دانلود ترجمه مقاله عامل تجاری اصلی در ساخت بازیهای دیجیتال (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۱۶) (ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️)

elsevier

 

 

این مقاله انگلیسی ISI در نشریه ساینس دایرکت (الزویر) در ۲۱ صفحه در سال ۲۰۱۶ منتشر شده و ترجمه آن ۳۲ صفحه میباشد. کیفیت ترجمه این مقاله ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️ بوده و به صورت کامل ترجمه شده است.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی

 

عنوان فارسی مقاله:

تحقیقات تجربی عوامل کلیدی کسب و کار در کارایی بازی های دیجیتال

عنوان انگلیسی مقاله:

Empirical investigation of key business factors for digital game performance

  • برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf بر روی عنوان انگلیسی مقاله کلیک نمایید.
  • برای خرید و دانلود ترجمه فارسی آماده با فرمت ورد، روی عنوان فارسی مقاله کلیک کنید.

 

مشخصات مقاله انگلیسی (PDF)
سال انتشار ۲۰۱۶
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۲۱ صفحه با فرمت pdf
رشته های مرتبط با این مقاله  مدیریت و کامپیوتر
گرایش های مرتبط با این مقاله مدیریت بازاریابی، مدیریت اجرایی، مدیریت استراتژیک، بازی‌ های رایانه‌ ای، نرم‌ افزار و مدیریت کسب و کار
مجله  Entertainment Computing
دانشگاه  گروه مهندسی برق و کامپیوتر، دانشگاه وسترن انتاریو، لندن، انتاریو، کانادا
کلمات کلیدی  بازیهای نرم افزاری عملکرد تجاری بازیهای ویدئویی-بازی آنلاین- بررسی تجربی – عوامل تجاری بازیها
رفرنس دارد
لینک مقاله در سایت مرجع لینک این مقاله در سایت ساینس دایرکت
نشریه الزویر

 

مشخصات و وضعیت ترجمه فارسی این مقاله (Word)
کیفیت ترجمه ویژه – طلایی ⭐️⭐️⭐️
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش و فونت ۱۴ B Nazanin ۳۲ صفحه
ترجمه عناوین تصاویر و جداول ترجمه شده است
ترجمه متون داخل تصاویر و جداول ترجمه نشده است
ترجمه ضمیمه ترجمه نشده است
درج تصاویر در فایل ترجمه درج شده است
درج جداول در فایل ترجمه درج شده است

 


  • فهرست مطالب:

 

 چکیده
۱ مقدمه
۱ ۱ انگیزهءپژوهش
۲ مروری برمنابع
۱ ۲ رضایت مشتری و یا وفاداری
۲ ۲ جهت گیری بازار
۳ ۲ نوآوری
۴ ۲ مدیریت ارتباطات
۵ ۲ زمان بازاریابی
۶ ۲ استراتژی کسب در آمد
۷ ۲ استراتژی نام تجاری
۳ مدل تحقیق و فرضیه ها
۴ روش تحقیق
۱ ۴ اندازه گیری بازار
۲ ۴ قابلیت اطمینان و اعتبار تجزیه و تحلیل
۳ ۴ تجزیه و تحلیل شرایط بینابین
۴ ۴ روش های تجزیه و تحلیل داده ها
۵ تجزیه و تحلیل نتایج و داده ها
۱ ۵ فاز اول آزمون فرضیه ها
۵ ۲ مرحله دوم آزمون فرضیه ها
۵ ۳ مرحله سوم آزمون فرضیه ها
۵ ۴ تست مدل تحقیقاتی
۶ بحث
۶ ۱ محدودیت ها و تهدیدات به اعتبارهای خارجی
۷ نتیجه گیری


  • بخشی از ترجمه:

 

توسعه بازی یک مفهوم بین رشته ای است که شامل مهندسی نرم افزار، مدیریت و رشته های هنری می باشد. این پژوهش درک بهتر از ابعاد کسب و کار بازی های دیجیتال را تسهیل کرده است. هدف اصلی از این پژوهش ، بررسی تجربی اثر عوامل کسب و کار برروی عملکرد بازی های دیجیتال در بازارمی باشد و به تلاش برای پیداکردن پاسخ به سوالات تحقیق مطرح شده در این مطالعه پرداخته است. نتایج تحقیقات تجربی نشان می دهد که عوامل کسب و کار نقش مهمی در عملکرد بازی های دیجیتال را بازی می کند. نتایج حاصل از این مطالعه به شدت نشان می دهد که رضایت مشتری وزمان بازار و استراتژی کسب درامد و جهت گیری بازار و استراتژی نام تجاری با عملکرد یک سازمان بازی های دیجیتال ارتباط مثبت دارد. تحقیقات تجربسی هیچ ارتباط قوی یا تاثیر مدیریت ارتباطات یا نواوری و عملکرد بازی های دیجیتال را نشان می دهد.
این مطالعه برای اولین بار در نوع خود در زمینه بازی های دیجیتال وبده است. این کمک کننده بوده و سازمان را قادر به رسیدن به یک درک بهتر از اثر عوامل کسب و کار و نقش انها از نظر عملکرد بازی در بازار را دارد. سازمان های توسعه دهنده بازی نیاز به درنظر گرفتن عوامل مختلف کسب و کار داشته و تلاش های فعلی خود را برای بهبود عملکرد بازی در بازار را باید افزایش دهند.
در حال حاضر، نویسندگان این مقاله برروی توسعه یک بازی دیجیتال به بلوغ رسیده برای ارزیابی روند توسعه هستند. این مطالعه به بررسی شواهد تجربی و توجیه شامل عوامل کسب و کار در ارزیابی کسب و کار را بعد از بلوغ فرایند توسعه بازی را فراهم می کند.


  • بخشی از مقاله انگلیسی:

Introduction Over the past three decades, digital games have emerged as an important part of media and global entertainment. The digital game sector is creative, dynamic, pervasive, and exciting. The social media revolution and ever-increasing Internet expansion are driving phenomenal growth for the digital game segment in particular and are creating a huge multimedia business worth billions of dollars. The digital game sector, especially video games, is expected to grow by up to USD 112 billion in sales by 2015 as reported by Gartner Research [1], and overall growth of the digital game sector is expected to reach USD 82.4 billion by 2015 [2]. Digital game development organizations are looking at new ways to improve existing user experiences, to engage a broad range of consumers, to update their business models, and to include emerging technologies in their development processes. The digital game sector has been identified as a significant contributor to economic growth by many countries around the world, and these countries have embraced aggressive action plans for its growth [3, 4]. In the digital game industry, Kerr [5] identified four distinct segments: standard PC, console, casual, and massively multiplayer online games. Organizations in each segment have a different culture for production and entry to market and are structured differently. Game development organizations are directly or indirectly involved in various activities from a game’s inception to its consumption. These main activities in general terms, regardless of game genre or particular segment, can be grouped together as: a) development or production; b) commercialization or publishing; c) distribution; and d) customer engagement. Production or development is a major multidisciplinary activity that involves merging of technical and creative disciplines. The development process involves planning, design, development, and test phases and is a kind of iterative process. The publishing activity involves either developing games in-house and outsourcing publishing of developed games or else purchasing of games from independent studios by publisher companies. Outsourced publishing activities can include data hosting, billing, marketing and advertising, intellectual property management, and analytics. Distribution activity is different for online and packaged games. For online games, intermediaries like virtual windows can be used for their distribution. For packaged games, distribution includes handling and packaging of games as well as marketing and logistics. Distribution activities can also be outsourced by game companies. Customer engagement includes customer support activity; some companies also outsource customer support to achieve cost savings. However, the main development activities in the digital game sector especially from business perspective include elements of the game development value chain, such as technical and creative development, manufacturing of hardware/ console platforms, and game publishing. Distribution can be carried out in a number of ways, including mobile, traditional retail, online, cloud, and download, and after distribution, it also involves customer engagement and community management activities. Game development organizations have also outsourced some of their support services activities such as data hosting, information security, marketing and advertising, billing services, and piracy protection. The number of dimensions involved, such as types of end-user devices or platforms, game genres, channels for publication, and emerging revenue models in the digital game sector, make this sector highly fragmented. It is important for any type of business domain to identify its key important factors that help them to excel in that particular field. The key business factors vary from domain to domain depending upon their business operation. Digital game is kind of software product and it is intangible in nature. According to Levitt [6], intangible products are highly people-intensive in their delivery methods and production and business management become more critical for them as compared to tangible products. Moreover, digital game industry growth is tremendous and it became crucial to identify key important business factors that help organizations in digital game industry to reach their maximum potential.Game development organizations must target all these dimensions to retain and maximize their consumers. The digital game industry has shown economic potential in both the entertainment and software industries [2]. 1.1 Research Motivation Organizations involved in the game development business are facing stiff competition and high consumer expectations because more and more development companies are entering the digital game industry day by day. The main research motivation behind this study is the rapid and continual changes in technology and the severity of competition in game 3 development organization and it not only affect the business, but also have a great impact on development activities. Actually, the game industry has high economic potential and generates million-dollar projects, it sets high limits and standards for game performance as well as putting high pressure on organizations.


 

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی

 

عنوان فارسی مقاله:

عامل تجاری اصلی در ساخت بازیهای دیجیتال

عنوان انگلیسی مقاله:

Empirical investigation of key business factors for digital game performance

  • برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf بر روی عنوان انگلیسی مقاله کلیک نمایید.
  • برای خرید و دانلود ترجمه فارسی آماده با فرمت ورد، روی عنوان فارسی مقاله کلیک کنید.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *