دانلود ترجمه مقاله استفاده از شناخت بصری در بازسازی نقشه های مهندسی سه بعدی – مجله الزویر

 

 عنوان فارسی مقاله: نقش ادراک و شناخت بصری در بازسازی سه بعدی طرح و نقشه های مهندسی چند نمایی
 عنوان انگلیسی مقاله: Embedding visual cognition in 3D reconstruction from multi-view engineering drawings
دانلود مقاله انگلیسی: برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf اینجا کلیک نمائید

 

سال انتشار  2000
تعداد صفحات مقاله انگلیسی  16 صفحه
تعداد صفحات ترجمه مقاله  26 صفحه
مجله  طراحی به کمک کامپیوتر
دانشگاه  آلمان
کلمات کلیدی  تفسیر طرح ها و نقشه های مهندسی، بازسازی سه بعدی از تصاویر متعدد، ادراک و شناخت بصری
نشریه الزویر Elsevier

 


فهرست مطالب:

 

چکیده
۱ مقدمه
۲ چارچوب الگوریتم برای بازسازی سه بعدی

۱ ۲ استراتژی تقسیم و تصاحب
۲ ۲ ایده الگوریتم
۳ ۲ اجرای الگوریتم و مراحل اصلی

۳ تقسیم بندی فضای جسم سه بعدی
۴ خلق مدل سه بعدی برای اجسام اولیه

۱ ۴ تولید سطح پایه
۲ ۴ محاسبه خط سیر روبش برای سطح پایه
۳ ۴ نمونه مثال بازسازی

۵ تفسیر نمای مقطعی
۶ موتور استدلال بصری
۷ بحث و نتیجه گیری

 


 

بخشی از ترجمه:

 

 ۱ مقدمه

طرح ها و نقشه های مهندسی چند نمایی کاربرد گسترده ای داشته و نقش بسیار مهمی در مهندسی سنتی ایفا می کنند. نماهای ارتوگرافیکی ۲ بعدی تنها ابزار نمایش قدرتمند اجسام سه بعدی بوده و به عنوان واسطه و محیط استاندارد بین طراحی و تولید نیز عمل می کنند. بیشتر محصولات موجود در تصاویر ارتوگرافیکی نمایش داده شده اند. بعضی از کارهای مهندسی شامل اصلاح و تغییر طرح های موجودی می شود که برروی کاغذ نمایش داده شده اند، یک سیستم خودکار برای ساخت مدل سه بعدی از طرح ها و نقشه های مهندسی چند نمایی از طرح های قدیمی به طور کامل استفاده کرده و علاوه بر ملاحظات نظری ، کاربردهای عملی نیز دارا می باشد. تفسیر طرح ها و نقشه های مهندسی به وسیله کامپیوتر کاری سخت و دشوار می باشد. هدف اصلی قدرتمند کردن کامپیوتر و دادن توانایی مهندسین انسانی برای شناخت و درک طرح های مهندسی به آن می باشد. تا کنون، محققین از تعدادی الگوریتم برای تولید اجسام سه بعدی از تصاویر یا نماهای ارتوگرافیکی مشخص شده توسط کاربر استفاده کرده اند. در این راستا نظرسنجی ها و بررسی های عالی توسط وانگ و گوجار انجام شده است. این الگوریتم ها را می توان به دو دسته تقسیم نمود:
۱٫ شیوه مبتنی برقاب وایر یا روش های B-rep
۲٫ شیوه مبتنی بر حجم یا روشهای CSG
سایرروشهای باارزش اخیر در مراجع ۲۴، ۱۴-۵ ذکر شده است که عمدتاً بر راندمان و عملی بودن الگوریتم ها تاکید کرده اند. اما، با وجودمقایسه با توانایی ادراک و شناخت انسانی تصاویر متعدد، این الگوریتم ها هنوز در مرحله آزمایشگاهی بوده و قادر به تامین کلیه نیازمندیهای عملی پیش بینی شده نمی باشند. این قبیل معایب عمدتاً ابعاد و جنبه های زیررا لحاظ می کند:
۱٫ با وجود تفاسیر متعدد، مهندسین می توانند از مشخصه های ذاتی شکل و دانش وابسته به محیط و موقعیت برای حدس و گمان با استدلال استفاده کرده و به تفسیر مورد انتظار دست یابند. بیشتر الگوریتم های فعلی فاقد این توانایی می باشند. بعضاً در نظر یک مهندس فقط یک تفسیر وجود دارد، اما در بازسازی ماشینی ابهام بروز می کند.
۲٫ شکل هندسی و توپولوژی سه بعدی معمولاً همزمان باهم حاصل می گردد زمانی که مهندسین انسانی طرح ها و نقشه های مهندسی دو بعدی را تفسیر می کنند ، اما این مکانیسم کشف سه بعدی در شیوه های B-rep یا CSG به ندرت لحاظ می گردد. عناصر Ghost ( تعدادی لبه مازاد یا پاتولوژیکی) که در تصویر ظاهر می شوند اما قادر به تامین خصوصیات توپولوژیکی اجسام سه بعدی نیستند، در شیوه B-rep / مبتنی بر قاب وایر ایجاد شده اند. در موارد پیچیده حذف کلیه آنها کار راحتی نیست. شیوه مبتنی برحجم تصور می کند که هر جسم جامد سه بعدی را می توان به صورت سلسله مراتبی از طریق نمونه های اولیه ساخت. اما تشخیص الگوهای خاص نمونه های اولیه از طرح ها و نقشه های مهندسی پیچیده ، کار سخت ودشوار می باشد.
۳٫ نماهای مقطعی نقش مهمی در غلبه و حل ابهام قطعات و اجزای مخفی در مدلهای سه بعدی ایفا می کنند. اما ، این مسئله در شیوه های موجود اغلب نادیده گرفته شده است. در حقیقت، نماهای مقطعی مکمل مفیدی برای نمایش تصاویر سه نمایی به شمار رفته و نقش موثری در نشان دادن ساختار داخلی مدلهای سه بعدی ایفا می کنند.

محدودیت های اصلی شیوه معرفی شده عبارتنداز:
1. تقسیم بندی فضای جسم سه بعدی بر اساس توصیف نیم فضا صورت گرفته و به طور نرمال، هیچ گونه انطباقی بین باکس های سلولی مجاز نمی باشد. متاسفانه، این نوع تقسیم بندی همیشه پیچیدگی جسم سه بعدی در باکس سلولی را برای اجسام خمیده نظیر تقاطع دو استوانه کاهش نمی دهد ( در شکل 16a نشان داده شده است). راه حل فعلی ما ترسیم دو مستطیل 2بعدی متقاطع در نماهای تصویر و خلق مستقیم دو باکس سلولی متقاطع برای آنها می باشد. مکعب حاصله اتحاد مدلهای سه بعدی در باکس های سلولی را نشان می دهد.
2. در حال حاضر، فقط یک تیپ اولیه در باکس سلولی مجاز شمرده شده و برای توصیف کلیه اجسام سه بعدی در باکس های سلولی کافی نمی باشد. به طور مثال، تورس که تولید آن با عملیات های روبش انتقالی عمومی کار سخت و دشواری است، در حال حاضر حذف گردیده است. یکی از راه حل های بالقوه در مورد این مسئله استفاده از تیپ های اولیه بیشتر میباشد.

 


 عنوان فارسی مقاله: نقش ادراک و شناخت بصری در بازسازی سه بعدی طرح و نقشه های مهندسی چند نمایی
 عنوان انگلیسی مقاله: Embedding visual cognition in 3D reconstruction from multi-view engineering drawings

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا