دانلود ترجمه مقاله اجرای پردازش سیگنال دیجیتال بلادرنگ برای PET درون پرتو تصویربرداری رادیوتراپی (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۳)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در سال ۲۰۲۳ منتشر شده که ۹ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۱۹ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

اجرای پردازش سیگنال دیجیتال بلادرنگ برای PET درون پرتو تصویربرداری رادیوتراپی در HIMM

عنوان انگلیسی مقاله:

Real-time digital signal processing implementation for in-beam PET of radiotherapy imaging in HIMM

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه ساینس دایرکت، الزویر – (Sciencedirect – Elsevier)
سال انتشار ۲۰۲۳
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۹ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله پزشکی – مهندسی پزشکی
گرایش های مرتبط با این مقاله پردازش تصاویر پزشکی – خون و آنکولوژی – پرتودرمانی یا رادیوتراپی – پزشکی هسته ای
چاپ شده در مجله (ژورنال) Nuclear Inst. and Methods in Physics Research, A
کلمات کلیدی پردازش سیگنال دیجیتالی – آرایه دریچه ای برنامه پذیر میدانی (FPGA) – برش نگاری با گسیل پوزیترون in-beam (ibPET) – نظارت in-beam
کلمات کلیدی انگلیسی Digital signal processing – Field-programmable gate array (FPGA) – In-beam positron emission tomography (ibPET) – In-beam monitoring
نویسندگان J.W. Yan – Genyuan Liang – Jin-Da Chen – Chang-Xin Wang – Xiu-Ling Zhang – Min-Chi Hu
شناسه شاپا یا ISSN ۰۱۶۸-۹۰۰۲
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.nima.2022.167545
لینک سایت مرجع https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0168900222008373
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۱٫۳۵۵ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۱۷۰ در سال ۲۰۲۳
شاخص SJR مجله ۰٫۶۲۹ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q2 در سال ۲۰۲۱
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۶۲۳

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه  ۱۹ (۱ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه تایپ شده است
منابع داخل متن به صورت عدد درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱ مقدمه

۲ سیستم PET In-beam

۳ طراحی منطق پردازشی رویداد DAQU

۴ نتایج آزمایشی و مقایسه

۵ نتیجه گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     برش نگاری با گسیل پوزیترون in-beam (ibPET) به تصویربرداری پرتودرمانی دستگاه پزشکی یون-سنگین (HIMM) اختصاص داده می شود، که به اندازه گیری آنلاین دقیق و همچنین توانایی پردازش سیگنال زمان واقعی الکترونیک ها نیاز دارد. ما در این مقاله اجرای پردازش سیگنال دیجیتالی زمان واقعی را در واحد اکتساب داده (DAQU) برای یک سیستم ibPET براساس بازخوانی لامپ تکثیر فوتونی (PMT) کریستال های سوسوزن اکسی اورتوسیلیکات لوتتیوم-ایتریوم (LYSO) ارائه می دهیم. ما مدار پردازش سیگنال سفارشی ۱۰ کانالی را بر روی یک FPGA با عملکرد بالا طراحی کرده ایم، که از ۳ حالت کاری (حالت پردازش سیگنال تک رویدادی، حالت خود کالیبراسیون و حالت داده خام (ADC))، محاسبه موقعیت، مکان یابی کریستالی، ذخیره سازی رویداد و غیره پشتیبانی می کند.

 

۲ سیستم PET In-beam
     نمونه اولیه سیستم PET In-beam شامل دو بخش است. واحد آشکارساز، با نام آرایه آشکارساز نوع-مسطح با دو سر و یک سیستم الکترونیکی بازخوانی. شکل.۱ آرایه آشکارساز نوع مسطح با دوسر از هشت بلوک آشکارساز را در سیستم نمونه اولیه نشان می دهد. این بلوک های اشکارساز به دو گروه تقسیم می شوند. هر گروه در یک آرایه آشکارساز با ۲ × ۲ بلوک به صورت یک سر آشکارسازی از واحد آشکارساز مرتب می شود. این دو سر آشکارسازی برعکس در دو طرف خط باریکه در امتداد آشکارسازی پرتو قرار می گیرند. هر بلوک آشکارساز شامل مولفه های ۲۲ × ۲۲ LYSO پیکسل (۲mm ×۲mm×۱۵ mm) [19، ۱۸] است و توسط یک PMT H8500C [20] و یک مدار پل شده با نام مدار موقعیت یابی گسسته (DPC) بازخوانی می شود [۲۱]. DPC تعداد سیگنال های PMT را برای هر بلوک از ۶۴ به ۴ کاهش می دهد تا انرژی را اندازه گیری کند. آخرین داینود PMT برای زمان بندی استفاده می شود.

 

     سیستم الکترونیکی شامل واحد اکتساب داده (DAQU)، ماژول پردازش مرکزی (CPM)، و واحد ساعت و همزمان¬سازی (CSU) است. ابتدا سیگنال ها از آشکارسازها به DAQUها فید می شوند. هر DAQU با یک جفت بلوک آشکارساز همانند شکل ۲ ارتباط دارد. توصیف دقیق تر از مدار سخت افزاری طراحی شده برای DAQU را می توان در [۲۲] پیدا کرد. علاوه بر این، ویژگی های پردازش یک سیگنال دیجیتالی زمان واقعی را بهینه سازی می کنیم و توسعه می دهیم. حالت پردازش تک رویدادی و حالت خود کالیبراسیون فراتر از حالت داده های خام ADC افزوده می شوند. اطلاعات معتبر (بعنوان مثال، موقعیت، زمان، انرژی ذره، و غیره) برای هر رویداد در فریم های داده در DAQU خلاصه شده و مرتب می شوند، و سپس از طریق یک لینک فیبر نوری با سرعت بالا منتقل می شوند. CPM برای شروع فریم های داده به ترتیب زمانی با توجه به مهر زمانی هر رویداد استفاده می شود، به طوری که رویدادهای اتفاقی را به صورت کارآمدی شناسایی می کند [۲۳]. سپس، داده های رویداد از طریق رابط PCI برای بازسازی تصویر ۳D مرتبط می شوند. در عین حال، یک GSU سیگنال های ساعت و همزمانی را به تمام DAQUها ارائه می دهد تا یک سیستم بازخوانی همزمان را شکل دهد.

 

۳  طراحی منطق پردازشی رویداد DAQU
     سه حالت پردازشی اجرا شده بر روی یک FPGA با عملکرد بالا وجود دارد. حالت پردازش تک رویدادی برای محاسبه اطلاعات موقعیت، زمان و انرژی استفاده می شود. این حالت برای پردازش تصویربرداری مشترک در سیستم ibPET استفاده می شود. حالت خود کالیبراسیون، جدول جستجوی کریستالی (CLUT) و نرمال سازی LUT (NLUT) را برای کالیبرسیون سیستم نتیجه می دهد. حالت داده های خام ADC برای تشخیص سیستم ذخیره می شوند (شکل ۳ را مشاهده کنید).

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا