دانلود ترجمه مقاله هوش مصنوعی انسان محور برای بخش عمومی (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۲) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در ۹ صفحه در سال ۲۰۲۲ منتشر شده و ترجمه آن ۱۵ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

هوش مصنوعی انسان محور برای بخش عمومی: نقش درواز بانی متخصص تدارکات عمومی

عنوان انگلیسی مقاله:

Human-centered artificial intelligence for the public sector: The gate keeping role of the public procurement professional

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
سال انتشار ۲۰۲۲
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۹ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مهندسی کامپیوتر
گرایش های مرتبط با این مقاله هوش مصنوعی
چاپ شده در مجله (ژورنال) Procedia Computer Science
کلمات کلیدی هوش مصنوعی انسان محور، هوش مصنوعی تبیین پذیر (XAI)، تدارکات عمومی، هوش مصنوعی اخلاق مدار، هوش مصنوعی مسئولیت پذیر، کشورهای در حال توسعه
کلمات کلیدی انگلیسی Human-centered artificial intelligence (AI) – Explainable AI(XAI) – public procurement – Ethical AI – Responsible AI – developing countries
نویسندگان Pross Oluka Nagitta – Godfrey Mugurusi – Peter Adoko Obicci – Emmanuel Awuor
شناسه شاپا یا ISSN ۱۸۷۷-۰۵۰۹
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.procs.2022.01.308
ایمپکت فاکتور(IF) مجله ۲٫۰۹۴ در سال ۲۰۲۰
شاخص H_index مجله ۷۶ در سال ۲۰۲۱
شاخص SJR مجله ۰٫۳۳۴ در سال ۲۰۲۰
بیس است 
مدل مفهومی دارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر دارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۶۰۱
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت Elsevier
نشریه الزویر – Elsevier

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۱۵ (۱ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن به صورت عدد درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱- مقدمه

۲- روش ها

۳- نتایج و بحث ها

۴- نتیجه گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     با استقرار روز افزون ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در بخش عمومی، امید می رود که شیوه ی ارائه ی خدمات کشورهای در حال توسعه در بخش های کلیدی همچون کشاورزی، مراقبت های بهداشتی، آموزش، و بخش های اجتماعی تغییر کند. با وجود این، هوش مصنوعی قابلیت بالایی برای سوءاستفاده دارد و خطرهایی را می آفریند که در صوت عدم مدیریت و نظارت، شأن و کرامت آسیب پذیرترین اقشار جامعه را به مخاطره خواهد انداخت. در این مطالعه، ما درباره ی ترسیم نقش تدارکات های عمومی در گفتمان های هوش مصنوعی انسان محور (HCAI) استدلال می کنیم و تمرکز عمده ی ما بر کشورهای در حال توسعه خواهد بود. این مطالعه مبتنی بر تحقیق اکتشافی است و داده هایی را از میان کارگزاران تدارکات در کشورهای اوگاندا و کنیا گردآوری می کند که دارای نظام تدارکات مشابهی هستند: شکل های سنتی رقابت در تدارکات در مقایسه با سازوکارهای تدارکات پیش از تجارتِ نوین تر که مناسبِ تدارکات هوش مصنوعی هستند، برقرارند. ما سفارشی سازی محدود در فن آوری های هوش مصنوعی، فقدان چهارچوب های حکومت توسعه یافته، دانش اندک، و تمایز میان تدارکات هوش مصنوعی و دیگر فرایندهای تدارکات فن آوریِ معمول را یافتیم. ما یک چهارچوب پیش نهادیم که در فقدان چهارچوب های قانونی مناسب می تواند به متخصصان تدارکات این امکان را بدهد که اصول HCAI را در فرایندهای تدارکات هوش مصنوعی بگنجانند.

 

روش ها
     این مطالعه یک رویکرد کیفی اکتشافی برای پاسخ دادن به پرسش پژوهشی در بخش ۱ دنبال می کند. پژوهش اکتشافی برای موضوعات نسبتاً تازه و کم تر مورد مطالعه قرار گرفته و کم تر نظریه پردازی شده همچون موارد مطرح شده در این مقاله مناسب است، جایی که دانش ژرف و دقیق برای روشن کردن ابهام یا کشف ایده هایی که شاید توسعه ی نظریه را ارتقا دهد، لازم و بایسته است [۲۱]. از آنجا که پژوهش اکتشافی بر کشف تأکید می کند، تشریح نظریه نیز مورد توجه قرار گرفت [۳۳]. مطالعه ی ما بر بافت کشورهای در حال توسعه متمرکز می شود—به ویژه کنیا و اوگاندا، جایی که دانش درباره ی تدارکات فن آوری حکومت و HCAI همچنان در یک محیطی که موضوعات اخلاق داده، دسترسی به داده، و قوانین بسیار پیچیده هستند، بدوی است [۲۲].

 

مواد و روش های گردآوری داده
     ما یک رویکرد دوجانبه به گردآوری داده را دنبال کردیم. نخست، ما یک تحلیل مروری مستند از قوانین حاکم بر تدارکات عمومی در دو کشور اوگاندا و کنیا انجام دادیم. در اوگاندا، قوانین تدارکات مالیه ی عمومی سال ۲۰۰۰، و جایگزین اش یعنی لایحه ی تدارکات عمومی و خارج کردن دارایی های عمومی (اصلاح سال ۲۰۱۶) و لایحه ی کارگزاران تأمین سال ۲۰۱۵ مرور و بازبینی شدند. این قوانین، مستندات خط مشی اصلی حاکم بر تدارکات عمومی در این دو کشور هستند.

 

     دوم، ما داده هایی از متخصصان تدارکات عمومی درگیر در تدارکات فن آوری در مقطع ژوئن ۲۰۲۱ و ژوئن ۲۰۲۱ گردآوری کردیم. منبع اصلی داده، بحث های گروه کانونی (FGDs) (در اوگاندا) و مصاحبه های یک به یک مجازی (در کنیا) بود. هدف، درک اقدامات و تجربیات شرکت کنندگان از طریق داستان ها، ادراک ها، و انگیزه ها بر پایه ی یک پروتکل پژوهشی بود که بر مبنای پیشینه ی مربوط به چهارچوب های HCAI تدوین شده بود [۲۳].

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا