دانلود ترجمه مقاله اثر برنامه کاهش استرس بر اساس ذهن آگاهی بر استرس، اضطراب و ترس از زایمان (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۲) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در ۷ صفحه در سال ۲۰۲۲ منتشر شده و ترجمه آن ۱۸ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

اثر برنامه کاهش استرس بر اساس ذهن آگاهی بر استرس، اضطراب و ترس از زایمان در زنان باردار مبتلا به COVID-19

عنوان انگلیسی مقاله:

Effect of the Mindfulness-Based Stress Reduction program on stress, anxiety, and childbirth fear in pregnant women diagnosed with COVID-19

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
سال انتشار ۲۰۲۲
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۷ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله روانشناسیپزشکی
گرایش های مرتبط با این مقاله روانشناسی بالینیروانپزشکیجراحی زنان و زایمان
چاپ شده در مجله (ژورنال) Complementary Therapies in Clinical Practice
کلمات کلیدی کووید ۱۹ – ذهن آگاهی – سلامت ذهنی دوران بارداری – بارداری – حالت دوران بارداری
کلمات کلیدی انگلیسی COVID-19 – Mindfulness – Perinatal mental health – Pregnancy – Prenatal mood
نمایه (index) scopus – Master Journal List – JCR – MedLine
نویسندگان Esra Güney – Sıdıka Ozlem Cengizhan – Esra Karatas Okyay – Zeynep Bal a – Tuba Uçar
شناسه شاپا یا ISSN ۱۷۴۴-۳۸۸۱
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.ctcp.2022.101566
ایمپکت فاکتور(IF) مجله ۳٫۵۴۹ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۵۶ در سال ۲۰۲۲
شاخص SJR مجله ۰٫۶۶۸ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۱
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد
پرسشنامه ندارد
متغیر دارد  
فرضیه ندارد
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۰۱۶
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت Elsevier
نشریه الزویر – Elsevier

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۱۸ (۳ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه تایپ شده است
منابع داخل متن به صورت عدد درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱٫ مقدمه

۲٫ مواد و روش ها

۳٫ نتایج

۴٫ بحث

۵٫ نتیجه گیری و پیشنهادات

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده
     هدف: هدف این مطالعه بررسی اثربخشی برنامه کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی (MBSR) در پیشگیری از نگرانی، اضطراب و ترس از زایمان در زنان باردار مبتلا به کووید ۱۹ می باشد.
مواد و روش: این مطالعه که به صورت یک آزمایش تصادفی کنترل شده طراحی شد، با مشارکت زنان بارداری انجام شد که مبتلا به کووید ۱۹ بودند. نمونه، شامل ۸۴ زن باردار بود، از جمله ۴۲ زن باردار در گروه آزمایش و ۴۲ زن باردار در گروه کنترل. برنامه MBSR آنلاین، شامل ۸ جلسه بود و ۴ هفته به طول می انجامید که برای زنان باردار در گروه آزمایش فراهم شد، در حالیکه چنین طرحی برای گروه کنترل ارائه نشد. داده ها از طریق پرسشنامه اضطراب بارداری بازبینی شده(NuPDQ)، پرسشنامه اضطراب بک(BAI)، و پرسشنامه نگرش به زایمان(CAQ) جمع آوری شدند.
نتایج: پس از برنامه MBSR، میانگین امتیازات NuPDQ، BAI، و CAQ زنان باردار در گروه آزمایش به طور معناداری کمتر از میانگین امتیازات زنان باردار در گروه کنترل بود(p<0.001).
نتیجه گیری: برنامه MBSR آنلاین می تواند برای کاهش سطوح استرس، اضطراب و ترس از زایمان زنان باردار مبتلا به کووید ۱۹ به کار رود. با استفاده از برنامه MBSR، متخصصان سلامت می توانند سلامت روانی زنان باردار مبتلا به کووید ۱۹ را بهبود دهند.

مواد و روش ها
طرح و نمونه
     این مطالعه به صورت یک آزمایش تصادفی کنترل شده طراحی شد تا اثرات برنامه زنده آنلاین MBSR بر استرس، اضطراب و ترس از زایمان در زنان باردار مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شود. این مطالعه با زنان بارداری انجام شد که در نهادهای مرتبط وابسته به وزارت بهداشت استان آدیامان در جنوب شرقی ترکیه ثبت نام کرده بودند و آزمایش های واکنش زنجیره ای پلی مراز(PCR) آنها مثبت بود. در این مطالعه، سوابق کووید ۱۹ برای ۹ ماه، بین مارس و نوامبر ۲۰۲۰، بررسی شد. مطابق مدارک وزارت بهداشت، ۱۶۵ زن باردار در شهر در دوره فوق الذکر مبتلا به کووید ۱۹ بودند. انتشار عفونت کووید ۱۹ برای ۲۷۵۰ زن باردار ثبت شده در نهادهای مربوطه در مارس-نوامبر ۲۰۲۰، تقریبا ۶% بود.

 

     تحلیل توانی موردی برای برآورد اندازه مناسب نمونه انجام شد. در مروری بر تحقیقات پیشین، مشخص شد که برای نتایج اولیه مطالعه، میانگین امتیاز استرس در بارداری، قبلا ۶۲٫۳۵ گزارش شد(انحراف استاندارد ۱۱٫۲۸) [۲۲]. در واقع، فرض می شود که میانگین امتیاز اضطراب پس از مداخله در مطالعه ۷ نمره کاهش خواهد یافت، حداقل انداره نمونه مورد نیاز، ۴۲ زن باردار در هر گروه محاسبه شد، با حاشیه خطای ۵% و سطح معناداری دو دامنه ای، در فاصله اطمینان ۹۵%، و توان ۸۰% برای نشان دادن جامعه (۴۲ زن باردار برای گروه آزمایش و ۴۲ زن باردار برای گروه کنترل).

 

     این مطالعه تمام زنان باردار که به اینترنت دسترسی داشتند و آزمایش کووید ۱۹ آنها در سه ماه اخیر مثبت بود را گنجاند(زیرا فرض می شود که اثرات روانشناختی عفونت کووید ۱۹ حداقل برای حداکثر سه ماه به طول می انجامد) و بر اساس سوابق پزشکی آنها، مشکل روانشناختی نداشتند. زنان باردار که سن جنینی بالای ۳۶ هفته داشتند یا طی فرآیند تحقیق زایمان می کردند از مطالعه حذف شدند. زنان باردار با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده برای نمونه انتخاب شدند. برای تصادفی سازی، زنان با استفاده از مولد اعداد تصادفی در جدول اعداد بر روی وب سایت www.random.org تعیین شدند. در آغاز مطالعه، اعداد برای گروه های کنترل و آزمایشی تعیین شد که بر اساس قرعه کشی اختصاص داده شد. به زنانی که عدد ۱ اختصاص داده شد گروه آزمایش را تشکیل دادند، در حالیکه به زنانی که عدد ۲ اختصاص داده شد، گروه کنترل را تشکیل دادند. در کل ۱۰۲ زن باردار از نظر برآوردن معیار شمول، ارزیابی شدند. تمام این زنان باردار موافق مشارکت در مطالعه بودند. با این وجود، ۱۸ نفر از آنها از مطالعه کنارگذاشته شدند(۳ زنی که هفته جنینی آنها بیش از ۳۶ هفته بود، ۴ زن که طی مطالعه زایمان می کردند، ۶ زن که به مشارکت در جلسات MBSR ادامه ندارند و ۵ زن که فرم را به طور کامل پر نکردند) (شکل A1).

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا