دانلود ترجمه مقاله سیستم حفاظت دیجیتال موثر در کتابخانه های دانشگاهی (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۲) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در ۷ صفحه در سال ۲۰۲۲ منتشر شده و ترجمه آن ۲۱ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

 یک طرح نمونه سیستم حفاظت دیجیتال موثر در کتابخانه های دانشگاهی

عنوان انگلیسی مقاله:

An effective digital safeguarding system in university libraries: A model plan

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
سال انتشار ۲۰۲۲
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۷ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله علم اطلاعات و دانش شناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت کتابخانه های دیجیتال
چاپ شده در مجله (ژورنال) Data and Information Management
کلمات کلیدی برونداد فکری – مخزن دیجیتال – طرح نمونه – کتابخانه دانشگاه
کلمات کلیدی انگلیسی Intellectual output – Digital repository – Model plan – University library
نویسندگان Md Monirul Islam – Md Nurul Islam – Md Nasir Uddin Munshi – Mohammad Sohail Haider
شناسه شاپا یا ISSN ۲۵۴۳-۹۲۵۱
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.dim.2022.100007
بیس است 
مدل مفهومی دارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۰۳۷
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت Elsevier
نشریه الزویر – Elsevier

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۲۱ (۱ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن به صورت انگلیسی درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱ مقدمه

۲ هداف مطالعه

۳ مروری بر مقالات

۴ موضوعات و روش

۵ بیان مسئله

۶ طرح نمونه

۷ اعتبارسنجی مدل

۸ نتیجه گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     هدف از این مطالعه، ارائه یک طرح نمونه برای توسعه یک سیستم تعمیر و نگهداری دیجیتال موثر به کمک نرم افزار مخزن سازمانی در محوطه کتابخانه دانشگاه است. محققان با بررسی دانشگاه و وب سایت دانشگاه دریافتند که تنها ۱۱ % از کتابخانه‌های دانشگاهی در حفظ منابع دیجیتال خود فعال بودند، در حالیکه ۸۹ % از کتابخانه‌های دانشگاهی یا در کل ناآگاه بودند یا تمایل کمتری به پذیرش این سیستم داشتند. محققان دریافتند که به دلیل عدم وجود دستورالعمل‌های مناسب و طرح نمونه ایده‌آل، اکثر کتابخانه‌های دانشگاهی در اتخاذ یک سیستم مخزن برای حفاظت از برون‌دادهای فکری خود بسیار عقب مانده بودند. از این رو، این مطالعه طرح نمونه ای را برای کتابخانه های دانشگاهی بنگلادش در مورد ایجاد راحت و موثر یک سیستم حفاظت پایدار توصیف می کند. طرح نمونه برای این مطالعه، مبتنی بر مشاهده و بررسی ادبیات مرتبط با این زمینه است. همه مسئولین دانشگاه می توانند برای حفظ پایدار سرمایه های دیجیتال فکری خود از مدل مذکور پیروی کنند.

 

مروری بر مقالات
     اولین جنبش OA در بنگلادش از icddr,b با در دسترس قرار دادن مجله در دسترس عموم icddr,b در مورد تحقیقات بیماری اسهالی (JDDR) در سال ۱۹۹۷، سپس مجله سلامت، جمعیت و تغذیه (JHPN) در سال ۲۰۰۰، و پس از آن ساخت مخازن سازمانی (IR) در سال ۲۰۰۵ آغاز شد (Uddin, K. & Hossain2014). Mostofa و همکاران (۲۰۱۵) نقش IR در تقویت آموزش عالی و ارتباطات علمی در بنگلادش را مورد بحث قرار دادند. Tabassum و همکاران بر اساس مطالعه موردی کتابخانه دیجیتال دانشگاه شرق غرب (EWUDL) در بنگلادش، عوامل موثر بر استفاده از کتابخانه های دیجیتال را بررسی کردند. Chowdhury و همکاران (۲۰۱۱) به ویژه بر توسعه مخازن سازمانی با استفاده از نرم افزار DSpace در بنگلادش تمرکز کردند و یک بررسی از وضعیت موجود و چشم اندازهای IR را ارائه کردند. Islam و Akter (2013) بر جنبه های مختلف OA در کشورهای در حال توسعه و وضعیت OA در بنگلادش تمرکز کردند. بزرگترین چالش در برنامه های دیجیتالی سازی در بنگلادش، هزینه مداوم مونتاژ محتوا و فراهم کردن دسترسی به ساکنین کشور است (Alam ، ۲۰۱۲). Ahmed و همکاران (۲۰۱۴) به تز ها و پایان نامه ها برای افزودن به مخزن سازمانی اشاره کردند. Hossain & Islam (2012) در مورد استفاده از نرم افزار مخزن سازمانی به بحث پرداختند، و بررسی کلی خدمات کتابخانه را مورد توجه قرار دادند. Ahmed & Shoeb (2009) عملکرد مخزن سازمانی DSpace و Greenstone را توضیح دادند. اگرچه تعیین اینکه کدام یک بهترین است کار بسیار دشواری است. DSpace، در اکثر مواقع می تواند برای کتابخانه های دانشگاه استفاده شود. برخی از تحقیقات اشاره کرده اند که کارهای تحقیقاتی ها و پایان نامه ها باید در مخزن سازمانی گنجانده شوند. آنها پیشنهاد کردند که نشریات دیجیتال، باید در مخازن سازمانی گنجانده شوند. انواع مختلف سیستم های نرم افزاری موجود در زمانی که یک سازمان قصد داشته باشد یک زیرساخت مخزن را برای میزبانی مجموعه های خود ایجاد کند، دردسرساز می شود (Pyrounakis و همکاران، ۲۰۱۴). با این حال، موفقیت IR به مشارکت محققان و اعضای هیئت علمی بستگی دارد (Alemayehu، ۲۰۱۰). Kumar (2009) اظهار داشت که اکثر موسسات از نرم افزار منبع باز IR برای ایجاد/توسعه مخازن خود استفاده می کنند. Bankier و Gleason (2014) پنج پلتفرم پرکاربرد IR را مورد مقایسه قرار دادند: Digital Commons، DSpace، Eprints، Fedora و Islandora. مقایسه دیگری که توسط Castagn e (2013) مورد بررسی قرار گرفت، یک مرور اجمالی محیطی از بسته ها و چارچوب های نرم افزاری مخزن سازمانی را گزارش کرد. DSpace، Eprints، Digital Commons و Fedora Commons بر اساس آمار ROAR و بطور کلی مناسب بودن آنها برای یک کتابخانه تحقیقاتی بزرگ انتخاب شدند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا