دانلود ترجمه مقاله توسعه جاذب نانو سولفید برای حذف موثر جیوه عنصری از گاز سوخت احتراق (ACS سال۲۰۱۶)

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه ACS در سال ۲۰۱۶ منتشر شده که ۷ صفحه می باشد، ترجمه فارسی آن نیز ۱۹ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله عالی بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
عنوان فارسی مقاله:

به سوی ارتقای کیفیت نرم افزار توسط مدیریت دانش مشتری در کمپانی های نرم افزاری

عنوان انگلیسی مقاله:

Development of Nano-Sulfide Sorbent for Efficient Removal of Elemental Mercury from Coal Combustion Fuel Gas

 

 

مشخصات مقاله انگلیسی 
نشریه ACS
سال انتشار ۲۰۱۶
فرمت مقاله انگلیسی pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۷ صفحه
نوع مقاله ISI
نوع ارائه مقاله ژورنال
رشته های مرتبط با این مقاله شیمی
گرایش های مرتبط با این مقاله شیمی محیط زیست – شیمی معدنی
چاپ شده در مجله (ژورنال) Environmental Science & Technology
نمایه (index) scopus – master journals List – JCR – MedLine
شناسه شاپا یا ISSN ۰۰۱۳-۹۳۶X
شناسه دیجیتال – doi https://doi.org/10.1021/acs.est.6b02115
لینک سایت مرجع https://pubs.acs.org/doi/10.1021/acs.est.6b02115
ایمپکت فاکتور (IF) مجله ۱۰٫۷۲۴ در سال ۲۰۲۲
شاخص H_index مجله ۴۵۶ در سال ۲۰۲۳
شاخص SJR مجله ۳٫۱۲۳ در سال ۲۰۲۲
شاخص Q یا Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۲۲
بیس نیست 
مدل مفهومی ندارد  
پرسشنامه ندارد  
متغیر ندارد  
فرضیه ندارد  
رفرنس دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
کد محصول ۱۲۵۵۵

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله 
فرمت ترجمه مقاله ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش و pdf
وضعیت ترجمه ترجمه شده و آماده دانلود
کیفیت ترجمه عالی (مناسب استفاده دانشگاهی و پژوهشی)
تعداد صفحات ترجمه ۱۹ صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است 
ترجمه متون داخل تصاویر ترجمه نشده است
ترجمه متون داخل جداول ترجمه نشده است
ترجمه ضمیمه ندارد  
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است  
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است  
درج فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه  به صورت عکس درج شده است
منابع داخل متن درج نشده است
منابع انتهای متن به صورت انگلیسی درج شده است

 

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

بخش تجربی

نتایج و بحث

منابع

 

بخشی از ترجمه

چکیده

مساحت سطح روی  سولفید (Zns) با استفاده از ذرات نانوساختار تولید شده با روش رسوب  گیری از فاز مایع به طور موفقیت  آمیزی افزایش یافت. سپس رو  ی  سولفید با بالاترین سطح (نانو-روی سولفید) ۱۹۶٫۱ مترمربع بر گرم برای حذف جیوه عنصری (Hg0) از گاز ناشی از سوختن زغال سنگ در دمای نسبتا بالا (۱۴۰ تا ۱۶۰ درجه سانتیگراد) استفاده شد. به دلیل زیاد بودن مناطق گوگرد سطحی در نانو-روی  سولفید که دارای قابلیت اتصال بسیار بالایی با Hg0 هستند، نانو-روی  سولفید ظرفیت جذب Hg0 خیلی بیشتری نسبت به روی سولفید بالک معمولی نشان می-دهد. Hg0 ابتدا روی سطح جادب جذب شد و سپس با گوگرد سطحی مجاور واکنش داده و پایدارترین ترکیب جیوه، HgS، را به وجود آورد که با آنالیز طیف  بینی فوتوالکترون پرتو ایکس  و یک آزمایش دفع سطحی برنامه ریزی شده با دما تایید شد. در دمای بهینه ۱۸۰ درجه سانتیگراد،ظرفیت متعادل جذب Hg0 برای نانو-روی سولفید(غلظت Hg0 ورودی برابر با ۶۵ میگروگرم بر مترمکعب بود) از ۴۹۷٫۸۴ میکروگرم بر گرم بیشتر بود. در مقایسه با چند کربن فعال تجاری که به صورت انحصاری برای حذف فاز گازی جیوه استفاده می  شوند، نانو-روی سولفید هم در مورد ظرفیت جذب و هم نرخ جذب بهتر عمل کرد. با این عملکرد عالی حذف Hg0، نانو-روی سولفید غیر کربنی می  تواند جایگزین مناسب کربن فعال برای حذف Hg0 در نیروگاه  های مجهز به دستگاه  های کنترل ذرات معلق باشد، همچنین روشی برای استفاده مجدد از خاکستر به عنوان یک منبع ارزشمند به عنوان مثال ماده افزودنی به بتن را نیز پیشنهاد می  کند.

 

بخش تجربی

آماده سازی جاذب. نمونه های Zns با استفاده از روش تخمیر مایع تولید شدند. در یک روند معمولی، محلول آبی یک مولار روی سولفات (ZnSO4، هپتاهیدرات ، ۹۹٫۵ درصد وزنی، سینوفارم ) و محلول آبی یک مولار آمونیوم سولفید((NH4)2S، ۲۰ درصد وزنی، سینوفارم) با استفاده آب دو بار تقطیر شده تهیه شد. برای تنظیم سطح مقطع جاذب ها با نهایت قدرتشان، مقادیر بسیار کمی از هگزادسیل تریتیل آمونیوم برومید (CTMAB، گرید آزمایشی، ۹۹ درصد وزنی، سینوفارم) به روی سولفات در حال هم خوردن اضافه شد. این با اضافه کردن قطره ای یک مقدار مناسب از محلول یک مولار آمونیوم سولفید تحت شرایط هم زدن شدید برای حفظ نسبت استوکیومتری روی به گوگرد ۱:۰٫۹۸ دنبال شد. ماده کدر حاصله در زمان های متفاوت (از نیم تا ۲ ساعت) پیرسازی شد. لایه شناور روی سطح دور ریخته شد و محصولات حاوی محلول سپس سانتریفیوژ شدند و ۱۰ بار با آب دوبار تقطیر شده و سه بار با اتانول بدون آب (درجه تحلیلی، سینوفارم) شسته شدند. رسوب های شیمیایی در آون در یک درجه حرارت بالا برای ۱۲ ساعت خشک شدند تا سفیدرنگ شوند و بعد خرد شده و در الک های با مش ۶۰/۸۰ (۲۵۰/۱۸۰ میکرومتر) قبل از این که در آزمایشات حذف جیوه استفاده شوند، الک شدند. با تنظیم شرایط آماده سازی، مانند مقدار CTMAB و زمان پیرسازی، سه نمونه ZnS با مساحت سطح ویژه مختلف به دست آمدند. ZnS با بیشترین سطح مقطع در این مطالعه نانو-روی سولفید نامیده شد.

 

یک معرف تجاری ZnS (درجه تحلیلی، ۹۹٫۹ درصد ورنی، علاءالدین ) و دو کربن فعال تجاری (BPL، شرکت کربن فعال کالگون و TX، شرکت کربن فعال تانگسین ) که منحصرا برای حذف جیوه مورد استفاده قرار گرفتند، جهت مقایسه استفاده شدند.

 

تعیین مشخصات پودر. اندازه گیری سطح ویژه بونوئر-امت- تلر (BET)، با جذب/دفع N2 در دمای -۱۹۶ درجه سانتیگراد با استفاده از تحلیل گر BET، (میکرومریتیک ، ۲۰۲۰، ASAP) تعیین شد. تمام نمونه ها قبل از اندازه گیری های BET در آون در دمای ۱۱۰ درجه برای ۲۴ ساعت خشک شدند و برای ۱۲ ساعت در ۱۸۰ درجه تحت شرایط خلاء گاززدایی شدند. ساختار کریستالی نانو-روی سولفید با استفاده از دستگاه پراش اشعه ایکس (ایکس آردی، سیمنس در۵۰۰ بروکر) در ولتاژ ۴۰ کیلوولت و جریان ۴۰ میلی آمپر با استفاده از تابش Kα مس (طول موج=۰٫۱۵۴۰۶ نانومتر) در محدوده زاویه ۱۰ تا ۸۰ درجه (۲θ) با اندازه گام ۰٫۰۲ درجه بر ثانیه تعیین شد. الگوهای ثبت شده با فایل های افتراق پودر در پایگاه داده PDF-2 برای تعییین فازهای کریستالی مقایسه شدند. یک دستگاه میکروسکوپ الکترونی عبوری(TEM) 200 کیلوولتی(تکنای جی۲ اف۲۰ اف ای -آی ) با وضوح ۰٫۲ نانومتر برای تصویرسازی میکروساختار و تعیین نانوروی سولفید استفاده شد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا