دانلود ترجمه مقاله کسب موقعیت مزیت رقابتی از طریق شیوه های منابع انسانی (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۴)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در سال ۲۰۲۴ منتشر شده که ۱۶ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۴۶ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

کسب موقعیت مزیت رقابتی از طریق شیوه های منابع انسانی: مطالعه بانک های هندی

عنوان انگلیسی مقاله:

Gaining competitive advantage status through human resource practices: A study of Indian banks

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه ساینس دایرکت، الزویر – (Sciencedirect – Elsevier)
سال انتشار ۲۰۲۴
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۶ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت کسب و کار – مدیریت منابع انسانی – آموزش و بهسازی منابع انسانی – توسعه منابع انسانی – مدیریت مالی – بانکداری
چاپ شده در مجله (ژورنال)  Social Sciences & Humanities Open
کلمات کلیدی عملکرد HRM – عملیات HR – امور مالی بانک – عملکرد HR – سیستم HR – وضعیت مزیت رقابتی
کلمات کلیدی انگلیسی HRM function – HR practices – Bank financial – HR performance – HR system – Competitive advantage status
نمایه (index) Scopus – DOAJ
نویسندگان Saloni Pahuja – Seema Mahlawat – Vimal Kumar – Raj Kumar Sah
شناسه شاپا یا ISSN ۲۵۹۰-۲۹۱۱
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.newideapsych.2023.101058
لینک سایت مرجع https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2590291124000019
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۳٫۷۹۱ در سال ۲۰۲۳
شاخص H_index مجله ۲۵ در سال ۲۰۲۴
شاخص SJR مجله ۰٫۶۹۱ در سال ۲۰۲۳
شاخص Q یا Quartile (چارک) انگلیسی به فارسی
بیس است 
مدل مفهومی دارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر دارد 
فرضیه دارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۴۱۹۲

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۴۶ صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن ترجمه و درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده
۱ مقدمه
۲ مرور منابع و طرح فرضیه ها
۳ روش تحقیق
۴ تحلیل داده ها و نتایج
۵ بحث و یافته ها
مفاهیم اجتماعی
۶ نتیجه گیری ها، محدودیت ها، و مسیر تحقیقات آتی
منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده
در وضعیت کنونی، وجود عملیات کارآمد منابع انسانی(HR) ضروری است. به دلیل تغییرات مداوم در بانکداری، محیط های کار، قوانین بانک ذخایر هندوستان(RBI) و افزایش انتظارات و نیازهای مشتریان، باید توجه بیشتری به استرتژی هایHR نمود تا بتوان به عملکرد عالی رسید و در وضعیت رقابتی باقی ماند (به ویژه در سازمان های خدمات رسانی). این موضوع، به یکی از مهم ترین عوامل تأثیرگذار تبدیل شده است که بر چگونگیِ رقابتی بودنِ بخش بانکداری هندی اثر می گذارد. هدف این پژوهش، ارزیابیِ وضیت کنونیِ سیستمHR در بانک های هندی و وضعیت آن به عنوان یک مزیت رقابتی است. برای این تحقیق،۶۰۰ پاسخِ نظرسنجی از بانک های هندی جمع آوری شد. روش مورد استفاده در این پژوهش، مدل معادلاتِ ساختاریِ مبتنی بر حداقل مربعات جزئی، با استفاده از آزمون کای-دو و تحلیل توصیفی، بر پایۀ تعداد زیادی متغیرهای مستقل و یک متغیر وابسته می باشد. دوازده فاکتورِ سیستم HR شناسایی شدند که مزیت رقابتی ایجاد می کنند. همچنین، این دوازده فاکتور، مجموعاً ۵۹/۶۳ درصد از واریانس کل را توصیف نمودند، و تمام فرضیه ها به خوبی این مطالعه را تأیید کردند. بر اساس نتایج حاصل، با تمرکز بر عملکرد HR، بانک ها نه تنها می توانند در این شرایط اقتصادی دشوار، بقا یابند، بلکه به مزیت رقابتی هم دست می یابند. در سیستم هایHR مورد استفاده توسط بانک ها و مزیت رقابتی که به آن دست یافته اند، تغییرات بین-بخشی وجود دارند که لازم است که با برنامه ریزی دقیقی حفظ شوند.

۲- مرور منابع و طرح فرضیه ها
توانایی یک سازمان برای موفق شدن، به نگرش ها، قابلیت ها، و مهارت های کارمندانش و نیز ظرفیت آنها در وفاداری و اعتماد به کارفرمای خود و عملکرد عالی در تعاملات پیچیده، بستگی دارد. HRها هستند که می توانند از هر منبع دیگری به طور مؤثر در حداکثر کردن فرصت ها و به حداقل رساندن خطرات استفاده نمایند (Choudhury & Mishra, 2010). باور بر این است که HR های برتر، به سازمان، مزیّت رقابتی می دهند، چون با بهبود روش ها و نتایج سازمانی سبب موفقیت سازمان می شوند، چرا که از منابع دیگر استفاده می نمایند. بعد از قدردانی از ارزشHR یک سازمان، اولویت باید با درک اهمیت دپارتمانHR و روش ها و سیاست هایHR باشد. ایجاد مزیّت رقابتی از طریقHR ، به تمرکز بر عملیاتِHR نیاز دارد(Verma et al., 2022) . دارایی های انسانی، بهترین اهرم در عملیات کارآمدِHR هستند. در صنعت بانکداری هندی،HR ها با مشکلات متعدّدی مواجه هستند. اولین مشکل که مدیران اجراییHR با آن رو به رو هستند، ایجاد ارزش در دپارتمان HR، آموزش و پیشرفتHR برای انطباق با نیازهای متغیرِ این صنعت و افزایش ویژگی های نادر آنها است. مدیران باید درک کنند که فقط نیازهای مالی، محرّک انگیزه های یک فرد نیستند و باید حس تعلّق در کارمندانشان ایجاد گردد. مهم ترین مشکل که بخش بانکداریِ هندی ما تجربه می کند، مدیریت عملیاتِHR است، چون فشار روی رقابت (به دلیل ایجاد بانک های خصوصی بیشتر، و بازنشستگی های انبوهی که برای بانک های دولتی در آیندۀ نزدیک پیش بینی شده است) تشدید شده است. به منظور بقا در این دورۀ دشوار و رقابتی و نیز برآورده نمودن انتطاراتِ رو به افزایش مشتریان، این صنعتِ خدمات رسانی، اکنون بایدHR ها را توسعه دهد و انرژی دوباره به آنها بخشد. در نتیجه، تجارت ها باید به طور مداوم برای بهبود و اجرای بهترین عملیاتِHR و نیز استخدام، انتخاب، آموزش، توسعه، پرداخت حقوق، و حفظ کارمندان، هزینه نمایند. قابلیتِHR را می توان از طریق مدیریتِ مناسب استعدادها و اجرای عملیاتِHR مانند استخدام، آموزش، و پاداش به کارمندان ایجاد نمود و اطمینان حاصل نمود که کپی کردنِ این فرهنگِ سازمانی دشوار خواهد بود (Merkel et al., 2009).

۱-۲ عملیات HR
خلاصۀ برخی از اجزاء مهم در عملیاتِ HR بر اساس مطالعاتِ پیشین عبارت است از:
۱-۱-۲ رضایت شغلی
رضایت شغلی، سطحی از رضایتمندی است که کارمندان از کارِ خود به دست می آورند. این امر، فراتر از خرسند بودن با همکاران و رئیس ها، رضایت از قوانین سازمانی و اثر کارشان بر زندگی شخصی آنها است. اینکه کارمندان حس تعلّق داشته باشند، سازمان را به عنوان یک محل کار خوب به دیگران پیشنهاد دهند، به سازمان متعهّد باشند، حس امنیّت شغلی داشته باشند، حس کنند پکیج حقوقی آنها نسبت به افراد دیگرِ این صنعت، منصفانه است، ارزش های لازم برای رشد و توسعۀ مهارت هایشان را داشته باشند، و مزایای فرعی و امنیت برای بازنشستگی دریافت کنند، از جمله ویژگی های رضایتمندیِ شغلی است. تمام این موارد به کارمندان کمک می کنند رضایت شغلیِ بهتری در سازمان داشته باشند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا