دانلود ترجمه مقاله اثرگذاری و اعتماد بیش از حد (سیج ۲۰۰۸)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه سیج در سال ۲۰۰۸ منتشر شده که ۱۰ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۱۴ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

اثرگذاری و اعتماد بیش از حد: پاسخ به ساراسواتی و دیو

عنوان انگلیسی مقاله:

Effectuation and Over-Trust: Response to Sarasvathy and Dew

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه سیج – Sage
سال انتشار ۲۰۰۸
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۰ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله کارآفرینی – مدیریت منابع انسانی – مدیریت کسب و کار
چاپ شده در مجله (ژورنال)  Entrepreneurship Theory and Practice
نمایه (index) Scopus – Master Journals List – JCR
نویسندگان Ranjan Karri – Sanjay Goel
شناسه شاپا یا ISSN ۱۵۴۰-۶۵۲۰
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1111/j.1540-6520.2008.00251.x
لینک سایت مرجع https://journals.sagepub.com/doi/10.1111/j.1540-6520.2008.00251.x
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۱۵٫۶۹۰ در سال ۲۰۲۳
شاخص H_index مجله ۱۹۸ در سال ۲۰۲۴
شاخص SJR مجله ۵٫۸۱۹ در سال ۲۰۲۳
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۳
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۶۳۹

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۱۴ صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ندارد 
ترجمه متون داخل تصاویر ندارد 
ترجمه متون داخل جداول ندارد 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه ندارد 
درج جداول در فایل ترجمه ندارد 
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن ترجمه و درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

فرضیات محدود کننده و نتایج گمراه کننده (نسخه استدلال امکان گرایی S&D)
تصمیم گیری در مورد اعتماد بیش از حد به عنوان یک استراتژی پیشگویانه مطرح نمی‌شود 
امکان گرایی و پیش نیاز های آن در مورد گروه های فردی نسبت به یک معامله
اهمیت شناخت، نگرش ها، اهداف و رفتار کارآفرینی
فرضیات رفتاری جایگزین S&D
نتیجه گیری
منابع

 

بخشی از ترجمه

ساراسواتی و دیو (S&D) در پاسخ به مقاله ما، با این موضوع موافق هستند. که امکان گرایی اعتماد بیش از حد را لحاظ کرده و نشان می دهد که اعتماد ارتباطی به یک کارآفرین مؤثر ندارد. همچنین آنها ادعا کردند که رویکرد ما در قبال کارآفرینی به صورت خصلت (صفت) محور است. ما به این نظرات با تبیین روش های دقیق تر در مورد نگرش کارآفرینان به اعتماد، پاسخ می دهیم. علاوه براین، با بیان فواید ( و محدودیت های) یک رویکرد خصلت محور در بیان نظریه کارآفرینی، ما نظر آنها را که مقاله ما مبتنی بر این رویکرد است، رد می کنیم. در نهایت ما به بیان فرضیات رفتاری جایگزین مورد اشاره S&D می پردازیم. صرف نظر از مزیت های این فرضیات جایگزین، آنها تناقضی با مقاله ما ندارند. ما معتقدیم که لازم است تا این فرضیات به شکل گسترده تر جهت تأثیر گذاری بر بحث در مورد مزیت های آنها جهت ایجاد نظریه پیشرفت در کارآفرینی، ارائه شوند.

در پاسخ به مقاله ما (گوئل و کری ۲۰۰۶)، ساراسواتی و دیو (۲۰۰۸ که از این به بعد، S&D خطاب می شوند) سه مسئله را در ارتباط با درجات متغیر ارتباط میان اعتماد بیش از حد و منطق امکان گرایی مطرح کردند. در فرآیند ارزیابی استدلال امکان گرایی، S&D فرضیاتی را در مورد فرآیند های امکان گرایی که منجر به عدم ارتباط اعتماد بیش از حد به استدلال امکان گرایی می شود، مطرح کرده اند. از طرفی، S&D به بررسی چرایی عدم ارتباط ویژگی های روان شناختی کارآفرینان هنگامی که کارآفرینی از نظر امکان گرایی مشاهده می شود، پرداخته اند. در نهایت، S&D مجموعه ای از فرضیات رفتاری را جهت ارائه نظریه در تحقیقات کارآفرینی مطرح کرده اند که البته این موضوع ارتباطی به نظریه محوری ما ندارد.

تصمیم گیری در مورد اعتماد بیش از حد به عنوان یک استراتژی پیشگویانه مطرح نمی‌شود
بحث های S&D منجر به این نتیجه شد که اعتماد (بیش از حد) در چارچوب استدلال امکان گرایانه چندان ضروری نیست، زیرا استدلال امکان گرایانه دارای ماهیت پیش گویانه نیست و تصمیم گیری در مورد اعتماد به صورت پیشگویانه است. ما معتقدیم که این موضوع نیازمند بررسی دقیق تری است. اولاً، باید توجه داشت که هیچ یک از بحث های ارائه شده توسط گوئل و کری (۲۰۰۶) نسبت به منطق امکان گرایی و کاربرد آن نسبت به اعتماد بیش از حد نشان می دهد که استدلال امکان گرایی به عنوان یک استراتژی پیشگویانه محسوب می شود (گوئل و کری ۲۰۰۶، صفحه ۴۸۰). به طور مثال، S&D به طور گسترده به بحث در مورد داستان سیمپلات با بیان جزئیات در مورد رخداد های تجربیات تجاری سیمپلات پرداخته و نشان دادند که گوئل و کری (۲۰۰۶) به صورت اشتباه اصول منطق امکان گرایی را بر اساس تحقیق ساراواتی بیان کرده اند (۲۰۰۱). مخالفت S&D مبتنی بر استفاده ما از عباراتی از متن اصلی (اندرس ۲۰۰۴) مانند انجام هر موضوع و شرط بر روی ظن او است. این عبارات جهت نشان دادن تفاوت های آشکار میان نگرش یک کارآفرین تحت تأثیر امکان گرایی و رابطه علت و معلول است. جزئیات بیشتر در مورد داستان سیمپلات نشان می دهد که S&D تنها به بیان این موارد بر روی دو عامل کلیدی در آن داستان پرداخته اند. با این حال، تشریح گسترده این موضوع توسط S&D به طور دقیق انجام نشده است که در تحقیق گوئل و کری (۲۰۰۶) نیز نمایان است.

با این حال، ارزیابی منشا دیگر محدودیت S&D که استفاده از قرار گیری شرط در برابر فرصت گرایی است، مفید خواهد بود (گوئل و کری ۲۰۰۶، صفحه ۴۷۹). ما معتقدیم که امکان گرایان به طور سنجیده خلاف جهت یک کارآفرین ویلیامسونی حرکت می‌کنند به طوری که بر اساس این نگرش، عوامل دیگر همواره به صورت فرصت گرایانه عمل می‌کنند. به جای این باور که عوامل همواره به شکل فرصت طلبانه عمل می‌کنند، امکان گرایان اعتماد را در دیگران به شکل یک محدودیت با خسارات حداقل، جستجو می‌کنند. به عبارت دیگر، قرار دادن شرط در این خصوص چندان مورد توجه قرار نمی گیرد، زیرا امکان گرایان با دقت بالا شرط بندی نمی‌کنند. از این رو، نگاه ما به این صورت است که امکان گرایان شروط خود را لحاظ می‌کنند، اما این شروط به شکل معیار های قابل شناخت و موضوعی هستند که فراتر از معیار خسارت حداقل در آن بازه زمانی، نخواهند بود. بنابراین از نگاه امکان گرایان، تصمیم جهت اعتماد وابسته به یک اثر ثابت مورد قبول نیست. در واقع، اعتماد و اعتماد بیش از حد، دارای ظرفیت لازم جهت ایجاد منابعی هستند که در یک حالت معمول، ایجاد نمی شوند. باید توجه داشت که این رویکرد موجب تعریف هیچ رویکرد پیشگویانه ای مورد اثرات مورد نظر آنها، نمی‌شود. از نظر S&D، قرار دادن شروط دارای بار منفی است؛ در صورتی که قرار گیری شروط با انجام انتخاب ها بر اساس یک توزیع احتمالاتی مشخص یکسان باشد، از معیار خسارت حداقل صرف نظر می شود. در واقع، می توان به قرار گیری شروط به عنوان تلاش های کارآفرینی جهت ایجاد گزینه هایی در مورد معیار های تصمیم گیری امکان گرایانه خسارت حداقل توجه داشت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا