دانلود ترجمه مقاله هماهنگ کردن روشهای تخمین تکنولوژی سلامت در بیمارستان های دانشگاهی (سال ۲۰۱۷)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI  در سال ۲۰۱۷ منتشر شده که ۹ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۱۷ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

هماهنگ کردن روشهای تخمین تکنولوژی سلامت در بیمارستان های دانشگاهی: بررسی مناسب بودن مدل Mini-Hta در زمینه فرانسوی

عنوان انگلیسی مقاله:

Harmonizing Health Technology Assessment Practices In University Hospitals: To What Extent Is The Mini-Hta Model Suitable In The French Context?

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه سایر
سال انتشار ۲۰۱۷
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۹ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت تکنولوژی – مدیریت فناوری اطلاعات – مدیریت خدمات بهداشتی درمانی – مدیریت فناوری اطلاعات
چاپ شده در مجله (ژورنال) International Journal of Technology Assessment in Health Care
کلمات کلیدی دستگاه های پزشکی – بیمارستان – نوآوری – ارزیابی فناوری سلامت مینی
کلمات کلیدی انگلیسی Medical devices – Hospital – Innovation – Mini-health technology assessment
نمایه (index) scopus – master journals List – JCR – MedLine
نویسندگان Nicolas Martelli – Hélène van den Brink – Isabelle Borget
شناسه شاپا یا ISSN ۰۲۶۶-۴۶۲۳
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1017/s0266462317000393
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۱٫۷۵۷ در سال ۲۰۲۳
شاخص H_index مجله ۷۷ در سال ۲۰۲۴
شاخص SJR مجله ۰٫۸۴۶ در سال ۲۰۲۳
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q2 در سال ۲۰۲۳
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۶۳۸

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۱۷ صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن به صورت عدد درج شده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

مواد و روش ها
بررسی سیستماتیک mini-HTAها 
بررسی ۱۸ بیمارستان دانشگاهی فرانسوی
کدگذاری موضوعات ابزارهای حمایت تصمیم گیری
مقایسه موضوعات کدگذاری شده با استفاده از ضرایب تشابه ژاکارد
تحلیل های آماری 
نتایج
نتایج جستجو روی Mini-HTAها
نتایج نظرسنجی
بحث
یافته های اصلی و معانی آن ها
پیامدهای سیاسی و تحقیقاتی 
نقاط ضعف و قوت تحقیق 
نتیجه گیری
منابع

 

بخشی از ترجمه

سوابق: تعداد دستگاه های پزشکی جدید برای استفاده فردی که به صورت سالانه راه اندازی می شوند از ظرفیت ارزیابی سازمان ملی سلامت فرانسه (HTA) فراتر است. این امر منجر شده که بیمارستان ها، و به ویژه بیمارستان-های دانشگاهی (UHها) ابتکارات HTA مبتنی بر بیمارستان را توسعه داده تا از تصمیمات آن ها در زمینه حمایت از خرید دستگاه های نوآورانه حمایت کنند. با این حال، روش های مورد استفاده قرار گرفته در چنین بیمارستان هایی هیچ اساس مشترکی ندارد. هدف از این مطالعه ارزیابی مدل mini-HTA به عنوان یک راه حل بالقوه برای هماهنگ سازی روش HTA در بیمارستان های دانشگاهی فرانسه است.

روش ها: یک بررسی سیستماتیک در پایگاه داده فناوری پزشکی، دارویی و گوگل اسکولار به منظور شناسایی مقالات منتشر شده ای انجام شد که استفاده از ابزارهای mini-HTA و مدل های تصمیم گیری حمایت کننده را گزارش می کردند. بررسی نیز در ۱۸ بیمارستان دانشگاهی فرانسه انجام شد که ابزارهای حمایت کننده از تصمیم-گیری داخلی را شناسایی می کرد. در نهایت، موضوعات در مدل mini-HTA دانمارک و بیمارستان های دانشگاهی، و با استفاده از ضرایب تشابه ژاکارد مورد ارزیابی قرار گرفتند.

نتایج: یافته های تفاوت هایی را میان موضوعات ارزیابی شده در بیمارستان های دانشگاهی فرانسه و موارد مورد ارزیابی در مدل های حمایت کننده از تصمیم گیری در سوابق پژوهشی را نشان می دهد. تنها ۵ موضوع در میان ۱۳ موضوع موضوعی که بیشتر در بیمارستان های دانشگاهی مورد ارزیابی قرار گرفته اند مشابه با مواردی بودند که در مدل mini-HTA دانمارک ارزیابی شده اند. اثرات سازمانی و اخلاقی / اجتماعی به ندرت در میان مدل های مورد بررسی در بیمارستان های دانشگاهی فرانسوی، در زمان معرفی دستگاه های پزشکی جدید بررسی شده اند.

نتیجه گیری: مدل mini-HTA باید پیش از استفاده گسترده و هماهنگ آن در بیمارستان های دانشگاهی فرانسوی با زمینه فرانسوی سازگار شود.

مواد و روش ها
بررسی سیستماتیک mini-HTAها
اگرچه mini-HTA در دانمارک ابداع شده است و مدل ملی دانمارکی به عنوان مدل اصلی در نظر گرفته می-شود، اما مدل های mini-HTA دیگری در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرند (۱۲). برای عدم محدود ساختن تحقیقات خود به mini-HTA، اطلاعات یک نظرسنجی بین المللی از سیستم های mini-HTA موجود که در سال ۲۰۱۰ توسط مرکز اطلاع رسانی نروژ برای خدمات بهداشتی (NOKC) انجام شد، به عنوان نقطه آغازی مورد استفاده قرار گرفت (۱۵). این مورد توسط یک بررسی سیستماتیک تکمیل شد که در پایگاه داده ارزیابی فناوری بهداشتی مادلین، امبیس (مرکز بررسی و انتشار، دانشگاه یورک) و گوگل اسکولار به منظور شناسایی مقالاتی انجام شد که استفاده از mini-HTA و مدل های حمایت از تصمیم گیری را گزارش می کردند. گزارش های پیشنهادی برای بررسی سیستماتیک و دستورالعمل های متاآنالیز (PRISMA) به منظور بررسی گزارش سیستماتیک دنبال شدند.

پایگاه های داده به صورت مستقل توسط دو محقق (N.M و C.D) برای نشریات از ژانویه سال ۱۹۹۰ تا دسامبر سال ۲۰۱۳ ارائه گردیدند. موارد جستجو مورد استفاده قرار گرفته در پروتکل مطالعه ارائه شده اند (جدول تکمیلی ۱). استراتژی جستجو در ابتدا برای مدلین توسعه داده شد و پس از آن برای دیگر پایگاه های داده اتخاذ گردید. یک مقاله برای در نظر گرفته شدن نیازمند استفاده از ابزار حمایت از تصمیم گیری (از یک فهرست) برای دستگاه-های پزشکی است که هنوز در حال استفاده بوده و برای زمینه محلی یا منطقه ای طراحی شده اند. مراجع مرتبط به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته و نام و کشور موسسه ای که ابزار پیشنهاد می کنند همراه با حوزه HTA (فناوری، سازمان و غیره) و موضوعات مرتبط (اثربخشی، ایمنی، هزینه خالص، نوآوری، و غیره) استخراج شده است. اصطلاحات «حوزه» و «موضوع» با اشاره به مدل مرکزی HTA شبکه اروپایی برای ارزیابی فناوری سلامت (EUnetHTA) مورد استفاده قرار گرفته اند. وبسایت های سازمان ها شناسایی شده در جستجوی سیستماتیک، و همچنین مقالات کنگره برای تکمیل داده های بازیابی شده (سوابق پژوهشی خاکستری) مورد مشاوره قرار گرفتند.

بررسی ۱۸ بیمارستان دانشگاهی فرانسوی
به منظور بررسی طرح های HTA مبتنی بر بیمارستان در بیمارستان های دانشگاهی فرانسه، نظرسنجی از اکتبر ۲۰۱۲ تا آوریل ۲۰۱۳ انجام شد. این بررسی در مطالعه قبلی همراه با جزئیات انجام شد (۵). به منظور دستیابی به حداکثر داده ها در تحقیقات کیفی با استفاده از مصاحبه های نیمه ساختاری، ۱۵ تا ۲۰ مصاحبه کافی در نظر گرفته شدند (۱۶). در این راستا، مصاحبه های نیمه ساختاری به منظور جمع آوری داده ها از ۱۸ بیمارستان دانشگاهی انتخاب شده به صورت تصادفی، انجام شدند. از شرکت کنندگان خواسته شد تا انواع اطلاعات (مباحثی) که در ارزیابی دستگاه های جدید پزشکی آن ها مورد توجه قرار می گرفت را مشخص کنند. از این بررسی، سه نوع اصلی فرایندهای HTA مبتنی بر بیمارستان در بیمارستان های دانشگاهی فرانسوی شناسایی شدند: کمیته های دستگاه های پزشکی، کمیته های نوآوری، و فرایندهای «داروخانه و مدیریت». واحد های HTA به منظور حمایت از کمیته های دستگاه های پزشکی و کمیته نوآوری جهت ارزیابی فناوری های جدید در چندین واحد بیمارستان دانشگاهی اجرایی شدند. در نهایت، استفاده از فرم های استاندارد HTA در زمینه کمیته های چند رشته ای مورد توجه قرار گرفت. به منظور بررسی های بیشتر، تمامی ابزارها پشتیبانی و مدارک مربوطه استفاده شده در زمان بررسی نیز جمع اوری شدند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا