دانلود رایگان ترجمه مقاله زخم سوختگی و دستورالعمل های عملی (سال ۲۰۱۴)

 

 

این مقاله انگلیسی در ۲۷ صفحه در سال ۲۰۱۴ منتشر شده و ترجمه آن ۵۷ صفحه بوده و آماده دانلود رایگان می باشد.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی (pdf) و ترجمه فارسی (pdf + word)
عنوان فارسی مقاله:

بهترین دستورالعمل های عملی: مدیریت موثر پوست و زخم سوختگی های غیر پیچیده

عنوان انگلیسی مقاله:

BEST PRACTICE GUIDELINES: EFFECTIVE SKIN AND WOUND MANAGEMENT OF NON-COMPLEX BURNS

دانلود رایگان مقاله انگلیسی
دانلود رایگان ترجمه با فرمت pdf
دانلود رایگان ترجمه با فرمت ورد

 

مشخصات مقاله انگلیسی و ترجمه فارسی
فرمت مقاله انگلیسی pdf
سال انتشار ۲۰۱۴
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۲۷ صفحه با فرمت pdf
نوع نگارش مقاله مروری (Review Article)
رشته های مرتبط با این مقاله پزشکی
گرایش های مرتبط با این مقاله جراحی عمومی – پوست و مو – آسیب شناسی پزشکی یا پاتولوژی
ارائه شده از دانشگاه بخش جراحی پلاستیک، مرکز پزشکی دانشگاه آمریکایی بیروت
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۵۷ صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود رایگان
کیفیت ترجمه

مبتدی (مناسب برای درک مفهوم کلی مطلب) (ترجمه به صورت خلاصه انجام شده است)

کد محصول F2341

 

بخشی از ترجمه

سوختگی های تماسی
سوختگی های تماسی معمولا زمانی رخ می دهند که پوست با یک شی داغ تماس پیدا می کند ( این حالت معمولا در سوانح صنعتی دیده می شود) و یا زمانی که فرد برای مدت طولانی، یک شی نسبتا داغ را لمس کند این حالت رخ می دهد. حالت دوم ممکن است بیشتر در کسانی دیده شود که حس آگاهی خودشان را از دست داده اند مانند کسانی که صرع دارند و یا کسانی که بیش از حد از مواد یا الکل استفاده می کنند و یا افراد مسن که در اثر سقوط و یا مشکلی دیگری، بیهوش شده اند.
منابع رایج از سوختگی های تماسی شامل آهن، درهای فر، شرایط پخت و پز و رادیاتور و شیشه جلوی تفنگ های گازی می باشد.
این سوختگی های تماسی باعث شکل گرفتن سوختگی های کامل پوستی یا سوختگی با ضخامت کامل می شوند.

سوختگی های الکتریکی
سوختگی های الکتریکی زمانی رخ می دهد که برق در بدن جاری می شود و از یک نقطه وارد شده و از یک نقطه دیگر نیز خارج می شود. سوختگی های ایجاد شده در اثر انرژی گرمایی ایجاد شده در اثر جریان الکتریکی، باعث می شود که در طول مسیر، بافت ها آسیب ببینند ( شکل ۸ و ۹).
سطح آسیب های بافتی بر اساس ولتاژ و جریان مشخص می شود:
• کم ولتاژ ( آسیب جریان های خانگی) که به صورت اسیب های تماسی کوچک و عمقی دیده می شود که در نقاط ورودی و خروجی دیده می شوند.
• سوختگی های ولتاژ بالا که ولتاز بالای ۱۰۰۰ ولت باعث شک گیری جریان می شود که آسیب های عمقی در بافت ها و یا حتی اندام ایجاد می کند. جریان هایی که در اثر ولتاژ بیشتر از ۷۰٫۰۰۰ ولت ایجاد شوند معمولا باعث مرگ می شوند.
سوختگی های سریع ( در اثر ولتاژ بسیار بالا) زمانی رخ می دهد که فرد تحت تاثیر یک قوس الکتریکی با ولتاژ و جریان بالا قرار می گیرد اما جریان واقعا وارد بدن او نمی شود. گرمای ایجاد شده در اثر این نوع از جریان ها باعث شکل گیری سوختگی های سطحی در قسمتی از بدن می شود که تحت تاثیر این قوس قرار گرفته است ( مانند صورت، گردن، دست و اندام قسمت بالایی). پوشیدن لباس های قابل اشتعال ممکن است باعث شکل گیری سوختگی های عمیق تر شود.

سوختگی الکتریکی
سوختگی های شیمیایی
آسیب های ایجاد شده در اثر سوختگی از عوامل خورنده معمولا در سوانح صنعتی دیده می شود اما این موارد ممکن است از محصولات موجود در خانه نیز ایجاد شود.
سوختگی های شیمیایی در اثر موارد زیر ایجاد می شوند:
* اسیدها (به عنوان مثال سولفور، نیتریک، هیدروفلوریک، هیدروکلریک و فسفر)
* قلیایی / باز (به عنوان مثال سدیم یا پتاسیم هیدروکسید، هیپوکلریت سدیم یا کلسیم، آمونیاک یا فسفات، و شیمی در مواد تمیزکننده خانگی، سفید کننده و سیمان). این موارد نسبت به اسید ، سوختگی عمیق تری ایجاد می کنند
* محصولات ارگانیک (به عنوان مثال قیر).
سوختگی های شیمیایی سبب ایجاد سوختگی عمیق پوستی یا ضخیم شدن کامل می شود، زیرا بافت ها همچنان آسیب می بینند تا زمانی که مواد شیمیایی به طور کامل از بین بروند (به عنوان مثال با آبیاری زیاد) (شکل ۱۰-۱۲، p5).
از اثرات جدی جذب محصولات شیمیایی از پوست آگاه باشید. به عنوان مثال، جیوه حتی از یک ناحیه کوچک آسیب پوستی می تواند باعث نارسایی کلیوی شود.

آسیب شناسی فیزیولوژی
بر خلاف بسیاری از انواع دیگر تروما پاتوفیزیولوژی زخم های سوختگی یک روند آهسته در حال تکامل است،. هرگونه مکانیزمی که در این روند دخیل باشد، آسیب های سوختگی باعث پاسخ محلی و در سوختگی های پیچیده باعث پاسخ سیستمیک می شود.

پاسخ محلی
پاسخ محلی به آسیب سوختگی شامل التهاب، احیای و تعمیر است. سوختگی ممکن است به سه منطقه تقسیم شود (شکل ۱۳، p5):
* منطقه انعقاد / نكروز
– در مرکز زخم
– بدون خونرسانی بافت
– آسيب بافت غير قابل برگشت به علت انعقاد پروتئین ها
* منطقه بدون تغییر
– در اطراف منطقه مرکزی انعقاد قرار دارد
– کاهش خونرسانی بافت
– با مدیریت بهینه، احتمال بهبود بافت وجود دارد
* ناحیه پرخونی
– در حاشیه زخم
– خونرسانی بافت خوب
-با احتمال بازیابی بافت
این مناطق محیطی پویا هستند. در ناحیه های سطحی و اطراف لبه ها، روند معمول تعمیرات رخ می دهد (رشد مویرگ ها و فیبروبلاست ها و سپس ایجاد بافت دانه و زخم). پس از ۳-۴ روز، از دست دادن قابلیت زنده ماندن بافت در ناحیه استاز (به عنوان مثال، به علت مدیریت با تاخیر یا عدم اطمینان) شکل میگیرد و زخم سوختگی را عمیق تر و گسترده تر می کند.

پاسخ سیستمی
سوختگی پیچیده بیش از ۲۰-۳۰٪ TBSA است، همچنین به دلیل انتشار وسیع واسطه های التهابی در محل آسیب، یک پاسخ سیستمیک وجود دارد. اثرات قابل ملاحظه ای دارند و شامل افت فشارخون سیستمیک، انقباض نایژه ها، افزایش سه برابر در میزان متابولیسم پایه و کاهش پاسخ ایمنی می شود.

مدیریت اورژانسی زخم های سوختگی غیر پیچیده
پزشکانی که در بخش دپارتمان اورژانس و قسمت اجتماعی کار می کنند باید در زمینه ارزیابی و مدیریت آسیب دیدگی های سوختگی اعتماد به نفس و آگاهی کافی داشته باشند تا نتایج مطلوبی به دست بیاید.

کمک های اولیه عمومی
کمک های اولیه و مدیریت اولیه سایت سوختگی می تواند آسیب بافتی و مرگ و میر ناشی از آن را محدود کند. مدیریت اورژانس تا ۳ ساعت پس از آسیب سوختگی اولیه موثر است.
در صورتی که شما اولین کسی هستید که سوختگی در یک فرد را مشاهده می کنید، اولویت های شما باید این موارد باشد:
• ببینید آیا می توانید به صورت امن به بیمار نزدیک شوید و برای کمک تماس بگیرید و درصورت نیاز، شما باید تجهیزات محافظتی فردی مناسب به تن داشته باشید
• از فرایند سوختگی جلوگیری کنید ( هر گونه شعله را با استفاده از چرخاندن بدن بیمار روی زمین و یا قطع کردن جریان برق و یا هر روش دیگری، خاموش کنید) و سپس بیمار را به یک منطقه امن با هوای تازه ببرید. لباس های غیر چسبنده را از بدن او جدا کنید و جواهراتی که روی بدن او فشار ایجاد می کنند را خارج کنید.

زخم سوختگی را خنک کنید
سوختن حرارتی خنک با گرم شدن، جریان آب (۱۲-۱۸ درجه سانتیگراد) گرما را از بین می برد و از پیشرفت آسیب های حرارتی جلوگیری می کند و آسیب بافت را محدود می کند. همچنین می تواند درد را کاهش دهد، زخم را پاک کرده و تورم را کم می کند. این کار موثر است اگر در عرض ۲۰ دقیقه از آسیب رخ دهد و باید تا ۳۰ دقیقه ادامه یابد.
اگر آب در دسترس نباشد، حوله های مرطوب / فشرده یا هیدروژل ها (فقط در بزرگسالان) جایگزین خط دوم هستند، گرچه ممکن است در برخی از موارد استفاده از این روش ها ممنوع باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا