دانلود ترجمه مقاله شیمی درمانی همراه با رادیوتراپی برای درمان موفقیت آمیز لنفوم سلول T آنژیوایمونوبلاستیک (بی ام سی ۲۰۲۰)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه BMC در سال ۲۰۲۰ منتشر شده که ۵ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۸ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

شیمی درمانی همراه با رادیوتراپی برای درمان موفقیت آمیز لنفوم سلول T آنژیوایمونوبلاستیک: گزارش یک مورد

عنوان انگلیسی مقاله:

Chemotherapy combined with radiotherapy for successful treatment of angioimmunoblastic T-cell lymphoma: a case report

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه BMC
سال انتشار ۲۰۲۰
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۵ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع نگارش گزارش موردی (Case Report)
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله پزشکی
گرایش های مرتبط با این مقاله ایمنی شناسی پزشکی – پرتودرمانی یا رادیوتراپی – خون و آنکولوژی
چاپ شده در مجله (ژورنال) Journal of Medical Case Reports
کلمات کلیدی لنفوم سلول T – لنفوم آنژیوایمنوبلاستیک سلول T – شیمی درمانی – CHOP – رادیوتراپی TOMO
کلمات کلیدی انگلیسی T-cell lymphoma – Angioimmunoblastic T-cell lymphoma – Chemotherapy – CHOP – TOMO radiotherapy
نمایه (index) scopus – master journals List – JCR – MedLine – DOAJ
نویسندگان Yudi Xiong – Lei Yang – Jing Dai – Fuxiang Zhou – Yunfeng Zhou
شناسه شاپا یا ISSN ۱۷۵۲-۱۹۴۷
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1186/s13256-020-02489-4
لینک سایت مرجع https://jmedicalcasereports.biomedcentral.com/articles/10.1186/s13256-020-02489-4
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۰٫۹۸۶ در سال ۲۰۲۲
شاخص H_index مجله ۳۶ در سال ۲۰۲۳
شاخص SJR مجله ۰٫۲۸۴ در سال ۲۰۲۲
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q3 در سال ۲۰۲۲
بیس نیست
مدل مفهومی ندارد
پرسشنامه ندارد
متغیر ندارد
فرضیه ندارد
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۵۸۲

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۸ صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه نشده است
ترجمه متون داخل جداول ترجمه نشده است
ترجمه ضمیمه ندارد
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه ندارد
منابع داخل متن درج نشده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

پیش زمینه

معرفی مورد

بحث

نتیجه گیری

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

پیش زمینه: میزان بروز لنفوم آنژیوایمنوبلاستیک سلول T در سراسر جهان نادر است و این بیماری پیش آگهی ضعیفی دارد. به دلیل نادر بودن این بیماری، هیچ خط اول درمان ثابت شده یا استانداردی وجود ندارد که برای اکثر بیماران مبتلا به لنفوم آنژیوایمنوبلاستیک سلول T موثر باشد. درمان و مدیریت بالینی این بیماری برای پزشکان چالش برانگیز است.

معرفی مورد: این گزارش فرآیند تشخیص و درمان یک مرد چینی ۶۵ ساله که با سرفه و تورم غده ی لنفی در زیر بغل چپ به بیمارستان مراجعه کرده بود را شرح می دهد. لنفوم آنژیوایمنوبلاستیک سلول T در بیمار تشخیص داده شد. او تحت ۸ دوره شیمی درمانی با CHOP (سیکلو فسفامید، هیدروکسی دائو نوروبیسین، آنکووین، پردنیزون) و سپس رادیوتراپی TOMO (توموتراپی چرخشی، نوعی از رادیوتراپی برای درمان سرطان با استفاده از اسکن توموگرافی کامپیوتری) قرار گرفت. بعد از درمان، حدودا ۳ ماه بعد اثرات درمان با استفاده از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی و توموگرافی کامپیوتری ارزیابی شد. بیمار بدون عود هیچ یک از علائم تومور ریکاوری شد و هیچ گونه عوارض جانبی شدید ناشی از درمان مشاهده نشد.

نتیجه گیری: این تجربه ی درمانی نقش حیاتی ترکیب پرتو درمانی و CHOP را نشان می دهد که ممکن است پیش آگهی بهتری نسبت به درمان هایی داشته باشد که در آنها از پرتو درمانی استفاده نمی شود. اما چالش های به وجود آمده نشان می دهند با انجام مطالعات آینده نگر این روش بیشتر تایید می شود.

 

معرفی مورد

یک مرد چینی ۶۵ ساله در ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷ با سابقه ی ۱ ماه سرفه و تورم غده ی لنف که به تدریج بیشتر می شد؛ در بیمارستان محلی پذیرش شد. بر اساس بیوپسی که از غده ی لنف زیر بغل چپ بیمار گرفته شد؛ AITL در او تشخیص داده شد (شکل ۱a) و سپس بیمار برای درمان به بخش ما مراجعه کرد. ما یک معاینه-ی بدنی دقیق انجام دادیم؛ اما تنها به چند لنفادنوپاتی دو طرفه در گردن پی بردیم که با تب، سرفه، احساس فشار در ناحیه ی قفسه سینه و ادم همراه نبود. یافته های نرمال حاصل از تست آزمایشگاهی او بدین صورت بود: تعداد گلبول های قرمز: ۳٫۷۶ × ۱۰۱۲/L؛ هموگلوبین: ۷٫۵ گرم در هر دسی لیتر خون؛ نسبت آسپارتات ترانس آمیناز/ آلانین ترانس آمیناز: ۲٫۱۲ (حد نرمال این آنزیم ۰٫۲ تا ۲ است)؛ آلبومین ۲۶٫۶ گرم بر لیتر؛ زمان پروترومبین: ۱۲٫۸ ثانیه؛ نسبت نرمال پروترومبین: ۱٫۱۷؛ محلول استوک دی دایمر: ۱۹۸۹ نانوگرم/ میلی لیتر (حد نرمال ۰ تا ۵۰۰ نانوگرم/ میلی لیتر). اسمیر حاصل از آسپیراسیون مغز استخوان هیچ گونه سلول غیر طبیعی را نشان نداد.

 

تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) لنفادنوپاتی های متعدد دو طرفه ای را در ناحیه ی گردن نشان داد که اندازه ی یکی از آنها تقریبا ۲۲×۱۸ میلی متر بود. توموگرافی کامپیوتری (CT) از قفسه ی سینه او، لنفادنوپاتی دو طرفه در ناحیه ی زیر بغل و میان سینه را نشان داد و اندازه ی غده ای که در ناحیه میان سینه قرار داشت حدودا ۱۳×۱۸میلی متر بود؛ غده هایی در لوب فوقانی و میانی ریه راست، پنومونی لوب های تحتانی، تراوش جنبی دو طرفه و ضخیم شدن دو طرفه ی پرده جنب نیز مشاهده شد (شکل ۲a). توموگرافی کامپیوتری از شکم بیمار، لنفادنوپاتی مجاور آئورت و مجاور طحال را نشان داد که اندازه ی یکی از آنها حدودا ۱۶ میلی متر بود (شکل ۲c). توموگرافی کامپیوتری از ناحیه لگن، لنفادنوپاتی لگنی و دو طرفه ی کشاله ی ران را نشان داد که اندازه ی یکی از آنها حدودا ۱۳×۱۰میلی متر بود. مطالعه ی هیستوپاتولوژیک مجددا انجام شد و وجود لنفوم آنژیوایمنوبلاستیک سلول T را آشکار کرد که لنفوسیت های کوچک تا متوسط، سیتوپلاسم شفاف و هیپرپلازی رگی را در غدد لنفاوی نشان می داد (شکل ۱b). نتایج تست ایمونو هیستوشیمی بدین شرح بود: CD34+, CD4+, CD38+,، +Bcl-6+, CD21+, CD20+, CD23+, CD5+, CD10-, PD-1 و Ki-67 (50%). بر اساس این نتایج، لنفوم آنژیوایمنوبلاستیک سلول T تشخیص داده شد و این لنفوم در مرحله ی IIIA قرار داشت. بیمار از ۱۲ ژانویه ۲۰۱۸ تا ۲۱ ژوئن ۲۰۱۸ تحت ۸ دوره شیمی درمانی با CHOP قرار گرفت و لوکوپنی درجه ۱ در طول شیمی درمانی اتفاق افتاد. هیچ گونه سمیت شدید دیگری از این درمان مشاهده نشد. به منظور ارزیابی اثرات درمانی، توموگرافی انتشار پوزیترون بعد از ۶ دوره شیمی درمانی انجام شد که نشان داد لنفادنوپاتی هایپرمتابولیک در ناحیه ی گردن همچنان وجود دارد. ما بررسی کردیم که آیا رادیوتراپی باید بعد از ۶ دوره شیمی درمانی شروع شود یا بعد از ۸ دوره شیمی درمانی. بعد از بحث در مورد این موضوع در گروه تحقیقاتی‌مان و بعد از اتمام دو دوره شیمی درمانی باقیمانده، ما رادیوتراپی TOMO (تنظیم حجم هدف- حجم هدف بالینی ۴۰ Gy در هر ۲۰ فراکشن) را برای تخلیه ی لنفاتیک سر و گردن انجام دادیم. بیمار به دلیل آستانه ی تحمل پایین، از ۲ آگوست ۲۰۱۸ تنها تحت ۱۸ فراکشن رادیوتراپی قرار گرفت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا