دانلود ترجمه مقاله رفتار پایدار مصرف کننده نسل هزاره سوم هندی: تعدادی شواهد و مدارک (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۲۲) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه الزویر در ۱۰ صفحه در سال ۲۰۲۲ منتشر شده و ترجمه آن ۲۴ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

رفتار پایدار مصرف کننده نسل هزاره سوم هندی: تعدادی شواهد و مدارک

عنوان انگلیسی مقاله:

Sustainable consumer behaviour of Indian millennials: Some evidence

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
سال انتشار ۲۰۲۲
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۱۰ صفحه با فرمت pdf
نوع مقاله ISI
نوع نگارش مقاله پژوهشی (Research Article)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت کسب و کار، مدیریت منابع انسانی، مدیریت استراتژیک
چاپ شده در مجله (ژورنال) Current Research in Environmental Sustainability
کلمات کلیدی مصرف پایدار، نظریه VBN، نسل هزاره سوم، رفتار مصرف، هند
کلمات کلیدی انگلیسی Sustainable consumption – VBN theory – Millennials – Consumer behaviour – India
نمایه (index) DOAJ
نویسندگان Allen Francis – Gopal K. Sarangi
شناسه شاپا یا ISSN ۲۶۶۶-۰۴۹۰
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1016/j.crsust.2021.100109
بیس است 
مدل مفهومی دارد 
پرسشنامه ندارد 
متغیر دارد 
فرضیه ندارد 
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۵۸۴
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت Elsevier
نشریه الزویر – Elsevier

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه انجام شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش  ۲۴ (۲ صفحه رفرنس انگلیسی) صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل جداول ترجمه شده است 
ترجمه ضمیمه ندارد 
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد 
منابع داخل متن ترجمه شده است 
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

۱- پیشینه

۲- مروری بر کارهای پیشین

۳- چارچوب تحقیق، روش تحلیل، و داده ها

۴- یافته های کلیدی و گفتمان

۵- نتیجه گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

     علی رغم فشار سیاست و اقدامات مبتکرانه، هدایت رفتار مصرف کننده به سمت مصرف پایدار یک امر چالش برانگیز می باشد. مقاله ی ارائه شده در این بستر تحلیلی دقیق روی رفتار مصرف کننده در فضای کشور هند با فشار ویژه روی رفتار پایدار مصرف کننده را انجام می دهد. این مقاله با اتکا بر مفهوم نظری چارچوب ارزش باور هنجار (VBN) ارائه شده توسط استرن و همکاران (۱۹۹۹) تهیه می شود و همان را در موقعیت کشور هند با به کار بردن تحلیل عاملی اکتشافی تطبیق داده و بسط می دهد. براساس الگوی رفتار مصرف، این مطالعه هزاره ی سوم (نسل قرن بیست و یکم) هند را به ۵ دسته ی متفاوت مثل مصرف کنندگان مطلع، مصرف کنندگان هوشیار و خودآگاه، مصرف کنندگان درحال گذار، مصرف کنندگان بدون تمایل، و رد کننده ها، که به ترسیم ناهمگونی های موجود میان هزاره سوم هندی از لحاظ رفتار مصرف آن ها کمک می کنند. علاوه براین، این طبقه بندی از مطالعه ای پدیدار می شود که هزاره سوم هندی بیشتر نگار بُعد زیست محیطی مصرف هستند تا بُعد اجتماعی و اقتصادی آن، که از پیامدهای سیاسی شفافی از لحاظ ایجاد آگاهی و مردمی حساس برخوردار است. 

 

مروری بر کارهای پیشین
     رفتار پایدار مصرف کننده از سوی محققان مختلف به شکل متفاوتی تعریف شده است که متشکل از یک بازه ی کلی از المان ها و تفاسیر متفاوت است. این تفاسیر عبارتند از خرید محصولات پایدار، بازیافت پسماند، استفاده از لوازم برقی کم مصرف، سرمایه گذاری های اخلاقی، تغییر جهت به سمت مواد غذایی ارگانیک، تغییر حالت حمل و نقل، خرید کالاهای بازیافتی، اتخاذ روش های ساده گرا در میان سایر روش ها (کمپتون و همکاران، ۲۰۰۸). رشته سخن اصلی تحقیقات روی رفتار پایدار مصرف کننده در مورد تأثیرات زیست محیطی چنین رفتاری می باشد. ادعا شده است که تصمیماتی که افراد در زندگی روزمره خود برای مصرف می گیرند تأثیرات مستقیم و غیرمستقیمی روی محیط زیست دارند. در حوزه سیاست نیز، وقتی صحبت از مصرف پایدار به میان می آید اولویت توجه در دستور کار سیاست و سیاستگذاری ملاحظات زیست محیطی هستند (جکسون و همکاران، ۲۰۰۵). این ارتباط بین رفتار مصرف کننده و محیط زیست اغلب به عنوان رفتار مهم و معنادار مصرف کننده از نظر زیست محیطی تلقی می شود. همچنین به صورت میزان تأثیری که رفتار انسان روی دسترس پذیری مواد یا انرژی حاصل از محیط زیست دارد یا میزان تغییری که در ساختار و دینامیک اکوسیستم یا زیست کره ایجاد می کند مشخص می شود (استرن، ۱۹۹۷). استرن (۱۹۹۷) به رفتارهایی اشاره می کند که تغییرات مستقیم یا تقریبی در محیط زیست را موجب می شوند مثل دفع زباله های خانگی یا پاکسازی جنگل، و غیره.

 

     ادبیات تحقیقی رفتارهای مهم و معنادار زیست محیطی را به گروه های مختلفی طبقه بندی می کند. مطابق با نظریه ارزش باور هنجار (VBN) تأیید شده توسط استرن (۱۹۹۹)، رفتارهای مهم و معنادار زیست محیطی را به دو گروه مختلف طبقه بندی می کند؛ رفتارهای فعالان زیست محیطی و رفتار سایر افراد غیرفعال در حوزه محیط زیست. رفتار زیست محیطی معنادار مصرف کننده در گروه رفتار افراد غیرفعال در این حوزه قرار می گیرد. چنین رفتارهایی عبارتند از خرید، استفاده، و دور انداختن محصولات خانگی و کالاهای شخصی، و غیره. این گروه را می توان مطابق با بزرگی و میزان مشخصات زیست محیطی محصولاتی که خریداری می شوند به زیرگروه های بیشتری تقسیم کرد، مثل خرید کالاها و خدمات با تأثیرات زیست محیطی بیشتر (برای مثال، اتومبیل، سفرهای هوایی تفریحی)؛ استفاده و حفظ دستگاه هایی با تأثیر قابل ملاحظه (برای مثال، گرمکن ها (وسایل گرمایشی)، دستگاه تهویه هوا و سرمایشی)؛ و مصرف گرایی سبز و دفع پسماند خانگی. این تمایزات نشان می دهند که بعضی از این انتخاب ها، مثل خرید کم و به ندرت لوازم خانگی بزرگ و اتومبیل، تأثیر زیست محیطی بالاتری نسبت به سایر گزینه ها دارند، مثل تغییر دامنه استفاده از تجهیزات خاص (استرن، ۲۰۰۰).

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا