دانلود ترجمه مقاله ایجاد انعطاف پذیری سازمانی، نوآوری از طریق ابتکارات مدیریت بر اساس منابع، یادگیری سازمانی (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۲) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در ۱۴ صفحه در سال ۲۰۲۲ منتشر شده و ترجمه آن ۳۹ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

ایجاد انعطاف پذیری سازمانی، نوآوری از طریق ابتکارات مدیریت بر اساس منابع، یادگیری سازمانی و پویایی محیطی

عنوان انگلیسی مقاله:

Building organizational resilience, innovation through resource-based management initiatives, organizational learning and environmental dynamism

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
سال انتشار ۲۰۲۲
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۴ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت کسب و کارمدیریت دانشمدیریت منابع اطلاعاتیمدیریت تکنولوژی
چاپ شده در مجله (ژورنال) Journal of Business Research
کلمات کلیدی طرح های مدیریت مبتنی بر منابع – دیدگاه مبتنی بر منابع – پویایی محیطی – تاب آوری – نوآوری – شرکت های کوچک و متوسط (SMEs)ویتنام
کلمات کلیدی انگلیسی Resource-based management initiatives – Resource-based view – Environmental dynamism – Resilience – Innovation – SMEs – Vietnam
نمایه (index) scopus – master journals – JCR
نویسندگان Hoa Do – Pawan Budhwar – Helen Shipton – Hai-Dang Nguyen – Bach Nguyen
شناسه شاپا یا ISSN ۰۱۴۸-۲۹۶۳
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2021.11.090
ایمپکت فاکتور(IF) مجله ۱۱٫۰۶۳ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۲۱۷ در سال ۲۰۲۲
شاخص SJR مجله ۲٫۳۱۶ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۱
بیس است 
مدل مفهومی دارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر دارد 
فرضیه دارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۴۱۰
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت Elsevier
نشریه الزویر – Elsevier

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۳۹ (۴ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه تایپ شده است
منابع داخل متن ترجمه و درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱ مقدمه

۲ چرا RBMI و تاب آوری را در SMEs ویتنامی بررسی می کنیم؟

۳ نظریه و تدوین فرضیه ها

۴ روش ها

۵ بحث

۶ نتیجه گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     بر اساس دیدگاه های مبتنی بر منابع و قابلیت پویا(به ترتیب، RBV و DCV)، این مطالعه به بررسی مکانیزم نظری بنیادین بین طرح های مدیریت مبتنی بر منابع(RBMI) و تاب آوری و نوآوری شرکت های کوچک و متوسط ویتنامی(SMEs) می پردازد، آنهم با در نظر گرفتن شرایط مرزی بالقوه. با استفاده از داده های بازه زمانی(سه موج از جمع آوری داده) ۱۸۸ SMEs، مطالعه نشان می دهد که RBMI ارتباط مثبت با تاب آوری سازمانی دارد، که به نوبه خود نوآوری را افزایش می دهد. نتایج ما نیز نشان می دهند که یادگیری سازمانی، روابط تاب آوری سازمانی/ نوآوری- RBMI را میانجی می کند. در آخر، خودآگاهی از پویایی محیطی به طور معناداری روابط بین یادگیری سازمانی و نوآوری/تاب آوری را تقویت می کند. این مطالعه، اولین تحقیقی است که RBV شرکت و DCV را به صورت یک بینش نظری ترکیب می کند تا تبیین کند که چگونه سازمان ها منابع داخلی خود را به صورت ظرفیتی برای تاب آوری و نوآوری در زمینه بازار نوظهور SMEs ویتنامی توسعه می دهند. در این مطالعه، دستاوردهای نظری و زمینه ای ارائه می شود.

 

چرا RBMI و تاب آوری را در SMEs ویتنامی بررسی می کنیم؟
     علاقه مطالعات مدیریتی به کشور ویتنام در حال افزایش است، جایی که مفروضات غربی درباره اقدامات مدیریت غالبا به کارگرفته می شود و به درون شرکت ها انتشار می یابد. هم اکنون ویتنام یکی از ستاره های در حال صعود در اقتصاد جهان به شمار می رود، که نرخ رشد سالانه آن ۷ درصد است، که بالاترین میزان میان بلوک ASEAN است. ویتنام دارای یک اقتصاد بازار سوسیالیست محور است که با سایر بازارهای نوظهور تفاوت دارد(دو و همکاران، ۲۰۲۰). داستان موفق ویتنام طی پاندمی کووید-۱۹ مشهود بوده است، جایی که، به طور غیر معمول، کشور نرخ رشد تقریبا ۲٫۹۱-۵% درصدی از GDP را در کل پاندمی حفظ کرده است. تغییر از ویتنام به اقتصاد جهانی، فرصت ها و چالش هایی برای کشور ایجاد کرده است. از یک سو، می تواند جریان تجاری را بیشتر تسهیل می کند و به ویتنام در دسترسی به بازار های مصرف کننده بزرگتر کمک می کند. از سوی دیگر، این تغییر موجب رقابت سهمگینی از جانب طرفین خارجی در برابر کسب و کارهای محلی ویتنام شده است.

 

     برای مدیریت شدت جهانی شدن، شرکت های ویتنامی تمایل دارند تا طرح های مدیریتی مبتنی بر استراتژی های نوآوری محور و سیاست های منابع انسانی نوآوری محور را دنبال کنند(دو و همکاران، ۲۰۲۰). به طور خاص، شرکت ها تلاش می کنند تا به طور استراتژیک شیوه های مدیریت خود را با انتظارات محیطی همسو کنند تا به مشروعیت دست یابند (لویس و همکاران، ۲۰۱۹). مطالعات به اتخاذ روز افزون طرح های مدیریتی غربی در ویتنام تاکید دارند. به طور مثال، دو و همکاران (۲۰۱۸) به بررسی زنجیره علی بین طرح های مدیریت( استراتژی نوآوری محور و سیاست منابع انسانی نوآوری محور) و عملکرد شرکت از طریق میانجی های متوالی رهبری خدمتگزار، خلاقیت کارکنان و نوآوری شرکت می پردازند.

 

     SMEs در حال حاضر نیروی محرکه اقتصاد جهانی از نظر خلاقیت شغلی، نوآوری صنعتی و بهره وری محسوب می شوند(دا و کیم، ۲۰۱۴). به طور قطع، SMEs مزایایی نسبت به همتایان بزرگ خود با توجه به انعطاف پذیری، شفافیت و تمایلاشان به تغییر و نوآوری بودن برای اطمینان از بقا، پیشرفت و مزیت رقابتی خود دارند(وایو و دنگ، ۲۰۲۰). گرچه، غالبا محدودیت بیشتری نسبت به شرکت های بزرگتر از نظر منابع، قابلیت ها و شیوه های مدیریت کمتر رسمی خود دارند (دو و شیپتون، ۲۰۱۹، دا و کیم، ۲۰۱۴). این محدودیت ها طی بحران کووید-۱۹، زمانی که زنجیره تامین جهانی و عملیات کسب و کار دچار اختلال می شود و ورشکستگی های زیادی اعلام می شود، می تواند تشدید شود(کیم و ماسون، ۲۰۲۰). این شرایط بد، بقای شرکت های کوچک را تحت تاثیر قرار می دهد، آنها را ملزم می کند تا سازگار، تاب آور و نوآور باشند تا بتواند بقا یابند و موفق شوند. از این لحاظ، شرکت ها باید به روش های سنتی مدیریت افراد و منابع خود مجددا تفکر کنند تا قابلیت خود برای تاب آوری را توسعه بخشند، در نتیجه بتوانند ریسک را مدیریت کرده و به عدم اطمینان واکنش نشان دهند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا