دانلود ترجمه مقاله ارتباط بین اختلال کم توجهی-بیش فعالی و بیماری سلیاک (ام دی پی آی ۲۰۲۲) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه ام دی پی آی در ۱۰ صفحه در سال ۲۰۲۲ منتشر شده و ترجمه آن ۱۸ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

ارتباط بین اختلال کم توجهی-بیش فعالی (ADHD) و بیماری سلیاک در کودکان

عنوان انگلیسی مقاله:

The Association between ADHD and Celiac Disease in Children

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf 
سال انتشار ۲۰۲۲
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۰ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله پزشکیروانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله روانشناسی رشدمغز و اعصابروانپزشکیگوارش و کبد
چاپ شده در مجله (ژورنال) Children
کلمات کلیدی اختلال کم توجهی-بیش فعالی – بیماری سلیاک – مرور نظام مند – رابطه
کلمات کلیدی انگلیسی ADHD – celiac disease – systematic review – association
نمایه (index) scopus – Master Journal List – JCR – DOAJ – PubMed Central
نویسندگان Sonia Gaur
شناسه شاپا یا ISSN ۲۲۲۷-۹۰۶۷
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.3390/children9060781
ایمپکت فاکتور(IF) مجله ۲٫۸۰۹ در سال ۲۰۲۱
شاخص H_index مجله ۳۱ در سال ۲۰۲۲
شاخص SJR مجله ۰٫۶۴۵ در سال ۲۰۲۱
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q2 در سال ۲۰۲۱
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۳۰۰۸
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت MDPI
نشریه ام دی پی آی – MDPI

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۱۸ (۳ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه دارد و ترجمه شده است
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن به صورت عدد درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱- مقدمه

۲- مواد و روش ها

۳- نتایج

۴- بحث

۵- نتیجه گیری

پیوست الف

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     بحث پیرامون رابطه ی میان بیماری سلیاک و اختلال کم توجهی-بیش فعالی در یک مرور نظام مند در سال ۲۰۱۵ انجام شد که در نهایت هیچ رابطه ای را نشان نداد. از سال ۲۰۱۵ به این سو، چندین مطالعه انجام شده است که یک رابطه میان بیماری سلیاک و اختلال کم توجهی-بیش فعالی را نشان داده اند. مطالعه ی کنونی یک مرور نظام مند به-روزرسانی شده است. زمینه: بیش تر کارشناسان درباره ی این توصیه که اختلال کم توجهی-بیش فعالی در افراد دچار بیماری سلیاک و برعکس را به عنوان بخشی از استاندارد مراقبت غربالگری نکنیم، اتفاق نظر دارند. در عین حال، آنان پیشنهاد می کنند که بیماران درمان نشده ی دچار بیماری سلیاک و نشانه های عصب شناختی همچون خستگی مزمن، بی توجهی، درد، و سردرد می توانند متمایل به رفتار اختلال کم توجهی-بیش فعالی، یعنی بی توجهی (که ممکن است با دنبال کردن یک رژیم غذایی بدون گلوتن تسکین یابد)، باشند. زیرگونه ی بی توجهی از اختلال کم توجهی-بیش فعالی که شامل نشانه های بی توجهی است از نظر فنوتیپ ناهمگون است، چون شامل سازه ی بالینی کُندی سرعت شناختی (SCT) است. نشانه های کندی سرعت شناختی با تظاهرات عصب شناختیِ بیماری سلیاک همپوشانی دارند. روش ها: یک جست وجوی نظام مند (پریسما) از پایگاه داده های PubMed، Google Scholar، EMBASE، Web of Sience، Stanford Lane، SCOPUS و Ovid برای مقاله هایی تا تاریخ ۲۱ فوریه ی ۲۰۲۲ انجام شد. از این میان، ۲۳ مطالعه دارای شرایط لازم بودند. نتایج: از میان این ۲۳ مطالعه، ۱۳ مورد یک رابطه ی مثبت میان اختلال کم توجهی-بیش فعالی و بیماری سلیاک نشان دادند. بیش تر مطالعاتی که یک رابطه ی مثبت نشان دادند در پنج سال گذشته منتشر شده اند. مغایرت در نتایج عمدتاً به دلیل روش شناسی ناهمگون مورد استفاده، به ویژه برای اختلال کم-توجهی-بیش فعالی و پرسشنامه های پیامد، و نیز فقدان گزارش دهی پیرامون زیرگونه های اختلال کم توجهی-بیش-فعالی است. نتیجه گیری: رابطه ای میان اختلال کم توجهی-بیش فعالی و بیماری سلیاک وجود دارد. در صورت بررسی زیرگونه های اختلال کم توجهی-بیش فعالی، محدودیت های روش شناختی کنونی کم تر خواهند شد.

 

راهبرد جست وجو

     ما یک جست وجوی پیشینه انجام دادیم (برای مشاهده ی فهرستی از اصطلاحات جست وجو، به پیوست الف/ جدول الف ۱ مراجعه نمایید). راهبرد جست وجوی ما از طریق تطابق دادن با یک جست وجوی مستقل که توسط یک کتابدار در کتابخانه ی پزشکی استانفورد آفریده شده است، راستی آزمایی شد. مقاله های منتشرشده در پیش از ۲۱ فوریه ی ۲۰۲۲ در این جست وجو گنجانده شدند. محدودیت های تاریخ پایین تر مورد استفاده قرار نگرفتند، بجز برای گوگل اسکالر (۲۰۲۲-۲۰۱۵). پایگاه داده های الکترونیکی PubMed، Google Scholar، EMBASE، Web of Science، Stanford Lane، SCOPUS و Ovid برای یافتن مقاله های مجله ای مرتبط مورد جست وجو قرار گرفتند. این پروتکل مرور در مرکز بین المللی مرورهای نظام مند (PROSPERO) ثبت شد.

 

     معیارهای ورود به مطالعه به قرار زیر بودند: ۱) اصطلاحات جست وجوی ADHD و بیماری سلیاک (کارآزمایی-های کنترل نشده و کنترل شده /پایگاه داده ها/مراکز)؛ ۲) سنین کم تر از ۱۸ سال (شامل ۳ مطالعه با یک گستره ی سنی و داده های گزارش شده که شامل افراد پایین تر از ۱۸ سال هستند). افزون بر این، ما محدودیت ها/ نقاط قوت مطالعات گذشته و فهرست منابع مطالعات گنجانده شده را مورد توجه قرار دادیم تا دیگر مقاله های مرتبط را بیابیم. تنها مقاله-های انگلیسی زبان مورد مرور قرار گرفتند. پوسترهای مربوط به کنفرانس ها و همایش ها مورد مرور قرار گرفتند، و کوشش هایی انجام شد تا به دست نوشته های منتشرنشده دسترسی یابیم، اما نویسندگاه داده های آماده را در اختیار نداشتند. هیچ مطالعه ی فاقد شرایط لازم گنجانده نشد.

 

     معیارهای خروج از مطالعه عبارت بودند: ۱) مطالعاتی که شامل اصطلاحات جست وجوی بالا بودند اما مداخله ی رژیم غذایی را تنها به گلوتن محدود نکردند؛ ۲) مطالعاتی که شامل دیگر تشخیص های مرتبط بودند (برای نمونه، بیماری التهابی روده، اختلال های کرون، و طیف اوتیسم) و نتایجی که شامل اصطلاحات جست وجو بودند را گزارش نکردند؛ و ۳) مقاله های مروری که شامل داده هایی که یک رابطه میان ADHD و بیماری سلیاک را برقرار می کردند، نبودند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا