دانلود ترجمه مقاله بازرسی الیاف نساجی پزشکی قانونی به وسیله تصویربرداری رامان (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۲) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در ۱۰ صفحه در سال ۲۰۲۲ منتشر شده و ترجمه آن ۲۴ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

بازرسی الیاف نساجی پزشکی قانونی به وسیله تصویربرداری رامان و آنالیز چند متغیره

عنوان انگلیسی مقاله:

Forensic examination of textile fibres using Raman imaging and multivariate analysis

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
سال انتشار ۲۰۲۲
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۰ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مهندسی نساجیمهندسی پزشکی
گرایش های مرتبط با این مقاله فناوری نساجیبیوموادپردازش تصاویر پزشکیشیمی نساجی و علوم الیاف
چاپ شده در مجله (ژورنال) Spectrochimica Acta Part A : Molecular and Biomolecular Spectroscopy
کلمات کلیدی تصویربرداری رامان – کمومتری – تجزیه و تحلیل المان اصلی (PCA) – تفکیک منحنی چند متغیره (MCR) – تحلیل واریانس چند متغیره (MANOVA) – پنبه – نایلون – پلی استر – ابریشم، اکریلیک
کلمات کلیدی انگلیسی Raman imaging – Chemometrics – PCA – MCR – MANOVA – Cotton – Nylon – Polyester – Silk – Acrylic
نمایه (index) scopus – Master Journal List – JCR – MedLine
نویسندگان Félix Zapata – Fernando E. Ortega-Ojeda – Carmen García-Ruiz
شناسه شاپا یا ISSN ۱۳۸۶-۱۴۲۵
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.saa.2021.120695
ایمپکت فاکتور(IF) مجله ۴٫۴۷۸ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۱۳۲ در سال ۲۰۲۲
شاخص SJR مجله ۰٫۵۹۰ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q2 در سال ۲۰۲۱
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۰۵۶
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت Elsevier
نشریه الزویر – Elsevier

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۲۴ (۳ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن به صورت عدد درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

نکات مهم
چکیده گرافیکی
چکیده
۱٫ مقدمه
۲٫ آزمایشی
۳٫ نتایج و بحث
۴٫ نتیجه گیری و روندهای آینده
منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     نشان داده شده است که تکنیک های طیف سنجی ارتعاشی برای شناسایی و مقایسه الیاف نساجی و پارچه های لباس بسیار مناسب هستند. از سوی دیگر، حالت های جدید تصویربرداری شیمیایی بر اساس این تکنیک های طیف سنجی، در زمینه های متعددی موثر واقع شده اند. این امر به ویژه برای تجسم شیمیایی و غربالگری نمونه‌های مختلف از جمله مدارک قضایی (بررسی صحنه جرم)، محصولات شیمیایی و غذایی (کنترل کیفیت)، بافت‌های بیولوژیکی و موجودات زنده (تصویربرداری پزشکی) و همچنین موارد دیگر مهم است. این مطالعه، بررسی پزشکی قانونی و تجسم شیمیایی انتخابی الیاف نساجی و پارچه‌های لباس را با استفاده از تصویربرداری رامان بررسی می‌کند. چهار آزمایش انجام شد که بر غربالگری مواد مختلف متمرکز بود که عبارتند از: (i) مواد مختلف سفید تهیه شده از ۱۰۰٪ پنبه (گازپانسمان، پنبه هیدروفیل، تی شرت، و گوش پاک کن)، (ii) پارچه های پلی استر و پنبه ای با رنگ یکسان، (iii) پنج پارچه پنبه ای در رنگهای مختلف، و (iv) الیاف نساجی با جنسهای متفاوت (اکریلیک، پنبه، نایلون، پلی استر، و ابریشم). از چد روش تجزیه و تحلیل کمومتری چند متغیره از جمله تجزیه و تحلیل المان اصلی (PCA)، تحلیل واریانس چند متغیره (MANOVA)، و تفکیک منحنی چند متغیره (MCR) برای بهبود مقایسه بصری محدود طیف ها که با چشم غیر مسلح انجام شد، استفاده شد. نتایج، شایستگی تصویربرداری رامان را برای تمایز الیاف و پارچه‌های نساجی از لحاظ آماری با توجه به ترکیب شیمیایی جنس لباس و ماده رنگرزی، نشان داد.

 

آزمایشی
نمونه ها
     انواع نمونه های نساجی تهیه شده از ۱۰۰٪ پنبه: گازپانسمان، پنبه هیدروفیل، گوش پاک کن ، و تی شرت سفید به عنوان چهار ماده مختلف سفید مورد مطالعه قرار گرفتند. برش هایی از شش تی شرت در رنگ های مختلف (یکی تهیه شده از ۱۰۰% پلی استر و ۵ مورد تهیه شده از ۱۰۰% پنبه) برای مطالعه تمایز پنبه-پلی استر و همچنین تمایز بین پنج پارچه پنبه ای با رنگ های مختلف انتخاب شدند. این مواد (پنبه و پلی استر) دو ماده نساجی مرتبط و غالب در پوشاک در سراسر جهان محسوب می شوند (۳،۵). در نهایت، پنج الیاف نساجی مختلف که بر روی نوار چسب پلیس بازیابی شده بود نیز مورد مطالعه قرار گرفتند. این الیاف بین دو لایه نوار چسب محکم چسبانده شدند و مستقیما مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نوار چسب و همچنین الیاف نساجی (اکریلیک، پنبه، نایلون، پلی استر و ابریشم) توسط Guardia Civil (نیروی پلیس اسپانیا) فراهم شدند. این الیاف نساجی، بخشی از مجموعه الیافی بودند که طی سال‌ها توسط نیروهای پلیس جمع‌آوری شده بودند. گازپانسمان، پنبه هیدروفیل، گوش پاک کن، و تی شرت از یک سوپر مارکت محلی در اسپانیا خریداری شده است.

 

     برشهای گاز پانسمان، پنبه هیدروفیل و تی شرت در اندازه تقریبا کمتر از ۵×۵ mm2 ، با ضخامت ۸۰۰ μm بودند. قطر الیاف نساجی بین ۱۰ تا ۲۵ μm بود، هرچندکه الیاف برخی از مواد، به ویژه پنبه، نایلون و ابریشم، در هم آمیخته شده بودند و رشته هایی با قطر بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ μm را ایجاد کرده بودند.

 

 

ابزارهای تجزیه و تحلیل تصویربرداری رامان
     اندازه گیری های تصویربرداری رامان بر روی میکروسکوپ تصویربرداری Thermo DXRxi Raman (Thermo Fisher Scientific, Waltham, USA) مجهز به یک دستگاه جفت شده با بار الکترون افزا (EMCCD)، یک لیزر با طول موج تحریک ۴۵۵ nm، و یک گریتینگ با ۱۲۰۰ خط mm-1 انجام شد. این تجهیزات با استفاده از نرم افزار تصویربرداری OMNICxi Raman کنترل می شد (۱٫۰٫۰٫۲۴۲۷; Thermo Fisher Scientific ، والتهام، ایالات متحده آمریکا). نمونه ها در آزمایشات ۱، ۲ و ۴ با تنظیم ۵ mW به عنوان توان لیزر و ۵۰ μm به عنوان اندازه شکاف دیافراگم طیف‌نگار مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نمونه های آزمایش ۳ با استفاده از ۳ mW ، به عنوان توان لیزر و با اندازه شکاف دیافراگم ۲۵ μm طیف‌نگار آنالیز شدند. توان لیزر و دیافراگم طیف‌نگار در آزمایش ۳ به منظور کاهش فلورسانس پارچه‌های تیره، به‌ویژه پارچه‌های نخی سیاه، کاهش یافت. در همه آزمایشات، محدوده طیفی اندازه گیری شده، از ۳۰۰۰ تا ۲۰۰ cm-1 شیفت رامان با فاصله گذاری داده ها در حدود ۱٫۹۳ mm-1 می باشد. با توجه به اهداف میکروسکوپ، نمونه های آزمایش ۱، ۲ و ۳ (برش پارچه) با استفاده از هدف بزرگنمایی ۴ برابر تجسم شد، در حالی که نمونه های آزمایش ۴ (الیاف) با هدف بزرگنمایی ۱۰ برابر تجسم شدند. از آنجایی که در نمونه های آزمایش ۴ به جای برش پارچه از الیاف استفاده شده بود، بزرگنمایی بیشتر برای تجسم درست آنها ضروری بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا