دانلود ترجمه مقاله رمدسیویر برای درمان کووید-۱۹ (NEJM سال ۲۰۲۰)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه NEJM در سال ۲۰۲۰ منتشر شده که ۱۲ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۱۴ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

گزارش مقدماتی از رمدسیویر برای درمان کووید-۱۹

عنوان انگلیسی مقاله:

Remdesivir for the Treatment of Covid-19 — Preliminary Report

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه NEJM
سال انتشار ۲۰۲۰
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۲ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله پزشکی
گرایش های مرتبط با این مقاله پزشکی ریه – پزشکی عمومی – ویروس شناسی پزشکی
چاپ شده در مجله (ژورنال) The new england journal o f medicine
نویسندگان J.H. Beigel – K.M. Tomashek – L.E. Dodd – A.K. Mehta – B.S. Zingman – A.C. Kalil
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1056/NEJMoa2007764
لینک سایت مرجع https://www.nejm.org/doi/10.1056/NEJMoa2007764
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر ندارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۵۹۴

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۱۴ صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه دارد اما ترجمه نشده است
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن ندارد 
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

پس زمینه

روش‌ها

نتایج

نتیجه‌گیری

روش‌ها

طرح

روندها

تحلیل آماری

نتایج

بیماران

نتایج اولیه

نتایج کلیدی ثانویه

بحث

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

پس زمینه

گرچه چندین عامل درمانی برای درمان بیماری کورونا ویروس ۲۰۱۹ (Covid-19) مورد ارزیابی قرارگرفته است، اما هیچ یک از این عوامل موثر نبوده‌اند.

روش‌ها

ما یک کارآزمایی دو سو کور، تصادفی، کنترل‌شده با دارونمای درون وریدی مربوط به رمدسیویر را در بزرگسالان بستری‌شده مبتلا به Covid-19 با شواهدی از درگیری دستگاه تنفسی تحتانی، انجام دادیم. بيماران به‌طور تصادفی تعیین ‌شدند كه يك بار رمدسیویر (مقدار (دوز) اولیه ۲۰۰ میلی‌گرم در روز اول و به دنبال آن ۱۰۰ میلی‌گرم در روز تا حداکثر ۹ روز دیگر) يا دارونما تا ۱۰ روز دریافت کنند. پیامد اولیه، زمان بهبودی بود که با ترخیص از بیمارستان یا بستری شدن برای کنترل عفونت، تعریف شد.

نتایج

درکل ۱۰۶۳ بیمار به صورت تصادفی انتخاب شدند. هیئت نظارت بر داده¬ها و ایمنی، بر اساس یافته‌های حاصل از تجزیه و تحلیل که مدت زمان کوتاه‌تر را برای بهبود در گروه رمدسیویر نشان می‎دهد، کورسازی نکردن (unblinding) اولیه را توصیه می‌کند. نتایج اولیه¬ی ۱۰۵۹ بیمار (مقرر شد که ۵۳۸ نفر رمدسیویر و ۵۲۱ دارونما دریافت کنند) همراه با داده‌های موجود پس از تصادفی‌سازی نشان داد افرادی که رمدسیویر دریافت کرده‌اند دارای مدت زمان بهبودی ۱۱ روز بودند (بازه اطمینان ۹۵٪ [CI] ، ۹ تا ۱۲)، در مقایسه با ۱۵ روز (بازه اطمینان۹۵%، ۱۳ تا ۱۹) در افرادی که دارونما دریافت کرده بودند (نسبت سرعت برای بهبودی، ۳۲/۱؛ بازه اطمینان۹۵٪ ، ۱٫۱۲ تا ۱٫۵۵؛ P <0.001). برآورد کاپلان–میر میزان مرگ در طی ۱۴ روز ۷٫۱% با رمدسیویر و ۱۱٫۹% با دارونما بود (نسبت خطر مرگ، ۷۰/۰، بازه اطمینان ۹۵٪، ۴۷/۰ تا ۰۴/۰). برای ۱۱۴ مورد از ۵۴۱ بیمار در گروه رمدسیویر که تحت تصادفی‌سازی قرار گرفتند (۱/۲۱٪) و ۱۴۱ بیمار از ۵۲۲ بیمار در گروه دارونما که تحت آمایش تصادفی‌سازی قرار گرفتند، پیامدهای نامطلوب رخ داد.

نتیجه‌گیری

رمدسیویر در كوتاه كردن زمان بهبودی در بزرگسالان بستری شده مبتلا به کووید-۱۹ و شواهدی ازعفونت دستگاه تنفسی تحتانی، نسبت به دارونما بهتر بود. (تأمین مالی شده توسط موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار ایالات متحده آمریکا و سایرین؛ شمارهACCT-1 ClinicalTrials.gov ،NCT04280705.) کرونا ویروس جدید، کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ (SARS-CoV-2) ، برای اولین بار در دسامبر سال ۲۰۱۹ به عنوان علت بیماری تنفسی منتصب به بیماری کروناویروس ۲۰۱۹ یا Covid-19 شناخته شد. چندین عامل درمانی برای درمان Covid-19 مورد ارزیابی قرار گرفته است، اما هنوز هیچ یک از آن‌ها موثر نبوده¬اند. رمدسیویر (GS-5734)، مهارکننده ویروسی وابسته به RNA است، RNA پلیمراز با فعالیت مهاری در برابر SARSCoV و سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS-CoV)، در ابتدا به دلیل توانایی آن در مهار SARS-CoV-2 در شرایط آزمایشگاهی، به¬عنوان یک کاندید درمانی امیدوارکننده برایCovid-19 شناخته شد. علاوه بر این، در مطالعات پریمات‎های (نخستی‌سانان) غیرانسانی، رمدسیویر ۱۲ ساعت پس از تلقیح با MERS-CoVشروع به کاهش سطح ویروس ریه و آسیب ریه کرد.

برای ارزیابی اثربخشی بالینی و ایمنی عوامل درمانی تحقیقاتی فرضی در میان بزرگسالان بستری شده مبتلا به Covid- 19 که توسط آزمایشگاه تایید شدند، ما یک پلتفرم ‌تطبیق‌پذیر برای انجام سریع آزمایشات فاز ۳، تصادفی، دو سو کور و کنترل شده با دارونما طراحی کردیم. ما در اینجا نتایج اولیه مرحله اول کارآزمایی درمانی Covid-19‌تطبیق‌پذیر (ACTT-1) را شرح می‌دهیم، که در آن درمان با رمدسیویر را در مقایسه با دارونما ارزیابی کردیم.

 

روش‌ها

طرح

ثبت نام برای ACTT-1 در ۲۱ فوریه ۲۰۲۰ آغاز شد و در ۱۹ آوریل ۲۰۲۰ به پایان رسید. ۶۰ مکان و ۱۳ مکان فرعی برای کارآزمایی وجود داشت، در ایالات متحده (۴۵ مکان)، دانمارک (۸)، انگلیس (۵)، یونان (۴)، آلمان (۳)، کره (۲)، مکزیک (۲)، اسپانیا (۲)، ژاپن (۱) و سنگاپور (۱). بیماران واجد شرایط به طور تصادفی به نسبت ۱: ۱ برای دریافت رمدسیویر یا دارونما تعیین شدند. تصادفی‌سازی با استفاده از مکان مطالعه و شدت بیماری در هنگام ثبت‌ نام طبقه‌بندی شد (برای جزئیات بیشتر در مورد معیارهای طبقه‌بندی، به پیوست تکمیلی، که با متن کامل این مقاله در NEJM.org موجود است، مراجعه کنید). رمدسیویر به صورت درون‌وریدی به عنوان مقدار اولیه ۲۰۰ میلی‌گرم در روز اول و به دنبال آن یک مقدار نگهدارنده ۱۰۰ میلی‌گرم روزانه در روزهای ۲ تا ۱۰ یا تا زمان ترخیص از بیمارستان یا مرگ تزریق شد. دارونما مطابق با همان برنامه و در همان حجم داروی فعال، تزریق شد. به دلیل کمبود دارونمای متناظر، از دارونمای نرمال سالین در مکا‌ن‌های اروپایی و برخی از مکان‌های غیراروپایی استفاده شد؛ مواد تزریقی با یک کیسه مات و پوشش‌هایی برای لوله، پوشانده شدند تا کورسازی حفظ شود. مطابق با استاندارد مراقبت از بيمارستان محل کارآزمایی، تمامی بيماران تحت مراقبت قرار گرفتند. اگر یک بیمارستان سیاست مکتوب یا دستورالعملی برای استفاده از سایر روش‌های درمانی Covid-19 داشته باشد، بیماران می‌توانند آن درمان را دریافت کنند. در صورت عدم ‌وجود سیاست مکتوب یا دستورالعمل، سایر درمان‌های تجربی یا استفاده از داروهای عرضه ‌شده در بازار به عنوان درمان خاص برای درمان Covid-19 که هنوز تاییدیه نگرفته‌اند از روز اول تا روز ۲۹ ممنوع بود (اگرچه می توان قبل از ثبت‌نام در این کارآزمایی از چنین داروهایی استفاده کرد).

 

پروتکل آزمایشی در هر مکان توسط هیئت مدیره بررسی نهادی (یا توسط یک هیئت مدیره بررسی نهادی متمرکز در صورت لزوم) تصویب می‌شد و توسط یک هیئت نظارت بر داده‌ها و ایمنی مستقل نظارت می‌شد. رضایت آگاهانه از بیماران یا نماینده قانونی مورد تایید بیمار در صورتی که بیمار قادر به رضایت نبود‌، کسب شد. جزئیات کامل در مورد طرح کارآزمایی، اجرا، نظارت و تجزیه و تحلیل را می‌توان در پروتکل و برنامه تحلیل آماری (موجود در NEJM.org) یافت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا