دانلود ترجمه مقاله نمودارهای کنترل کیفیت آماری برای شاخص های فرآیند پیوند کبد (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۱۲)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در سال ۲۰۱۲ منتشر شده که ۶ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۱۴ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

نمودارهای کنترل کیفیت آماری برای شاخص های فرآیند پیوند کبد: برآورد تجربه یک مرکز

عنوان انگلیسی مقاله:

Statistical Quality Control Charts for Liver Transplant Process Indicators: Evaluation of a Single-Center Experience

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه ساینس دایرکت، الزویر – (Sciencedirect – Elsevier)
سال انتشار ۲۰۱۲
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۶ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله پزشکی
گرایش های مرتبط با این مقاله انفورماتیک پزشکی – گوارش و کبد
چاپ شده در مجله (ژورنال) Transplantation Proceedings
نمایه (index) Scopus – Master Journal List – JCR – DOAJ
نویسندگان M.A. Varona – A. Soriano – A. Aguirre-Jaime – M.A. Barrera – M.L. Medina – N. Bañon
شناسه شاپا یا ISSN ۰۰۴۱-۱۳۴۵
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.transproceed.2012.05.009
لینک سایت مرجع https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S004113451200440X
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۰٫۸۲۱ در سال ۲۰۲۳
شاخص H_index مجله ۹۱ در سال ۲۰۲۴
شاخص SJR مجله ۰٫۳۱۸ در سال ۲۰۲۳
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q3 در سال ۲۰۲۳
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۶۴۳

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۱۴ صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه نشده است
ترجمه متون داخل جداول ترجمه نشده است
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن درج نشده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده
روش ها 
نرمالیزه کردن و ارائه گواهی برنامه ISO 9001:2008
جمع آوری داده
پردازش داده
نتایج
بحث
منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده
پیوند کبد که به عنوان بهترین گزینه در بسیاری از مراحل پایانی بیماری های کبد محسوب می شود، از متقاضیان بیشتری نسبت به اهدا کنندگان برخوردار است. در این وضعیت، لازم است تا این روش درمانی مورد تقاضا به شکل مطلوب، با قابلیت دسترسی و رضایت‌مندی بیمار و به شکل اخلاقی، علمی و کارا انجام شود. اجماع و موافقت عمومی کنونی در مورد معیار های کیفی ارائه شده توسط SETH نشان دهنده انجام معیارها، شاخص ها و استاندارد های پیوند کبد در اسپانیا است. مطابق توصیه این جلسات، برنامه کبد کنری ایسلند به مطالعه تجربه خود پرداخته است. ما ۴۱۱ پیوند کبد از اجساد را در طی ۱۵ سال اخیر به دو گروه تقسیم کردیم: گروه اول متشکل از ۱۰۰ پیوند و گروه دیگر، ۳۱۱ پیوند. ۸ معیار SETH 2010 به طور مناسب برآورده شدند. در بیشتر شاخص ها، نتایج به شکل مطلوبی گزارش شدند به طوری که نرخ حیات در طی ۱،۳،۵ و ۱۰ سال به ترتیب به میزان %۸۴، %۷۹، %۷۶ و %۶۵ بود؛ از طرفی نتایج بسیار خوبی در نرخ پیوند مجدد (%۰٫۵۶ اولیه و %۵٫۹ بلند مدت)، نرخ عدم عملکرد ارگان پیوندی (%۰٫۴۳)، لیست انتظار پیوند کبد (%۱۳٫۳۴) و رضایت‌مندی بیمار (%۹۱٫۵) به دست آمده اند. از طرف دیگر، برخی از شاخص های مرگ و میر همانند دوره پیش از عمل جراحی، پس از عمل جرایی و مرگ و میر اولیه با عملکرد معمولی گرافت و نرخ جراحی مجدد، نا مطلوب تر بوده اند. پس از تحلیل این سری ها با نمودار های کنترل کیفیت آماری، ما شاهد بهبود کلیه شاخص ها حتی در شاخص های نا مطلوب ظاهری، مرگ و میر زودهنگام با عملکرد نرمال گرافت در یک برنامه پایدار بوده ایم. این نتایج به ما در تشخیص حوزه های خاص جهت بهبود برنامه کمک می کنند. کاربرد اندازه گیری کیفیت مطابق توصیه SETH، در تحقیق ما نشان می‌دهد که علی‌رغم زمان بر بودن این فرآیند، این روش به عنوان یک ابزار مفید محسوب می شود.

پیوند کبد به عنوان یک گزینه مطلوب جهت درمان بیماری مرحله نهایی عضو محسوب می شود. با توجه به تعداد بسیار کم اهدا کنندگان و افزایش طیفی از شاخص های پیوند، این روش درمان مورد توجه باید به صورت مناسب از نظر اخلاقی، علمی و مالی انجام شود. جهت ارزیابی دقیق برنامه پیوند کبد، برخی از مؤسسات و سازمان های علمی به تحلیل این فرآیند با استفاده از معیار های کیفی پرداخته و پایش جهت دستیابی به کارایی، قابلیت دسترسی و رضایت‌مندی بیمار را پیشنهاد کرده اند.

نرمالیزه کردن و ارائه گواهی برنامه ISO 9001:2008
از سال ۲۰۰۹ ، این برنامه تحت کنترل کیفیت خارجی قرار گرفته است ، که مستقل و مکمل توصیه های SETH 2010 بود. در این فرآیند، برخی از معیار ها به صورت انحصاری برای برنامه ما به عنوان شاخص های کیفی لحاظ شدند: بیمارستان یا ماندن در واحد مراقبت های ویژه (ICU) و زمان کم خونی سرد و گرم. داده ها شامل جنبه هایی از رضایت‌مندی بودند که در این تحقیق در مورد داده های از دست رفته از پایگاه داده کلی، استفاده شدند.

جمع آوری داده
از آوریل سال ۱۹۹۶ تا کنون، ما مجموعه ای از داده های مرتبط را بر روی گرافت و حیات بیماران و مدیریت لیست انتظار به عنوان بخشی از ONT (سازمان ملی پیوند اسپانیا) و ELTR (واحد پیوند کبد اروپا) ارائه کردیم. برنامه ما در هر دو بخش مشارکت دارد. از سال ۲۰۰۵ (تاریخ اولین اجماع عمومی SETH منتشر شده در سال ۲۰۰۸) تا کنون، برخی از داده ها به طور چشمگیر جمع آوری شده اند زیرا جلسات متوالی اجماع شاخص ها و اندازه گیری های آنها را اصلاح کرده اند. بنابراین، داده های ضروری نا معلوم از قبل از این تاریخ از گزارشات پزشکی و پایگاه داده از زمان شروع برنامه، به دست آمدند.

پردازش داده
شاخص ها به صورت دوره ای نسبت به داده ها، محاسبه می شوند. کاوش بصری ۱۳ شاخص سری زمانی و برآورد ضرایب همبستگی ساده و جزئی با حداکثر ۷ تأخیر جهت بررسی رفتار تصادفی سری های زمانی، انجام شد.
ساختار آماری نمودار های کنترل کیفیت برای هر شاخص در هر دو مجموعه زمانی شامل مقادیر میانگین +۱٫۹۶ انحراف استاندارد و میانگین +۲٫۵۸ SD برای هر دوره زمانی به صورت ۲ سطح از حداکثر تغییرات تصادفی شاخص ها، تعریف شده اند. محاسبات با استفاده از نرم افزار آماری IBM-SPSS 19.0 برای رایانه شخصی انجام شدند (SPSS، شیکاگو، III).

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا