دانلود رایگان ترجمه مقاله درمان بی خوابی در سالمندان (سال ۲۰۰۴)

 

 

این مقاله انگلیسی در ۱۲ صفحه در سال ۲۰۰۴ منتشر شده و ترجمه آن ۲۵ صفحه بوده و آماده دانلود رایگان می باشد.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی (pdf) و ترجمه فارسی (pdf + word)
عنوان فارسی مقاله:

خواب در سالمندان: بار، تشخیص، و درمان

عنوان انگلیسی مقاله:

Sleep in the Elderly: Burden, Diagnosis, and Treatment

دانلود رایگان مقاله انگلیسی: مقاله انگلیسی
دانلود رایگان ترجمه با فرمت pdf: ترجمه pdf
دانلود رایگان ترجمه با فرمت ورد: ترجمه ورد

 

مشخصات مقاله انگلیسی و ترجمه فارسی
فرمت مقاله انگلیسی pdf
سال انتشار ۲۰۰۴
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۲ صفحه با فرمت pdf
رشته های مرتبط با این مقاله روانشناسی – پزشکی
گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی بالینی – روانپزشکی – روانشناسی شناخت
چاپ شده در مجله (ژورنال) روانپزشکی بالینی
ارائه شده از دانشگاه گروه روانپزشکی و پزشکی رفتاری، ویک فارست دانشگاه
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.4088%2Fpcc.v06n0104
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۲۵ صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود رایگان
کیفیت ترجمه

مبتدی (مناسب برای درک مفهوم کلی مطلب)

کد محصول

F1865

 

بخشی از ترجمه
ارزیابی و تشخیص
هیچ رهنمودی برای بی خوابی در افراد مسن در حال حاضر وجود ندارد که نشان دهد چقدر خواب برای افراد مسن طبیعی است، با این حال، تغییراتی که رخ می دهد و به تدریج پیشرفت می کند به خوبی ثبت شده است. ثابت شده که افراد مسن سالم در معرض ابتلا به صرف زمان بیشتری در بستر قرار دارند. .۲۰ همچنین احتمال دارد آنها زمان بیشتری را در مرحله ۱ (نور) خواب و زمان کمتری در خواب عمیق با موج کند صرف کنند. نفس کشیدن غیرعادی نیز در افراد مسن (بیشتر یا مساوی ۶۵ سال) نسبت به بزرگسالان جوانتر شایع تر است.
شناخت مناسب از بی خوابی در بیماران مسن بسیار حیاتی است، با استفاده از شواهد توسط استفاده از درمان در این افراد. بررسی های اخیر برای افراد مسن نشان داد که ۴۸٪ از یک یا چند روش برای خواب در سال گذشته استفاده نموده اند؛ ۵۰ درصد این درمان محصولات بدون نسخه می باشد. ۲۷٪ از افراد از محصولاتی چون ۱۹٪ استامینوفن، ۱۵ درصد از دیفن هیدرامین، و ۱۳ درصد الکل استفاده می نمودند.
چند پرسش باید برای تشخیص کافی بی خوابی در نظر گرفته شود (جدول ۱)، که توسط مزمن بودن و علیت شکایت بی خوابی دنبال می شود. بی خوابی گذرا توسط مشکلاتی تعریف می شود که فقط در چند شب طول می کشد، در حالی که بی خوابی مزمن به عنوان مشکلات مداوم به مدت حداقل ۱ ماه تعریف می شود.
از آنجا که شکایات خواب نسبتا در مردم شایع است، برای پزشک در نظر گرفتن ۲ عامل اصلی مهم است: ماهیت واقعی شکایت و حضور از علل پزشکی یا روانپزشکی. برخی از بیماران مبتلا به مقدار کافی خواب دستیابی پیدا می کنند، اما آنها این کار را با چرت زدن در طول روز و یا به طور غیر معمول دیگر انجام می دهند. این بیماران ممکن است دارای سندرم فاز خواب پیشرفت کرده و یا به تاخیر افتاده ، ۸ باشند نه بی خوابی، و به منظور ایجاد یک تصویر کامل از شکایت خواب بیمار، تاریخچه خواب کامل باید در نظر گرفته شود (نمونه پرسش های مهم در جدول ۱ ذکر شده است). اگر هیچ اختلال مینیمم در عملکرد در طول روز وجود نداشته باشد (مانند حافظه مختل، چرت زدن ناگهانی ناخواسته، تغییرات خلق و خو، خواب آلودگی، و یا به خواب رفتن در هنگام رانندگی)، بیماران ممکن است به سادگی به اطمینان نیاز داشته باشند که علائم انها بخشی از پیری طبیعی است. پرسیدن این مورد اغلب مفید است که بیمار خاطرات خواب ۲ هفته ای را حفظ می کند به طوری که حساب دقیق از عادات خواب می تواند ثبت شود. هم بسترها، منابع مفیدی از اطلاعات را می تواند اغلب در تشخیص ارائه دهند که و حساب های دقیق تر و قابل اعتمادتر از عادات خواب و بیداری را ارائه می دهد. بررسی دقیق پزشکی / خواب تاریخچه و سوابق دارو نیز باید برای اطمینان از تشخیص و درمان مناسب و برای حذف اختلالات بی خوابی خواب مانند آپنه خواب، سندرم بی قراری پاها، یا حرکات تناوبی پاها انجام شود. تاریخچه خواب همیشه باید شامل سوالات خاص را در مورد بیماری باشد در صورتی که انها مشکوک به این مورد باشند به عنوان مثال، سوال در مورد خروپف ممکن است به تشخیص آپنه خواب منجر شود و سوال در مورد ناراحتی ساق پا به تشخیص سندرم پاهای بی قرار کمک می کند.
ارجاع و مشاوره باید موارد مشکوک به شرایط اولیه خواب و آپنه خواب را در نظر گیرد که با ان متخصص می تواند بهتر اختلال خواب را اداره کند. با کمال تعجب، افراد زیادی بی خوابی یا خواب آلودگی در طول روز را انکار می کنند. شکایت از خواب آلودگی در طول روز، همراه با علائم دیگر، باید اختلال اولیه خواب از قبیل آپنه خواب را مورد توجه قرار دهد. مقیاس خواب الودگی Epworth یک تست خواب آلودگی مدیریت شده برای خواب آلودگی بیمار است که می تواند در دفتر در کمتر از ۲ دقیقه تکمیل شود. نمره بالاتر از ۱۰ خواب آلودگی بیش از حد و حکم تحقیق بیشتر ، از جمله ارجاع به متخصص خواب را نشان می دهد (جدول ۲).
اختلالات خواب در سالمندان اغلب برای بیماری مزمن موجود، ضعف فیزیکی کلی، بهداشت و درمان، و عوارض روانی اجتماعی ثانویه است. برای پزشکان برای ارزیابی اینکه آیا بی خوابی، وضعیت اولیه و یا ثانویه است، مهم می باشد. .۹ وضعیت پزشکی یا روانپزشکی اصلی، و همچنین داروهای مورد استفاده برای درمان آن (به عنوان مثال، داروی قلب و عروق)، ممکن است باعث اختلال در خواب شود و کمک به خواب آلودگی در طول روز نماید. ۱۰،۲۶،۲۷ علل شایع بی خوابی در سالمندان، در جدول ۳ فهرست شده است.
داده های طولی به طور مداوم افسردگی را به عنوان یکی از قوی ترین عوامل مرتبط با بی خوابی مطرح می کنند ۱۰،۲۸،۲۹ و در حالی که رابطه علی بین بی خوابی و افسردگی همچنان مبهم باقی مانده است، رد احتمال افسردگی در سالمندان بیمار با علائم بی خوابی مهم است. Beck Depression Inventory ، یکی از مقیاس های مفید بسیار، خوب و معتبر برای تشخیص افسردگی علائم بیماری است. نمره بالاتر از ۱۰ افسردگی بالینی را نشان می دهد که ممکن است وجود داشته باشد و بمنزله بررسی دقیق تر افسردگی است (جدول ۴).
با توجه به شیوع بالای بیماریهای همراه و استفاده از از داروهای تجویز شده همزمان در جمعیت سالمندان، ضروری است که درمان برای شناسایی و مقابله با هر بیماری زمینه ای، و همچنین پتانسیل برای تعامل با دارو و رژیم دارویی بیمار هدف اولیه باشد.
اگر چه تحقیقات محدود نشان می دهد که درمان علائم بی خوابی، وضعیت اولیه را بهبود می بخشد، تجدید علاقه در این زمینه، با برخی از نشانه ها وجود دارد که پرداختن به بی خوابی ثانویه ممکن است مزایای کمکی در درمان افسردگی داشته باشد و ممکن است کیفیت زندگی را در اختلالات زوال عقل و بیماری پارکینسون بهبود بخشد
مدیریت بی خوابی
درمان غیر دارویی
اکثر دستورالعمل های درمان توصیه شده که کنترل بی خوابی غیر دارویی را مد نظر قرار می دهند ، از جمله سلامت خواب و روش های رفتاری، به عنوان درمانی های حمایت استفاده می شوند. قواعد بهداشت خواب در جدول ۵ ذکر شده است. تکنیک های رفتار درمانی، از جمله درمان رفتار شناختی ، ممکن است به تنهایی و یا در ترکیب با دارو درمانی مورد استفاده قرار گیرد و ممکن است به مدیریت دراز مدت بعد از قطع داروی بی خوابی کمک نماید. .۳۳ کنترل محرک، آرامش عضلانی، و هدف متناقض معیارهای پزشکی خواب آکادمی آمریکا را برای حمایت تجربی روانی برای درمان بی خوابی، محدودیت خواب ، بازخورد زیستی، و درمان رفتارشناختی چند وجهی برآورده می سازد. اطلاعات مرتبط بسیار کمی وجود دارد که درمان رفتاری را در نظر گیرد اثر و وسعت استفاده از این درمان در تنظیم مراقبت های اولیه تعیین می شود.
درمان دارویی
درمان دارویی باید تغییرات فارماکوکینتیک و فارماکوکینتیک را در سوخت و ساز داروها که به طور معمول مرتبط با روند پیری است، به در نظر گیرد. احتیاط باید در انتخاب مناسب دارو و دوز دارو برای درمان بی خوابی در بیماران مسن صورت گیرد .۳۵ داروهایی که شناخت و عملکرد روانی را مختل می کنند می توانند برای بیماران مسن نهادینه شده و برای کسانی که در جامعه زندگی می کنند، عواقب جدی داشته باشند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا