معنوی از واقعیت ، بلکه تجلی هنری و فرهنگی خود را در مالزی شکل داده است. چنین تأثیراتی در اشکال سنتی مختلف از جمله در عملکرد، ادبیات، صدا، و هنر های بصری قابل مشاهده است. به طور خاص در هنر سنتی مالایا، تاثیر اسلامی جهان مالایا، تاثیر به سزایی بر تغییر قابل توجه در پیکرنگاری، مورفولوژی و عملکرد خود در جامعه مالایا داشته است. با این حال، تغییر جهان بینی از بودیسم هندو به اسلام به تغییر قابل ملاحظه ای به خصوص در مظهر اشکال هنر سنتی هندو منجر نشد. با توجه به ابتکار و خلاقیت صوفیان که قادر بودند آنچه را اسلام مجاز دانسته اصلاح کنند، به تدریج با اعتقاد جدید خود را وفق دادند(2).
تاثیر سنت اسلامی از صنعت منبت کاری و منسوجات، هنوز هم پس از بیش از پنج دهه فراگیر است در جاییکه مالزی استقلال خود را به دست آورده است. هنر منبت کاری چشمگیر، فضای داخلی کاخ های بزرگ در سراسر کشور را آراسته است. در دست منبت کاران سنتی مالایی، درک عمیق و اعتقادات اصول زیبایی شناسی مالزیایی ، در تجلی استادانه ای ایجاد شده و الگوها و ترکیبات مخدوشی تراوش یافته که بینندگان را مبهوت می سازد. در اینجا است که نبوغ محلی منبت کاران سنتی مالایا به عنوان هنرمند مشاهده می شود و محیطی که او را احاطه کرده تفسیر می کند [3]. همانطور که توسط دانشمندان فرض شده، اشکال هنری سنتی مالایا، تجسم بصری از ارزش های اخلاقی و معنوی جامعه مالایا است. به غیر از اهمیت آنها به عنوان اشیاء سودمند تشریفاتی روزمره، آنها توابع متعدد دیگری به عنوان آویز های مذهبی، نشان سلطنتی، طلسم مقدس دارند که دیگران به آنها با ساختارهای مذهبی و سیاسی، ازدواج، موقعیت اجتماعی، و اهداف ارز متصل شده اند. به عنوان یک نتیجه، تنها با دیدن این اشکال هنری در زمینه های فرهنگی خود است که ما می توانیم ارزش واقعی و معنای خود را درک کنیم [4]. بنابراین، هدف این مقاله، بحث در مورد تحول یاد شده از هندو به اشکال هنری مالایی-اسلامی و به طور خاص در صنعت چوب و منسوجات است. در ابتدا، به طور خلاصه سابقه تاریخی از این موارد در شبه جزیره مالایا در دوره پیش از اسلام بررسی خواهد شد. این گونه است که پس زمینه ای از اشکال هنر، مانند قبل از تحول فرهنگی ارائه شده است. دوم، آمدن اسلام و جهان بینی آن در هنر و فرهنگ مردم مالایی روشن خواهد شد. و سوم، این مقاله تغییر و تحولاتی از آیکون های هندو به جای اصول زیبایی شناسی اسلامی را قیاس منطقی کرده اند.

 

بخشی از مقاله انگلیسی

Abstract

The strategic location of the Malay Peninsula at the Straits of Malacca became the key attraction to the successful trade route between the East and the West. It became the meeting point for traders who not only brought their trades but also their religious belief system. Since the beginning of the Christian era, other religious culture such as Hinduism, Buddhism, and Islam had arrived the shores of the Peninsula. The coming of Hinduism in 500 AD has brought an end to animist culture of the Malay people. Gradually Indian belief system became the embodiment of Malay art and culture not only in the form of literary Sanskrit words but also in carved wood and textiles to fulfi ll religious devotions and the daily utilitarian needs. Therefore, the objectives for this paper are (1) to investigate how Hindu worldview infl uences the form and content of its artistic element in selected fi eldwoodcarving and textiles, (2) to postulate the Malay-Islamic aesthetic principles derived from the Qur’an and hadith, and (3) to discuss the transformation from Hindu icons to Islamic worldview in art. The appropriate approaches that merged and integrated with the iconic elements of such transformations are determined. In addition, based from the key evolution factors of Hindu characteristics, several samples of iconic images were identifi ed and classifi ed. The samples presented justifi ed when Islam came to the Malay Peninsula in the fi fteenth century; it has brought Hinduism to an end. Indeed, through the whole Islamization process, Islam has transformed the body and soul of the Malay mind. It shaped both religious and spiritual vision of reality specifi cally in terms of artistic and cultural expressions.

1 Introduction

The Malay Peninsula’s position where three ocean worlds came together was the key attraction to the successful trade route between the Indian continent and the Far East. It became the meeting point for traders who not only brought along their trades but also their religious belief system. Since the beginning of the Christian era, various religious cultures such as Hinduism, Buddhism, and Islam had arrived the shores of the Peninsula. According to an eminent Muslim scholar, Syed Muhammad Naquib Al-Attas, the coming of Islam to the Malay world in the thirteenth century constitutes a momentous event that decisively shaped both the worldview and ethos of the Malay society [ 1 ]. Islam not only shaped the religious and spiritual vision of reality but also its artistic and cultural expressions of the Malays. Such infl uences were visible in various traditional forms including performance, literary, sound, and visual art. Specifi cally in traditional Malay art, the impact of Islamization of the Malay world has profoundly affected signifi cant change in the iconography, morphology, and their functions in the Malay society. However, the shift of worldview from Hindu Buddhism to Islam did not result in a drastic change especially in the manifestation of the Hindu traditional art forms due to the ingenuity of Sufi masters who were able to accommodate what was permissible in Islam that gradually dovetailed with the new faith [ 2 ].

The impact of Islamic tradition of the Malay woodcarving and textiles is still pervasive after more than fi ve decades when Malaysia gained her independence. Impressive woodcarving work adorned the interiors of grand palaces throughout the country. In the hands of traditional Malay woodcarver, it is the profound understanding and beliefs of the Malays’ aesthetic principles that exude in their elaborate expressions and confounding patterns and composition that astonish the viewers. It is here that the local genius of traditional Malay woodcarver as the artist observes and interprets the ambience that surrounds him [ 3 ]. As posited by scholars, the traditional Malay art forms are but the visual embodiment of the spiritual and moral- ethical values of the Malay society. Apart from their importance as everyday ceremonial utilitarian artifacts, they have numerous other functions as religious hangings, royal insignia, sacred talisman, and others for they are all interconnected with religious and political organizations, marriage, social status, and exchange purposes. As a corollary, it is only by seeing these art forms in their cultural context that we can understand their true value and meaning [ 4 ]. Thus, this paper attempts to discuss iconic transformation from Hinduism to Malay-Islamic art forms specifi cally in woodcarving and textiles. First, it will delve briefl y the historical background of these icons in the Malay Peninsula during the pre-Islamic period; this is to provide the background of such art forms before cultural transformation. Second, the coming of Islam and its worldview in art and culture of the Malay people will be elucidated. And third, this paper will postulate on the change and transformations of Hindu icons to accommodate the Islamic aesthetic principles.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا