این مقاله انگلیسی ISI در نشریه تیلور و فرانسیس در سال 2011 منتشر شده که 23 صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز 30 صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی | |
عنوان فارسی مقاله: |
اخلاق، مراقبت و حقوق بین الملل |
عنوان انگلیسی مقاله: |
Morality, care, and international law |
|
مشخصات مقاله انگلیسی | |
نشریه | تیلور و فرانسیس – Taylor & Francis |
سال انتشار | 2011 |
فرمت مقاله انگلیسی | pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی | 23 صفحه |
نوع مقاله | ISI |
نوع نگارش | مقاله پژوهشی (Research Article) |
نوع ارائه مقاله | ژورنال |
رشته های مرتبط با این مقاله | حقوق |
گرایش های مرتبط با این مقاله | حقوق بین الملل |
چاپ شده در مجله (ژورنال) | Ethics & Global Politics |
کلمات کلیدی | حقوق بین الملل – اخلاق مراقبت – تئوری اخلاقی – نظریه سیاسی – قرارداد اجتماعی – کشورها – گروهها – هابز – کانت – لاک |
کلمات کلیدی انگلیسی | international law – the ethics of care – moral theory – political theory – social contract – states – groups – Hobbes – Kant – Locke |
نمایه (index) | scopus – Master Journals List – JCR – DOAJ |
نویسندگان | Virginia Held |
شناسه شاپا یا ISSN | 1654-4951 |
شناسه دیجیتال – doi | https://doi.org/10.3402/egp.v4i3.8405 |
لینک سایت مرجع | https://www.tandfonline.com/doi/full/10.3402/egp.v4i3.8405 |
ایمپکت فاکتور (IF) مجله | 0.595 در سال 2022 |
شاخص H_index مجله | 16 در سال 2023 |
شاخص SJR مجله | 0.274 در سال 2022 |
شاخص Q یا Quartile (چارک) | 16 در سال 2023 |
بیس | نیست ☓ |
مدل مفهومی | ندارد ☓ |
پرسشنامه | ندارد ☓ |
متغیر | ندارد ☓ |
فرضیه | ندارد ☓ |
رفرنس | دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله ✓ |
کد محصول | 12616 |
مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله | |
فرمت ترجمه مقاله | ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf |
وضعیت ترجمه | ترجمه شده و آماده دانلود |
کیفیت ترجمه | عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی) |
تعداد صفحات ترجمه | 30 صفحه با فونت 14 B Nazanin |
ترجمه عناوین تصاویر و جداول | ندارد ☓ |
ترجمه متون داخل تصاویر | ندارد ☓ |
ترجمه متون داخل جداول | ندارد ☓ |
ترجمه ضمیمه | ندارد ☓ |
درج تصاویر در فایل ترجمه | ندارد ☓ |
درج جداول در فایل ترجمه | ندارد ☓ |
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه | ندارد ☓ |
منابع داخل متن | ندارد ☓ |
منابع انتهای متن | به صورت انگلیسی درج شده است ✓ |
فهرست مطالب |
چکیده |
بخشی از ترجمه |
چکیده در حال حاضر، وضعیت و ارزش حقوق بینالملل یک موضوع مورد مناقشه است. حقوق بینالملل توسط بسیاری از محافظهکاران مورد حمله قرار گرفته است، توسط بسیاری از لیبرالها تضعیف شده و توسط بسیاری از اعضای جناح چپ رد شده است. تحولات جدید در رابطه با جهانی سازی و همبستگی جهانی، موضوع حقوق بینالملل را ضروری تر کرده است اما مهمترین دلیل پرداختن به حقوق بینالملل، تهدید وجود خشونت در مقیاس گسترده است. دلایل خوبی وجود دارد که حقوق بینالملل را بهترین امیدواری برای ادامه و پیشروی اهداف مشترک و اجتناب از بدترین فجایع جنگ و خشونت در آینده ای نسبتاً نزدیک، بدانیم. بسیاری از مذاکرات و گفتگوها در مورد حکومت جهانی به این صورت پیش می روند که ما قبلاً چیزی مانند صلح جهانی داشته ایم و می توانیم خود را با عدالت توزیعی جهانی و دموکراسی و مسئولیت پذیری جهانی مشغول کنیم اما به نظر میرسد که هنوز زود است فرض کنیم موفق به غلبه بر خشونت گسترده شده ایم. من در اینجا در مورد حقوق بینالملل صحبت خواهم کرد چراکه بیشتر بهعنوان یک ساختار ایده آل بسط و توسعه یافته است. و آن را بر اساس اصول جدید، مورد بحث قرار خواهم داد: بر اساس اصول اخلاقی فمینیستی مراقبت . بحث در مورد حقوق بینالملل در زمینه های اخلاقی چیز جدیدی نیست اما این زمینه ها معمولاً نسخهای از اصول اخلاقی کانت یا مکتب اصالت سودمندی و بهویژه نظریه قرارداد اجتماعی است. استدلال من متفاوت خواهد بود.
تعدادی از فیلسوفان فمینیست، جایگاه حقوق بینالملل را با توجه به حقوق بشر در نظر گرفته و از هنجارهای اخلاقی جهانی در این زمینه دفاع کرده اند.1 بهجای این کار من بهویژه بر هنجارهای بینالمللی مربوط به جلوگیری از درگیریهای خشونت آمیز تمرکز خواهم کرد. من درباره وضعیتی صحبت خواهم کرد باید از لحاظ اخلاقی با حقوق بینالملل مطابقت داشته باشد. پس از بررسی مختصر برخی از زمینه های سنتی که تصمیمات بر اساس آنها اتخاذ خواهند شد، استدلال ها را بر اساس اخلاق مراقبت بررسی خواهم کرد. من نشان خواهم داد که چرا این استدلال ها ممکن است بر سایر استدلال ها برتری داشته باشند و چگونه آنها از احترام به حقوق بینالملل حمایت می کنند. در استدلال این موضوع که اخلاق مراقبت از حقوق بینالملل حمایت می کند، من کاری را که بسیاری از نظریه پردازان برای قوانین داخلی انجام داده اند، برای حقوق بینالملل انجام نخواهم داد: نشان دادن اینکه چگونه قوانین باید در پرتو ارزشها و شیوههای مراقبت تغییر کنند.2 من به این پرسش پیشین- اما ضروری برای حقوق بینالملل- می پردازم که ما چگونه باید به طور کلی از حقوق بینالملل حمایت کنیم. حقوق بینالملل به اندازه ای مخاطره آمیز است که این سؤال باید بهشدت مورد توجه قرار بگیرد و به صورت رضایتبخشی به آن پاسخ داده شود چراکه مراقبت بهعنوان مبنایی برای بررسی روشهای دقیق، توصیه می کند که تغییراتی در حقوق بینالملل صورت بگیرد. توجیه های سنتی و مشکلات آنها یم قرارداد اجتماعی یک کشور به روابط آن کشور با کشورهای دیگر است. او، از تعهد تا عقلانیت خود، توصیه هایی مبنی بر تشکل یک جمهوری ارائه می دهد و می گوید که باید این جمهوری را به یک اتحادیه متشکل از کشورها تبدیل کرد. این کشورها باید به برقراری صلح میان خود متعهد باشند و بنابراین حقوق بینالملل باید مبتنی بر “اتحادیه کشورهای آزاد ” باشد21. او مینویسد: “عقل از سریر قدرت و اقتدار قانونگذاری اخلاقی، جنگ را بهعنوان یک راه حل قانونی محکوم کرده و برقراری صلح میان کشورها را وظیفه خود می داند. اگرچه صلح نمیتواند جز با به هم پیوستن کشورها حاصل گردد22. از نظر کانت کشورهایی که به این اتحاد نمی پیوندند، در وضعیت طرفداران هوبز باقی می مانند، یعنی وضعیتی که در آن جنگ یک حالت عادی است. این امر همیشه به معنای خصومتهای علنی نیست اما حداقل، تهدید بلا انقطاع جنگ است23.” |