دانلود ترجمه مقاله نقش کیفیت حسابرسی در رابطه عملکرد مالی شرکت ESG (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۲)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در سال ۲۰۲۲ منتشر شده که ۱۳ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۲۹ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

نقش کیفیت حسابرسی در رابطه عملکرد مالی شرکت ESG: شواهد تجربی از شرکتهای اروپای غربی

عنوان انگلیسی مقاله:

The role of audit quality in the ESG-corporate financial performance nexus: Empirical evidence from Western European companies

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه ساینس دایرکت، الزویر – (Sciencedirect – Elsevier)
سال انتشار ۲۰۲۲
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۳ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله حسابداری – مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت مالی – حسابداری مالی – مدیریت عملکرد – مدیریت کسب و کار – حسابرسی
چاپ شده در مجله (ژورنال) Borsa Istanbul Review
کلمات کلیدی کیفیت حسابرسی – محیط – ESG – عملکرد مالی – حکمرانی – اجتماعی – اروپای غربی
کلمات کلیدی انگلیسی Audit quality – Environment – ESG – Financial performance – Governance – Social – Western Europe
نمایه (index) scopus – Master Journal List – JCR – DOAJ
نویسندگان R.M. Ammar Zahid – Muhammad Kaleem Khan – Waseem Anwar – Umer Sahil Maqsood
شناسه شاپا یا ISSN ۲۲۱۴-۸۴۵۰
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.bir.2022.08.011
لینک سایت مرجع https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2214845022000643
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۴٫۲۲۲ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۲۷ در سال ۲۰۲۲
شاخص SJR مجله ۰٫۷۰۹ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q2 در سال ۲۰۲۱
بیس است 
مدل مفهومی ندارد
پرسشنامه ندارد 
متغیر دارد  
فرضیه دارد  
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۵۷۳

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۲۹ (۳ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است ✓ 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است   
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است ✓ 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه تایپ شده است
منابع داخل متن ترجمه و درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱ مقدمه

۲ ادبیات مربوطه و توسعه فرضیه های ما

۳ داده ها و روش شناسی

۴ نتایج و مباحث

۵ نتیجه گیری ها و پیامدهای سیاسی

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

این تحقیق نقش میانجی کیفیت حسابرسی را در رابطه بین عوامل محیطی، اجتماعی و حکمرانی (ESG) و عملکرد مالی شرکت (CFP) در کشورهای اروپای غربی بررسی می کند. نمونه تحقیقاتی شامل ۶۲۰ شرکت مستقر در اروپای غربی شامل استرالیا، بلژیک، فرانسه، آلمان، لوکزامبورگ، موناکو، هلند، و سوئیس از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ است. برآوردهای داده صفحه برای بررسی اثرات مستقیم و میانجی استفاده می شود. این نتایج نشان می دهند که ESG اثر منفی معنی داری بر عملکرد شرکت دارد، همانطور که توسط بازده دارایی ها (ROA) اندازه گیری شده است، از فرضیه مبادله ای پشتیبانی می کند که در آن سرمایه گذاری در فعالیت های ESG هزینه کسب و کار را افزایش می دهد. علاوه بر این، ما در می یابیم که اثر معکوس ESG بر CFP در شرکت هایی که توسط توسط شرکت های حسابداری بیگ فور تایید می شوند، مشهودتر است. با این حال، ESG اثر مثبت معنی داری بر درآمد دارد که نشان دهنده این است که مشتریان بیشتر به شرکت هایی جذب می شوند که در ESG سرمایه گذاری می کنند. تحلیل زیمولفه ESG از نتایج اصلی پشتیبانی می کند. این نتایج نسبت به مشخصات مدل جایگزین و معیارهای جایگزین CFP و کیفیت حسابرسی قوی هستند و عاری از مباحث درون زایی هستند. این یافته ها به دانش موجود بر ESG با روشن کردن اثر کیفیت حسابرسی خارجی بر رابطه ESG-CFP کمک می کنند. همچنین امتیازهای کلی ESG و همچنین ویژگی های فردی ESG (محیطی، اجتماعی، و حکمرانی) را بررسی می کنیم.

 

۱- ادبیات مربوطه و توسعه فرضیه های ما
۲-۱- ESG و CFP
مفاهیم CSR و CG در محیط شرکت های بورسی اصلی در کشورهای بسیار صنعتی ظاهر شدند که باعث رونق در کسب و کار و سرمایه گذاری پایدار می شود (آلارینی و حمدان، ۲۰۲۰). رابطه بین ESG و مولفه های مختلف سطح شرکت به صورت گسترده ای در طول چند دهه گذشته مورد تحقیق قرار گرفته است. ادبیات ESG را می توان به دو جریان تقسیم کرد، که اولین جریان عوامل تعیین کننده افشای CSR، و دومین جریان تاثیر ESG بر نتایج اقتصادی سطح شرکت است. عوامل تعیین کننده افشای CSR شامل اندازه شرکت، سودآوری، اهرم مالی، حساسیت محیطی صنعتی، اندازه هیئت مدیره، اعضای زن هیئت مدیره، بین المللی سازی، و سابقه هستند (دیداچ، کراسودوسکا، ۲۰۱۷). دوم، مجموعه بزرگی از تحقیق برررسی می کند که چگونه ESG بر نتایج مختلف سطح شرکت تاثیر می گذارد. این پژوهش نشان می دهد که ESG تصویر عمومی یک شرکت را بهبود می دهد، که منجر به افزایش در فروش و درآمد می شود (نیام-آسیاما و گولام، ۲۰۱۹). تحقیقات مرتبط با ریسک تاثیر منفی ESG را بر اهرم مالی و به طور کلی مشخصه ریسک شرکت پیدا می کنند (هارجوتو، ۲۰۱۷). اگرچه تصویر شرکت، اهرم مالی، و ریسک برخی از مهمترین شاخص های عملکرد شرکت هستند، آیا این عوامل منجر به عملکرد مالی بهتر می شوند؟ مدیران بیشتر درباره عملکرد مالی شرکت نگران هستند، زیرا به صورت مستقیم با ارزش شرکت مرتبط است (هیل و اسنل، ۱۹۸۸؛ سایگیلی و همکاران، ۲۰۲۲).

 

ارتباط بین ESG و CFP به صورت گسترده ای از نظر جنبه های نظری و کاربردی بررسی شده است. یک تصور ثابت بر این اساس است که هیچ نظریه واحدی نمی تواند پدیده مرتبط با پایداری را شامل شود (خان و همکاران، ۲۰۲۲؛ زاهد و سیمگا-موگان، ۲۰۲۲). تحقیق حاضر عمدتا شامل آگاهی هایی از نظریه ذینفعان (فریمن و همکاران، ۲۰۱۰)، نظریه میوپیای مدیریتی (استین، ۱۹۸۸)، نظریه مبادله ای (اوپرل، ۱۹۷۶) و نظریه نمایندگی (جنسن و مکلینگ، ۱۹۷۶) است. دو رویکرد نظری متناقض پیوند ESG-CFP را توضیح می دهند؛ فرضیه مبادله ای و اثرات اجتماعی (خوب انجام دادن در حین انجام کار خوب)، به ترتیب یک ارتباط منفی و مثبت بین ESG و CFP را نشان می دهند. فرضیه اثرات اجتماعی در صورتی برقرار است که هزینه های عملیات مسئولیت پذیر اجتماعی فراتر از منافع باشد. ESG مقداری ارزش پنهان دارد که به نظریه های تاثیر اجتماعی و ذینفعان همگرا می شود (فریمن و همکاران، ۲۰۱۰). فریمن (۲۰۱۰) از مشارکت مدیریت در فعالیت های ESG پشتیبانی می کند و بیان می کند که شرکت ها می توانند از فعالیت های ESG برای حل تعارضات در میان ذینفعانی مانند مدیران، سهامداران، کارکنان، و مشتریان استفاده کنند (خان و همکاران، ۲۰۲۱؛ زاهد و همکاران، ۲۰۲۲). گزارشگری ESG یک ابزار مورد استفاده توسط یک سازمان برای کنترل، مدیریت، تاثیرگذاری، یا حتی اداره ذینفعان مختلف است. «اطلاعات- شامل حسابداری مالی و حسابداری اجتماعی- یک مولفه اصلی است که می تواند توسط سازمان برای مدیریت (یا اداره) ذینفعان برای بدست آوردن پشتیبانی و تایید آنها (یا منحرف کردن تمرکز و عدم تایید مخالفشان) استفاده شود (هوانگ و کانگ، ۲۰۱۰، صفحه. ۴۴۹). منافع کارکنان، مشتریان، و ذینفعان (شامل دولت های محلی و بانک ها) بعنوان یک استراتژی کلیدی در ESG (مک ویلیامز و سیئگل، ۲۰۰۱) با شرکت هایی که مسئولیت اجتماعی دارند، ترویج شده اند (حسینی و آچک، ۲۰۱۵). شرکت های مسئول اجتماعی با جامعه تضادهایی دارند، که همزمان با کاهش در هزینه درگیری است و بنابراین ارزش سهامدار را افزایش می دهد (هیل، ۲۰۰۵). مدیران با توجه به میوپیای مدیریتی تمایل دارند تا اقدامات با سود کوتاه مدت را ترجیح دهند که ارزش سهامدار بلند مدت را بهینه می کند. در مقابل، سرمایه گذارانی با تمرکز کوتاه مدت تمایل دارند تا مزایای بلند مدت را کم ارزش کنند. زیرا مخارج اقدامات مسئول اجتماعی فورا انجام می شوند، مزایای آنها در بلند مدت درک می شوند. بنابراین، پیش بینی سودهای همراه دشوارتر و برای سرمایه گذارانی با تمرکز کوتاه مدت کمتر فریبنده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا